2015-03-30, 17:23
Medlem
Testar tjänsten just nu då de har en gratismånad precis som Spotify hade. Måste säga att det är riktigt stor skillnad i ljudkvalitet, lirar klasser bättre på ljudsystemet. Kan säga att jag är såld. Trots enligt er skralt utbud verkar det finnas en hel del, inte haft några problem att hitta musik från de gamla spotifylistorna än så länge.

Ljudkvalitén gör allt, sålänge Spotify inte kontrar och inför lossless för en tjuga extra eller liknande byter jag
Citera
2015-03-30, 17:28
Medlem
Tror artisterna skjuter sig själva i foten genom att släppa exklusivt på en tjänst. Det slutar med att smidighetsfaktorn "allt finns på samma ställe" inte längre är applicerbar och streamingtjänster överlag blir mindre attraktiva -> lagom till man blivit av med musikpiratande kommer det tillbaka/illegala streamingtjänster öppnar upp.

Nej, allt finns inte på Spotify nu heller men väldigt väldigt mycket om man inte har väldigt specifik musiksmak.
Senast redigerad av kalleboool 2015-03-30 kl. 17:33.
Citera
2015-03-30, 17:31
Medlem
$19.99/mån

LOL VA?!
Citera
2015-03-30, 17:35
Medlem
Hur fungerar det med dessa tjänster? Kan artisterna själva välja vart dom vill finnas med och välja att endast finnas på tex Spotify eller liknande.
Citera
2015-03-30, 17:42
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Sitter redan med WIMP som är samma sak som Tidal. Anledningen till varför jag väljer betala 199kr/mån är för att det är lossless.

Daft Punk, Coldplay och Deadmau5 kanske tycker det är en skymf mot dem att spela deras musik i rutten 320kbit/s?

Måste dock erkänna att jag ryggade tillbaka när jag såg att Jay Z köpt Wimp/Tidal. Ogillar verkligen när smaklösa negerrappare ger sig in i näringslivet. Men jag kanske bara är fördomsfull. Känns som deras varumärke är yta och nada innehåll.
Ja du är fördomsfull beats är bästa lurarna på marknaden.
Prisvärda? Nja inte direkt men det är långt ifrån bara yta.
Bättre att artisterna får pengar än företagssvin som bara sitter på en stol och tjänar pengar utan att bidra.
Jay-z gör musik och hjälper nya artister in i showbiz.
Att han nu försöker konkurrera med spotify sympatiserar jag inte med men att kalla honom neger och ytlig är otroligt trångsint.
Citera
2015-03-30, 17:47
Medlem
So how about this lagg.... Någon mer som känner av rejäla buffertider när man browsrar runt och startar ny musik stup i kvarten? Sitter på en ok lina så det hindrar iaf inte, kan möjligtvis vara hårt tryck på deras servrar för tillfället.. Vilket dock vore konstigt med tanke på hur stora dem aspirerar på att bli Servrar på sydpolen och inga i skandinavien möjligtvis?
Citera
2015-03-30, 17:54
Medlem
Misstänker att detta inte har så stor betydelse om man inte lyssnar på populär radiomusik alternativt låtar av stora mainstream-artister.
Citera
2015-03-30, 17:58
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
Ja du är fördomsfull beats är bästa lurarna på marknaden.
Prisvärda? Nja inte direkt men det är långt ifrån bara yta.
Bättre att artisterna får pengar än företagssvin som bara sitter på en stol och tjänar pengar utan att bidra.
Jay-z gör musik och hjälper nya artister in i showbiz.
Att han nu försöker konkurrera med spotify sympatiserar jag inte med men att kalla honom neger och ytlig är otroligt trångsint.
Skulle Beats vara de bästa lurarna på marknaden? Tack för dagens skratt
Man kan få hörlurar som är bättre än skräpet Beats prånglar ut till blåsta tonåringar för halva priset.
Citera
2015-03-30, 17:58
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDragonBorn
$19.99/mån

LOL VA?!

199 sek för okomprimerad musik, 99 sek för Tidal Premium (som Spotify).
Citera
2015-03-30, 18:02
Medlem
fragboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
I Sverige kanske.
Men i USA har spotify så liten marknadsandel att det inte direkt oväntat att de kommer bli utkonkurerade av nån med mer resurser/tillgång till marknad.

Tror precis som du, att Tidal har en stor fördel iom att Spotify inte slagit speciellt bra i USA än. Tror dom har en 50/50 chans att "vinna" denna fight om marknaden.
Citera
2015-03-30, 18:08
Medlem
B´stards avatar
De artister som nu hoppat Spotify lär ju fått en bra deal med Tidal - en deal som knappast kommer att erbjudas alla artister, så det vill till att dessa artister är viktiga för lyssnarna att tidal kan bygga upp en stor användarbas. Men jag betvivlar det...
Citera
2015-03-30, 18:11
Medlem
timoshenkos avatar
Har nu dykt upp en video med diverse artister som redan nämnts i tråden.

https://amp.twimg.com/v/62aa7bdc-d456-452b-9abb-785746aa7f2d
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in