Hej! Jag har haft en Galaxy S3a i snart tre år och då jag spräckt skärmen igen och den börjar bli duktigt slö så tänkte jag köpa en ny.
Jag är lite sugen på att köpa den nyaste bästa mobilen men är också lite skeptisk då det känns som smartphones idag alla har blivit så bra så att man får betala tusenlappar för små skillnader.
Jag är ju väldigt van med Samsungs interface (har en platta från dem också) så är lite inne på en annan Samsung spontant. Är 6an mycket bättre än 5an? Är note / active något att ha? Övertala mig!
Jag har rätt stora tjocka fingrar så har gärna en rätt stor skärm och vatten/stöttålig uppskattas även men inte nödvändigt.
Senast redigerad av skoskavet 2015-03-23 kl. 13:45.
Note 4 skulle jag rekommendera om du vill utbytbart batteri och expanderbart minne. Med S6 har Samsung gått Apples väg (icke utbytbart batteri samt icke expanderbart minne).
Du kan senare beställa hem 128 GB för ca 200-400 på nätet och köpa ett extra batteri som du kan ha med dig överallt sedan dag ett. Det är ingen större skillnad på specifikationerna mellan Galaxy S5 och S6. Skulle köpt en Galaxy S5 om jag vore du. Sedan kollar du på youtube hur man får den att bli snabb, du ska stänga ner fönstret som gör att dina appar minskas i 0,5 sekunder innan de stängs ned så blir det bra. Så mitt råd till dig ungeman är Galaxy S5.
Den stiger ner i priset ännu mer ska du se, vänta i en månad tills dess.
Senast redigerad av IQ-141 2015-03-23 kl. 14:49.
MM suttit nu och läst på och gillar inte riktigt S6an. Däremot tittade jag på S5 active. Jag är en sucker för designen på den (inte kamoflageversionen dock) och jag har ingenting emot att bli utan fingertrycksavläsaren.
Med tanke på hur utvecklat Android är nu och hurpass snabb hårdvara det ändå sitter i (även på lite billigare lurar) så är designen faktiskt det jag bryr mig om mest numera. Lagom stor display så man når bra med tummen och en snygg design.
På mjukvarufronten så tycker jag Samsung har blivit på TOK för bloatiga, men kan inte säga att jag bryr mig mycket då det inte brukar ta lång tid innan jag blir klåfingrig och börjar flasha om oavsett om det behövs eller ej..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!