2016-09-15, 19:56
Medlem
volvo 240s avatar
Att tjejer aldrig aldrig lär sig. Ständigt går de på dessa erbjudanden om "modelljobb" vilket jag kan ge mig fan på är fallet även i detta fall. Lockad av Italien dessutom...

Särkild svensk verkar hon ju inte va heller med tanke på namnet. Vartifrån är hon=
Citera
2016-09-15, 20:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Att tjejer aldrig aldrig lär sig. Ständigt går de på dessa erbjudanden om "modelljobb" vilket jag kan ge mig fan på är fallet även i detta fall. Lockad av Italien dessutom...

Särkild svensk verkar hon ju inte va heller med tanke på namnet. Vartifrån är hon=

Godtrogna som alltid. En äldre man som tog dom under hans vingar för att som de trodde han var en snäll en som ville dom väl... Det är liksom alltid detta. Vet inte om de nu bara är dumma eller då godtrogna men något fel är det ju. Tro liksom det värsta av alla innan bevisat motsatsen. Är de trevliga undra varför först.
Citera
2016-09-16, 10:25
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Hon är polsk. Hon har ett väldigt polskt namn åtminstone.
Citera
2017-05-25, 10:46
Medlem
micro113s avatar
Nu har domen kommit --- han får 16 år och 4 månader.

Kidnappare erkänner: Höll svenskan fången
Mannen döms av en italiensk appellationsdomstol till 16 år och fyra månaders fängelse, skriver Kvällsposten. Han dömdes mot sitt nekande i en lägre instans i september och överraskade förra veckan med att plötsligt ta tillbaka sitt överklagande.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24891163.ab
Citera
2017-05-25, 11:49
Medlem
TilleyHats avatar
Dorota har varit ganska öppen om sina upplevelser av fångenskapen. Redan några månader efter att hon fritogs så fanns det en artikel om och med henne i Allers:

http://www.allers.se/dorota-lastes-in-och-valdtogs/

Ytterligare en artikel ett år senare:

http://www.allers.se/dorota-bartlewska-kidnappad/
Senast redigerad av TilleyHat 2017-05-25 kl. 11:52.
Citera
2017-05-25, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Dorota har varit ganska öppen om sina upplevelser av fångenskapen. Redan några månader efter att hon fritogs så fanns det en artikel om och med henne i Allers:

http://www.allers.se/dorota-lastes-in-och-valdtogs/

Ytterligare en artikel ett år senare:

http://www.allers.se/dorota-bartlewska-kidnappad/

Har hovrätten sankt strafftiden från 20år till 16år och 4månader, eftersom Dorota i tidningsintervjuns påstår sä här:

Citat:
– Min advokat ringde och berättade att han dömts till 20 års fängelse. Det kändes oerhört skönt, berättar hon.

– Det kändes extra bra eftersom åklagaren yrkat på 18 års fängelse, men att domarna tyckte att brottet var så grovt att de la till ytterligare två år.
Citera
2017-05-25, 14:26
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Har hovrätten sankt strafftiden från 20år till 16år och 4månader, eftersom Dorota i tidningsintervjuns påstår sä här:

Såvitt jag har förstått så fick han lägre straff i den högre rätten.
Citera
2017-05-25, 19:07
Medlem
Citat:
Såvitt jag har förstått så fick han lägre straff i den högre rätten.

För att han erkände?

Ganska anmärkningsvärt - om det nu är sant - att tingsrätten skulle ha dömt till 20 år trots att åklagaren endast krävde 18 år. Det skulle ju inte hända i Sverige. Vet ej om det är möjligt i Italien heller eller om det handlar om ett missförstånd från offrets sida.
Citera
2017-05-25, 19:30
Medlem
Roobes avatar
Citat:
Ganska anmärkningsvärt - om det nu är sant - att tingsrätten skulle ha dömt till 20 år trots att åklagaren endast krävde 18 år. Det skulle ju inte hända i Sverige.

Skulle det inte?
Citera
2017-05-25, 19:53
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
För att han erkände?

Ganska anmärkningsvärt - om det nu är sant - att tingsrätten skulle ha dömt till 20 år trots att åklagaren endast krävde 18 år. Det skulle ju inte hända i Sverige. Vet ej om det är möjligt i Italien heller eller om det handlar om ett missförstånd från offrets sida.

Jag har inte följt det här fallet och ska väl egentligen inte uttala mig men om jag får komma med en gissning så är det inte omöjligt att erkännandet har haft betydelse för strafflindringen. Med svenska mått mätt ät det i alla fall ett hårt straff. Sen vet jag inte hur länge man i praktiken sitter i Italien.
Citera
2017-05-25, 20:05
Medlem
16 år.

Hade varit inressant att vet vad samma brott hade gett i Sverge...brtydligt mindre antar jag.
Citera
2017-05-25, 20:13
Medlem
Citat:
Jag har inte följt det här fallet och ska väl egentligen inte uttala mig men om jag får komma med en gissning så är det inte omöjligt att erkännandet har haft betydelse för strafflindringen. Med svenska mått mätt ät det i alla fall ett hårt straff. Sen vet jag inte hur länge man i praktiken sitter i Italien.

13år och 4mån utan restriktioner.. Sen börjar man väl små småningom att ge honom möjlighet att bekanta sig med samhället igen - ifall han nu skulle kunna tänka sig att leva pensionärslivet utan att begå brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in