Citat:
Ursprungligen postat av
NurseJackie
Tack för svar, som sagt jag har ju varit inlagd 2 ggr, på psyk, jag åter mirtazapin och sertralin, fått theralen och lergigan att ta vid behov, men dessa fungerar INTE.
Såå alltså jag är ju under vård, dock ej psyk, bara beroende , som jag skrev , vilket jag tycker är fel, bägge gångerna jag blivit utskriven har remiss skickats till både psyk och beroende, men psyk vill inte veta av mig?!
Nu har jag fått en tid efter MYCKET tjat den 21 april, men jag har dom senaste veckorna bara mått sämre och sämre, känns som lång tid dit, när man har så sjuk ångest och har mycket dåliga tankar.

Det var samma för mig. Läkaren vägrade mig både medicin och psykolog. Jag fick bara rådet att träna. För den har man ju aldrig hört förr

Det är lite som kommentaren "Du vet väl att det inte är bra att röka?" som rökare får höra 24/7.
Efter att ha gått dit flera gånger och läkaren sagt att psykologen nekade remiss så fick jag till slut en tid.
Väl där, efter ett par månader, så blev psykologen till synes chockerad över att jag nekats remiss av läkaren. Så skulle det inte gå till, sa hon. Jag gick bara dit 5-8 gånger och det tyckte jag räckte då jag ansåg att det inte fanns så mycket mer att hämta där. De besök jag hade var värdefulla, för jag hade lärt mig någonting som jag kunde bära med mig resten av livet, så det var en klok investering av tid och några futtiga kronor.
Jag började sakta men säkert att göra de förändringar som psykologen sa. Varken jag eller min omgivning är dock vana vid detta, så många blev irriterade. Jag betalade tillbaka 60 000 för att slippa ett projekt som legat över mina axlar. Men det var lätt värt det tyckte jag, och det tycker jag fortfarande. Jag gjorde även många andra förändringar, så som att sluta dricka kaffe m.m.
Nåväl, efter ett par månader började man märka skillnaden. Jag tycker att det är grymt mycket bättre nu. Visst så kan vissa dagar vara lite pissiga, men de flesta är ganska nice. Jag äter dock fortfarande antidepp och sömntabletter.