2015-03-30, 14:17
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA1905
Det kommer sluta med att folk har kvar Spotify och piratkopierar de album som kommer enbart till tidal.

I Sverige kanske.
Men i USA har spotify så liten marknadsandel att det inte direkt oväntat att de kommer bli utkonkurerade av nån med mer resurser/tillgång till marknad.
Citera
2015-03-30, 14:33
Medlem
Croissantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Du vet om att det knappt finns en människa som hör skillnad på hög kvalitets mp3 och lossless? Men, men hoppas dina golden ears gör det värt 200 spänn i måndaden

Beror helt klart på vad för sorts musik det är, du har rätt när det gäller artister som är offer från the loudness war.... Inte annars.
Citera
2015-03-30, 14:36
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Croissanten
Beror helt klart på vad för sorts musik det är, du har rätt när det gäller artister som är offer från the loudness war.... Inte annars.

Off topic som fan..
Men det beror ju en hel del på vad du spelar upp musiken med också.. använder du typ en htc med "beats" eller nån annan telefon spelar det ju knappast någon roll om det är 320kbit [codec] eller lossless.
Sitter du vid datorn med ett bra ljudkort eller vid stereon med en hörlursförstärkare.. ja då kanske det kan gå att höra skillnad i ett par okej lurar.
Citera
2015-03-30, 14:53
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragboy
Jag har under de senaste dagarna sett att många världskända artister bytt sin profilbild på sociala medier till enkel turkos bild. Detta verkar vara någon slags PR för Jay-s'z nyköpta streamingtjänst Tidal.

Det som förvånade mig mest är att både Daft punk FB och Deadmau5 FB gjort detta. Och enligt min uppfattning så är det artister som verkligen framstått vara emot "sell-out".

Tjänsten kommer kosta $19.99/mån och det kommer tydligen inte finnas någon gratisversion som tex. Spotify free.

Både Madonna och Kanye West har gått ut med att dom kommer bojkotta Spotify i framtiden för att släppa allt nytt på Tidal. http://www.dn.se/kultur-noje/massflykt-fran-spotify/

Hur tror ni framtiden ser ut för denna tjänst?
och hur tror ni det kommer påverka Spotifys marknad?

De där kommer aldrig gå, de känns flopp innan dem hinner säga ordet succé. Men vet ju aldrig, de kanske bli dunder succé
Citera
2015-03-30, 14:53
Medlem
TiaGos avatar
Daft Punk är ju inte direkt någon större förlust, de har inte släppt något bra album sedan 2001 års Discovery. Det känns inte som de har det i sig längre att släppa bra skivor. Madonnas skivor har heller inte varit särskilt spännande på senare år.

Coldplay är dock en större förlust eftersom deras skivor fortfarande är riktigt starka. Vad är källan på att Coldplay ska dra sig ut?
Citera
2015-03-30, 14:57
Medlem
Facebacks avatar
Lite för högt pris om man inte lyssnar speciellt mycket. Och vilka artisterna är som promotar det är dom klassiska pengahungriga karaktärerna som inte ens skulle besöka en klubb som gäst utan att ta betalt, detta får mig till att rygga tillbaka och antagligen aldrig använda tjänsten.
Citera
2015-03-30, 15:14
Medlem
JokkMokks avatar
Vi satt och jämförde kvalitén på ljudet häromdagen och väldigt mycket på Tidal är ju tydligen FLAC och ja, det hör man väldigt väl. Det kan slå, men det är ju som sagt dubbelt så dyrt som Spotify och människor som inte har någon vidare ljudanläggning bryr sig nog inte.
Citera
2015-03-30, 15:17
Medlem
Grodaifickans avatar
Det är tur att det i regel bara är skitartister det handlar om. Personligen bojkottar jag alla artister som bojkottar spotify och anledningen är deras gnäll över att inte tjäna förmögenheter på att inte göra något.

Sen kommer det förmodligen gå skitbra för Tidal ändå, med tanke på att folk i allmänhet är osjälvständiga får som runkar sig blåa (turkosa...) till allt som deras idoler kastar ur sig, oavsett hur jävla värdelöst det är.
Senast redigerad av Grodaifickan 2015-03-30 kl. 15:22.
Citera
2015-03-30, 15:27
Medlem
gloedhet92s avatar
Det hade varit en annan sak om MTV hade tagit tillbaka det gamla MTV och skapat denna tjänst. För 99sek/mån. Det hade varit något, om det var som förr självklart. Utan reality.

Men annars, 24000sek för 10 år på Tidal.. nja.. lite väl dyrt, med tanke på att man inte äger något efter dessa 10 år.

Sen så har spotify en redan etablerad databas av independent musik, eller indie som det heter, som jag inte kan släppa. Det är inte riktigt dem största artisterna som gör att man hänger kvar. Deras album kan man får tag i när som helst.
Citera
2015-03-30, 15:43
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Det är tur att det i regel bara är skitartister det handlar om. Personligen bojkottar jag alla artister som bojkottar spotify och anledningen är deras gnäll över att inte tjäna förmögenheter på att inte göra något.

Sen kommer det förmodligen gå skitbra för Tidal ändå, med tanke på att folk i allmänhet är osjälvständiga får som runkar sig blåa (turkosa...) till allt som deras idoler kastar ur sig, oavsett hur jävla värdelöst det är.

Det är ju det som börjar oroa mig, det är ju inte bara skitartister. Även Jack White gick över...Men jag läste någonstans att först så släpper Daft Punk det på Tidal för att sedan efter ett tag lägga upp det på Spotify. Ingenting man gråter floder över direkt.
Citera
2015-03-30, 15:55
Medlem
Tur att man använder Grooveshark då så behöver man inte bryr sig. Ja inte mer än detta inlägg d.v.s.
Citera
2015-03-30, 16:02
Medlem
spotify som i sin tur verkar knyta tighta band med Sony, då spotify från och med idag finns tillgängligt på ps3 och ps4 samt i framtiden även förinstalerat i deras mobiler. lägg då även till att Sony är och äger ett av världens största skivbolag, Columbia records
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in