Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid
En ung människa som har drömmar är lätt att lura. Vissa har välinformerade och "starka" föräldrar eller andra rådgivare som stöttar och skyddar andra är mer utlämnade till sig själva. Många många med modell- eller skådespelardrömmar har blivit lurade och utnyttjade. Alla har inte koll på hur modellbranschen fungerar. Säkert har många sagt till henne att "du är så vacker, du borde bli modell".
Förresten, det händer väl att aspirerande modeller åker till New York, Paris eller Milano med en portfolio för att hitta agentur och jobb på plats? Och även om det är tufft så gissar jag att vissa lyckas? För inte finns väl alla agenturer representerade i Sverige och jag föreställer mig att de inte vill skriva kontrakt med en okänd modell de aldrig träffat live.
OK, hon är inte den typen som blir mode-modell, men hon kanske inte insåg det. Eller så satsade hon på att bli glamormodell.
Fast en stark förälder behöver nödvändigtvis inte vara stöttande i barnets val utan barnet kan mycket väl göra något på eget bevåg med begränsad eller ingen möjlighet för föräldrar att göra någit åt det.
En bekant från just ett östeuropeiskt land var MYCKET hård mot sin dotter efter dottern skilt sig från en italienare efter han varit notoriskt otrogen och förväntade sig kunna bo hos modern. Modern talade om för henne att hon hade jobbat så dottern skulle studera och inte gifta sig med nån italienare som alla vet pippar runt så dottern skulle hitta sig någon annanstans att bo för det hon köpte bröllopsklänning för pengar hon fått till att studera...