2015-03-30, 16:10
Medlem
freXers avatar
Det är alltid bra med konkurrens!
Citera
2015-03-30, 16:14
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Du vet om att det knappt finns en människa som hör skillnad på hög kvalitets mp3 och lossless? Men, men hoppas dina golden ears gör det värt 200 spänn i måndaden

Snacka om att outa sig som en idiot.
Citera
2015-03-30, 16:23
Medlem
BaalZeBubs avatar
Den digitala marknaden för media är fortfarande ny och omogen. Det är bara att vänta sig fler turer som dessa med Spotify och tidal.

Jag tror att vi inom ett decennium har mer heltäckande 'medialicenser', ungefär som Aftonbladet plus, men som omfattar alla tidningar, all musik, all film o.s.v, och som kostar ett par hundra i månaden. Dessutom tror jag att de som standard kommer att ingå i bredbandsabonnemang, där olika bolag förhandlar fram lägre paketpriser.

En tjänst som Spotify är helt ointressant för mig personligen. Är jag intresserad av något vill jag ha tillgång till ALLT, inte att kunna strömma ett litet urval. Jag konsumerar inte låtar, utan diskografier och kompositörers livsverk.
Citera
2015-03-30, 16:29
Medlem
Somatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Låter som en värdelös tjänst, precis som Spotify.

Varför betala för något som har ca 1/10 av utbudet som finns på soundcloud? Enda anledning skulle väl vara kö-funktionen i spotify.

Soundcloud är ju helt värdelöst om man vill hitta album och allmänt värdelöst att göra spellistor och enkelt surfa olika artister i. Soundclouds storhet ligger i att användare kan lägga upp live set, diverse skumma musikfiler och allt konstigt indie men det gör också att det ligger extremt mycket skräp där.

Wow alltså! Att du inte kan se tjänsternas olika styrkor är häpnadsväckande. Jag använder båda lika mycket och betalar gärna för Spotifys enkelhet och stringens.

Tidal känns än så länge helt ointressant dock.
Senast redigerad av Somaton 2015-03-30 kl. 16:46.
Citera
2015-03-30, 16:36
Medlem
Dazzins avatar
Bryr mig inte. Kan som sagt lyssna på deras musik på andra gratisplattformar ändå. Payar för spotify men då endast för att kunna ha offlinespellistor. Har för tillfället ett dåligt mobilabonnemang med liten surfmängd.
Citera
2015-03-30, 16:36
Medlem
Kaustis avatar
Är väl bara för Spotify att göra som Google och tillåta att man lagrar egen musik på deras server. Då kan man bara tanka dom få album som man missar, ladda upp dom och sen har man dom på alla devices utan strul.
Citera
2015-03-30, 16:39
Medlem
Keihs avatar
Tror det är för tidigt för att Spotify ska kunna bli ersatt av en "bättre" version, känns som flopp.
Citera
2015-03-30, 16:44
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Snacka om att outa sig som en idiot.
Mjo, men han har ju på sätt och vis en poäng. För de flesta kommer inte den skillnaden mellan 320 och lossless att vara märkbar. Den finns där, men inget man slås av om man lyssnar i standard iPhone-hörlurar på väg till skola eller jobb. Sen är det så att många inte hör skillnaden i blindtest.
Citera
2015-03-30, 16:51
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Mjo, men han har ju på sätt och vis en poäng. För de flesta kommer inte den skillnaden mellan 320 och lossless att vara märkbar. Den finns där, men inget man slås av om man lyssnar i standard iPhone-hörlurar på väg till skola eller jobb. Sen är det så att många inte hör skillnaden i blindtest.

Nä, men då snackar vi ju om något helt annat. Han skrev att man inte hörde någon skillnad.

Att "folk" har för dålig utrustning för att höra skillnad, alternativt är dementa och döva är ju en helt annan fråga.

Jag kör förstärkare och Sennheiser HD650 och JAG HÖR SKILLNAD. Och det var DET som var frågan.
Citera
2015-03-30, 16:51
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keih
Tror det är för tidigt för att Spotify ska kunna bli ersatt av en "bättre" version, känns som flopp.

Håller med, vad säger att Spotify inte kan förbättra sitt koncept och produkt? De har ju trots allt den största databasen i dagens läge.
Citera
2015-03-30, 16:57
Medlem
LA1905s avatar
Förstår inte hur Tidal ska kunna ge artisterna mer pengar när det är skivbolagen som bestämmer hur mycket de ska få, inte Spotify.
Citera
2015-03-30, 17:05
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA1905
Förstår inte hur Tidal ska kunna ge artisterna mer pengar när det är skivbolagen som bestämmer hur mycket de ska få, inte Spotify.
Ja, jag tycker att det har varit en himla massa gnäll. Artister och musiker har ju allt som oftast skrivit över rättigheterna till sina verk på skivbolag, det kan knappast vara Spotifys ansvar att kompensera för. De får väl omförhandla sina avtal om de inte är nöjda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in