Citat:
Ursprungligen postat av
MaxDL
Mitt system ligger väl på 60k+ men är iofs inte enbart stereo.
Kör hdmi från datorn rakt in i förstärkaren och ljudet är grymt utan dac, vet inte ens om dac skulle göra någon skillnad?
Du säger du hör skillnad 128 mot 192 o jag gjorde testet på tidal som sagt och fick 4 rätt av 5 så det är ju tack vare tidal det bra ljudet får luft under vingarna. Spotify låter burkigt i mina öron numera åtminstone om man har lite över låg volym.
Jag har vunnit alla tävlingar jag har varit med om (3 st), dubbelblind med mellan 5-10 entusiaster. Jag har även vinnit alla öl- och vinprovar tävlingar. Typ typiskt genom att BARA pricka in 2-3 av 10.... Bara detta får mig att tveka lite...
Men det är individuellt, och det viktigt är att alla är nöjda med sina grejer. Jag är. Jag behöver inte köpa t.ex. en NAD M2'a. Lyssnade på ett Hegelsystem med monoblock. Det var inget vidare. J-t fult också.
Tack vet jag min NAD 375'a. Tvåkanalers så klart. Den duger faktiskt att driva min B&W dm 683 fortfarande. Och min Linn skivspelare spelar bättre än ljudet från datorn, vissa låtar iaf.
DAC i förstärkare var fram till ett slag sen, rätt dåliga. Trodde du hade koll på det.