Citat:
Ursprungligen postat av
insectqueen
Jävlar vad is i magen du måste ha för att inte bli rädd!!! Jag har ofta sömnparalyser där jag vaknar abrupt och inte kan andas eller röra mig, jag förstår att det är en sömnparalys men blir lika illa berörd varje gång...
Har du något tips till mig som blir jätte rädd varje gång?
Kan till lägga att jag har stora problem med högst ofrivillig lucid dreaming som gör att det är svårt för mig att fatta om jag är vaken eller inte då det är väldigt realistiskt samt att jag känner fysisk smärta i drömmen vilket ibland bär över till sömnparalysen, så har du något tanke trix att dela med dig av vore jag tacksam.
Det kan stämma att jag har, samtidigt så är det ett tillstånd jag har accepterat alltid kommer till att existera i mitt liv och låter det därför inte knuffa mig ur balans. Det som sker är inte på riktigt, det är bara att andas och vänta på att det upphör - enda gången jag blir lite irriterad är när de sker återkommande på samma natt och där är rekordet sju sömnparalys, men detta är mycket ovanligt.
Det enda jag kan säga som är av hjälp är att du måste acceptera att detta tillstånd alltid kommer att existera i ditt liv, och genom detta kommer du sakta att märka vid varje sömnparalys att du hanterar det bättre. Blunda, fokusera på andningen och vänta på att vakna. Är du säker på att du inte kan andas eller är detta en illusion drömtillståndet skapar hos dig? Att du är maktlös? Visa att du är av makt och att ingenting kan störa det.
Klardrömmar/Lucid dreaming har jag enbart upplevt ett par gånger och finner det fascinerande, även fast att man kan träna sig till dessa så har jag inte orkat och kommer förmodligen inte orka. Ett tips för att veta om du har svårt att vara medveten över att du är i en klardröm är att försöka titta på samma sak
två gånger, du kommer till att förstå när du gör detta.