Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-30, 18:34
  #1
Medlem
Vet inte om detta är rätt ställe att fråga på, flytta gärna frågan till berörd forumdel i så fall.

Hur är det egentligen, kan man avbryta en pågående sjukskrivning? Har fått ett nytt jobb och behöver därför komma igång och jobba direkt helst.

Om svaret är ja, hur går jag egentligen tillväga rent praktiskt? Känns lite fel att ringa till fk och avbryta, rädd för att bli återbetalningsskyldig eller liknande.
Citera
2015-03-30, 18:39
  #2
Moderator
blomvattnares avatar
Barn och familj --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2015-03-30, 18:40
  #3
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.doingitbig
Vet inte om detta är rätt ställe att fråga på, flytta gärna frågan till berörd forumdel i så fall.

Hur är det egentligen, kan man avbryta en pågående sjukskrivning? Har fått ett nytt jobb och behöver därför komma igång och jobba direkt helst.

Om svaret är ja, hur går jag egentligen tillväga rent praktiskt? Känns lite fel att ringa till fk och avbryta, rädd för att bli återbetalningsskyldig eller liknande.
Du ringer FK och avbryter din sjukskrivning, inget mer med det.
Citera
2015-03-30, 19:24
  #4
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Du behöver inte ringa FK. Det är bara att börja jobba.
Citera
2015-03-30, 20:37
  #5
Medlem
Är du säker på det? Så jag inte blir återbetalningsskyldig? Hur vet dom att jag har börjat jobba igen på ett nytt jobb? Det skickas väl inte per automatik.
Citera
2015-03-30, 20:52
  #6
Medlem
Du ska friskskriva dig till fk. Ring kundtjänst eller gå in på din sida hos fk.
Citera
2015-03-30, 23:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vovvensmatte
Du ska friskskriva dig till fk. Ring kundtjänst eller gå in på din sida hos fk.


Ok tack för hjälpen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback