• 1
  • 2
2015-03-24, 20:48
Bannlyst
Jag hade tagit min tablett mirtazapin 5 mg efter 1½ veckas uppehåll, mitt I natten jag vet ej ifall jag drömde eller var vaken så får för jag för mig att jag sväljer nånting men chokar den på halsen och kunde ej andas och började hosta som bara den, jag kände verkligen grejen som jag svalde och kände ''nu koimmer jag dö''

vadfan är detta?
Citera
2015-03-24, 20:50
Medlem
Kunde du röra dig?
Citera
2015-03-24, 20:54
Medlem
partyboels avatar
Håll i dig så ska jag berätta för dig. Nu kommer det!

Du drömde.
Citera
2015-03-24, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12characters
Jag hade tagit min tablett mirtazapin 5 mg efter 1½ veckas uppehåll, mitt I natten jag vet ej ifall jag drömde eller var vaken så får för jag för mig att jag sväljer nånting men chokar den på halsen och kunde ej andas och började hosta som bara den, jag kände verkligen grejen som jag svalde och kände ''nu koimmer jag dö''

vadfan är detta?

Har det blivit värre? Känner du dig konstig i halsen? Har du känningar någon annanstans i kroppen samtidigt?
Citera
2015-03-24, 21:27
Medlem
Ultimatrixs avatar
Förmodligen sömnparalys. Ring läkaren om det händer igen. Lycka till.
Citera
2015-03-24, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatrix

Det var därför jag undrade om personen kunde röra sig, men att kontakta sjukvården enbart för att man upplever sömnparalys är inte nödvändigt.
Citera
2015-03-24, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Kunde du röra dig?

nej, låg i sängen o bara började skaka, det var 15 mg inte 5.

Citat:
Ursprungligen postat av PurpleBanana
Har det blivit värre? Känner du dig konstig i halsen? Har du känningar någon annanstans i kroppen samtidigt?

Jag känner inget konstigt i halsen, fast nu när du när nämner det så känns det lite obehagligt när jag sväljer.

Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatrix

Är det farligt?
Citera
2015-03-24, 21:52
Medlem
Citat:
Är det farligt?

Eftersom att du inte kunde röra dig så var det en sömnparalys du upplevde, du kan använda internet för att söka och läsa om det, ett helt ofarligt fenomen som kan inträffa. Kom ihåg att har det hänt en gång händer det oftast fler gånger.
Citera
2015-03-24, 21:52
Medlem
Citat:
Är det farligt?
Sömnparalys är obehagligt, men helt ofarligt. Högst sannolikt att det var det som hände.
Citera
2015-03-24, 22:09
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Är det farligt?
Jag trodde jag skulle dö under min första sömnparalys. Började gråta och trodde slutet var nära. Men det är helt ofarligt, hur sjukt det än må låta. Som sagt, händer det igen så ringer du läkaren.

Jag började få det varje natt när jag käkade medicin och jag fick byta på grund av det. Lycka till.
Citera
2015-03-27, 16:11
Medlem
Så hade jag varje kväll vid insomning när jag åt samma medicin.

Jag började träna, samt vinterbada (jävlarrrrr vilken kick!) och jag fixade min kost.

Inga mediciner och inga "jag håller på att dö känslor" finns kvar.

Jag behövde den från början, men det var dags att sluta lång innan jag gjorde det.
Citera
2015-03-27, 16:27
Medlem
insectqueens avatar
Sömnparalys som andra sagt det kan ge sig uttryck på flera sett har varit med om det du beskriver att "fastna" i en sväljning och inte få luft. Har också vaknat och inte kunnat ta ett andetag eller röra mig. Det är inte farligt men kan vara jävligt obehagligt särskilt om man inte varit med om det innan, förstår att du blev skärrad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in