Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-28, 01:03
  #1
Medlem
eradicos avatar
Hej!
Jag är ingen total nybörjare, jag har i princip spelat stränginstrument hela livet. Jag har dock haft ett par års uppehåll men nu med skatteåterbäring och allt så har jag slagit till på en ny gitarr (squier vintage modified telecaster deluxe) och en ny förstärkare. Jag tänkte därför köra 45 minuter om dagen i en månad för att se hur mycket jag kommer igång, tänkte köra en tråd där vi kör tillsammans och ser vart vi kommer. Någon mer som är pepp?
Citera
2015-03-28, 01:50
  #2
Avstängd
folvidons avatar
hur ska du mäta dina framsteg tänkte du? utveckla gärna.
Citera
2015-03-28, 04:15
  #3
Medlem
skeghs avatar
låter lockande men är också fundersam på hur man ska visa framstegen.

Är ingen livsspelare som du men har kanske 3-4 år nu. Förutom att inte spelade så ofta innan och har försökt varje dag senaste 6 månaderna, tappar hålligång då och då dock.

Berätta mer så är jag säkert på
Citera
2015-03-28, 12:50
  #4
Medlem
Klart man kan... Typ lära sig en ny skala att sola i för att sen se hur lång tid de tar innan man bemästrar den, spela ett lick och kontirnueligt höjja bpm, spela ett rytmiskt komp på guran till metronom, spela in de och kolla i t. Ex. Logic hur tight de är... Lära sig alla ackord utantill (dvs aldrig behöva tänka innan du tar ett cmaj7add13 i olika läge t. Ex.) några grejjer som man kan göra bara
Citera
2015-03-28, 17:30
  #5
Medlem
Kul att du hittat tillbaka och det låter som en bra plan att strukturera upp övandet. Kör hårt!
Citera
2015-03-29, 03:36
  #6
Medlem
skeghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frogevis