Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-28, 15:23
  #1
Medlem
slangbellasss avatar
Min killkompis sade upp kontakten med mig från ingenstans. Vi var väldigt nära varandra och jag trodde aldrig att han skulle såra mig på det sättet. Han gav mig ingen anledning mer än att han sade att han har personliga problem han vill lösa och att han inte vill att vi ska ha kontakt mer.

Jag vet att han mår jättedåligt (vet dock inte varför) och att han stöter bort mig på grund av det. Därför vägrar jag acceptera hans beslut, då det känns som att han på något sätt vill testa mig huruvida jag kommer att finnas kvar för honom när han stöter bort mig eller inte. Jag har på grund av det inte slutat skriva, utan jag skriver till honom varje dag att jag finns här och att jag stöttar honom - trots att han klart och tydligt har sagt att han inte vill ha kontakt.

Hur ska jag göra? Hur ska jag tolka det här? Ska jag fortsätta skriva och visa att jag inte tänker lämna honom som alla andra har gjort eller ska jag bara ta avstånd?
Citera
2015-03-28, 15:32
  #2
Medlem
puppprs avatar
Respektera att han inte vill ha kontakt men säg att du finns där om han ändrar sig.
Citera
2015-03-28, 15:35
  #3
Medlem
slangbellasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pupppr
Respektera att han inte vill ha kontakt men säg att du finns där om han ändrar sig.

Ja, men då känner jag mig lite som en toffel. Att han bara kan köra över mig genom att såra mig och säga att han inte vill ha kontakt, och så ska jag ändå finnas där för honom trots att han lämnar mig i en tid när han borde ha funnits där för mig. Eller?
Citera
2015-03-28, 15:48
  #4
Medlem
Nereons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slangbellass
Ja, men då känner jag mig lite som en toffel. Att han bara kan köra över mig genom att såra mig och säga att han inte vill ha kontakt, och så ska jag ändå finnas där för honom trots att han lämnar mig i en tid när han borde ha funnits där för mig. Eller?

En gång är ingen gång, men det klart att du inte ska acceptera sådant i längden.
Citera
2015-03-28, 15:55
  #5
Medlem
slangbellasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nereon
En gång är ingen gång, men det klart att du inte ska acceptera sådant i längden.

Ja, så kanske det är. Men bara sättet han sade upp vår kontakt och vår relation på är bara så hänsynslöst och känslokallt. Jag fick aldrig veta varför och han vet att jag mår så in i helvetes dåligt just nu, ändå kan han inte ge mig en förklaring eller svara på något av mina sms. Dessutom så är jag orolig då jag inte ens vet om han lever, han har helt gått under jorden och trots att jag vänligt ber honom att bara ge mig ett tecken på att han lever så gör han inte det.
Citera
2015-03-28, 15:56
  #6
Medlem
Kan det vara så att han har börjat fått mer än bara vänskapskänslor för dig, och på så vis väljer att helt bryta kontakten då det sårar han för mycket annars?
Citera
2015-03-28, 15:59
  #7
Medlem
slangbellasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blazek
Kan det vara så att han har börjat fått mer än bara vänskapskänslor för dig, och på så vis väljer att helt bryta kontakten då det sårar han för mycket annars?

Bra analys! Det är förmodligen så det är, men saken är den att båda har känslor för varandra och han vet om att även jag har känslor för honom. Därför förstår jag inte alls hur han bara kan göra så här mot mig. Jag litade på honom till 100 % och så sårar han mig hänsynslöst.
Citera
2015-03-28, 16:06
  #8
Medlem
Hmm...tricky. Hur länge har ni haft känslor för varandra? Varför har ingen av parterna gjort nått åt det? Om du nu visste, varför inte se vart det kan/kunde leda?
Citera
2015-03-28, 16:10
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slangbellass
Bra analys! Det är förmodligen så det är, men saken är den att båda har känslor för varandra och han vet om att även jag har känslor för honom. Därför förstår jag inte alls hur han bara kan göra så här mot mig. Jag litade på honom till 100 % och så sårar han mig hänsynslöst.

Oftast när killar befinner sig i en kompis relation med en tjej, och avbryter kontakten, är för att han vill ha mer än att vara din vän, får han inte det orkar han inte vara med dig.

Du skrev nyss att både du och han vet om att ni har känslor för varandra? Ja men vadfan, varför är ni inte ihop då?
Citera
2015-03-28, 16:21
  #10
Medlem
slangbellasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blazek
Hmm...tricky. Hur länge har ni haft känslor för varandra? Varför har ingen av parterna gjort nått åt det? Om du nu visste, varför inte se vart det kan/kunde leda?

Citat:
Ursprungligen postat av Uberkartoffel
Oftast när killar befinner sig i en kompis relation med en tjej, och avbryter kontakten, är för att han vill ha mer än att vara din vän, får han inte det orkar han inte vara med dig.

Du skrev nyss att både du och han vet om att ni har känslor för varandra? Ja men vadfan, varför är ni inte ihop då?

Just nu går det inte eftersom jag inte bor i Sverige för tillfället. Jag har sagt att vi kan se i framtiden när jag flyttar tillbaka, men att det nu är omöjligt för mig att ha ett långdistansförhållande. Han sade då (för 1,5 månader sedan) att det var lugnt och att vi får ta det som det kommer.

Men så nu får han någon uppenbarelse och säger bara upp kontakten med mig från ingenstans. Det kom verkligen helt som en chock. Tänk er att en av de personerna som betyder mest för er bara säger att de inte vill ha er i sitt liv längre - från ingenstans!! Det är så jävla frustrerande samtidigt som jag är så jävla sårad, besviken och förbannad på samma gång.
Citera
2015-03-28, 16:49
  #11
Medlem
MoralKarrings avatar
Han kanske vart biten av en radioaktiv spindel dagen då han var på skolbesök i ett forskningslabb. Nu har han superkrafter och vet inte hur han ska handskas med allt detta. Dessutom blir det extra knepigt eftersom hans Farbror precis dött av en anledning han faktiskt kunde stoppa.

Samtidigt finns det nu andra människor runt om honom som också har förmågan att göra övernaturliga saker. Men dessa människor väljer istället att använda sina förmågor för ondska, vilket han nu känner att han måste stoppa.

För att skydda människorna runt omkring sig måste han nu bryta upp kontakten. För om hans fiender får reda på vem som är under masken kommer de definitivt gå efter de som står honom nära.

Lycka till TS och kom ihåg att han gör det för din skull!
Citera
2015-03-28, 16:57
  #12
Medlem
slangbellasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoralKarring
Han kanske vart biten av en radioaktiv spindel dagen då han var på skolbesök i ett forskningslabb. Nu har han superkrafter och vet inte hur han ska handskas med allt detta. Dessutom blir det extra knepigt eftersom hans Farbror precis dött av en anledning han faktiskt kunde stoppa.

Samtidigt finns det nu andra människor runt om honom som också har förmågan att göra övernaturliga saker. Men dessa människor väljer istället att använda sina förmågor för ondska, vilket han nu känner att han måste stoppa.

För att skydda människorna runt omkring sig måste han nu bryta upp kontakten. För om hans fiender får reda på vem som är under masken kommer de definitivt gå efter de som står honom nära.

Lycka till TS och kom ihåg att han gör det för din skull!

Ja, din teori kanske stämmer, men när han ordagrant sagt att han gör det för sin egen skull och att jag "kommer att komma över det så småningom" så har jag svårt att tro att det är för min skull.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback