Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-23, 02:39
  #1
Medlem
H3yas avatar
Hej Flashback

Jag och min flickvän har varit tillsammans i ett år och fyra månader, men idag tog det tyvärr slut. Vi har inte träffats alls mycket på senaste tiden (ca 3-4 veckor) för vi har jobbat, jag jobbar natt och hon jobbar på dagen så vi har aldrig haft tid till att träffas. Vi bor inte ihop. Vi träffades idag och pratade om allting och hur vi skulle göra med förhållandet men till slut kom vi fram till att den ända lösningen var att göra slut. Vi har försökt hur många gånger som helst och när saker och ting har lösts så har vi alltid hamnat i skiten igen.

Det svåra med att lämna någon man har spenderat så mycket tid med är ju att allting känns så tomt. Visst jag jobbar mycket natt nu och då kanske man inte tänker på det så mycket men det finns ju fortfarande kvar där liksom att man inte är tillsammans längre och det känns ju lite som att förlora en bästa vän. Hon har alltid varit ärlig mot mig och vårt förhållande har varit bra men till sist funkade det inte alls. Men detta är nog det bästa alternativet och man får blicka framåt.

Så min fråga är hur går man vidare utan att tänka på att man har lämnat någon som ändå betyder så mycket för en?
Citera
2015-03-23, 02:43
  #2
Medlem
Det bästa sättet att försöka tänka på andra saker än henne är att försöka hålla sig sysselsatt. Ett exempel på det kan vara att umgås mer med dina kompisar än vad du gjorde innan. Dina kompisar kan vara ett stort stöd och nyckeln till att tänka på annat!
Lycka till och beklagar att det tog slut
Citera
2015-03-23, 02:52
  #3
Medlem
Ni hade väl både kvällar och helger att träffas på?
Citera
2015-03-23, 03:12
  #4
Medlem
movsds avatar
Kompisar och andra nära vänner är det som hjälper. Tvinga dig ut i mängden vänner, kolla film, snacka, promenad, träna, vad som helst. Det hjälper och är effektivt, ge det två veckor. Har du inga vänner, träna eller fixa en hobby fort. Inte film, datorer eller liknande saker du gör själv.

Blommor har oftast en bra effekt på många, även mig. Jag fattade inget om sådant tills jag av misstag spillde ett frö och det kom upp en jävligt trevlig växt, inget drogrelaterat. Ja, sen bestämmer du själv vad du vill odla, tid vs kärlek eller båda.
Citera
2015-03-23, 03:57
  #5
Medlem
H3yas avatar
Vi ville göra olika saker på helgerna och jag jobbar nätter så kvällar kunde vi inte ses på
Citera
2015-03-23, 03:59
  #6
Avstängd
Patetiskt, anledningen är alltså att ni jobbar olika tider, därför fungerade inte förhållandet. Mitt råd är att dricka 5cl vodka varje kväll, ringa din flickvän och tala ut.
Citera
2015-03-23, 04:03
  #7
Medlem
tiden löser alla problem. Men håll dig sysselsatt så du inte tänker på henne hela tiden.
Citera
2015-03-23, 06:15
  #8
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H3ya
Hej Flashback

Jag och min flickvän har varit tillsammans i ett år och fyra månader, men idag tog det tyvärr slut. Vi har inte träffats alls mycket på senaste tiden (ca 3-4 veckor) för vi har jobbat, jag jobbar natt och hon jobbar på dagen så vi har aldrig haft tid till att träffas. Vi bor inte ihop. Vi träffades idag och pratade om allting och hur vi skulle göra med förhållandet men till slut kom vi fram till att den ända lösningen var att göra slut. Vi har försökt hur många gånger som helst och när saker och ting har lösts så har vi alltid hamnat i skiten igen.

Det svåra med att lämna någon man har spenderat så mycket tid med är ju att allting känns så tomt. Visst jag jobbar mycket natt nu och då kanske man inte tänker på det så mycket men det finns ju fortfarande kvar där liksom att man inte är tillsammans längre och det känns ju lite som att förlora en bästa vän. Hon har alltid varit ärlig mot mig och vårt förhållande har varit bra men till sist funkade det inte alls. Men detta är nog det bästa alternativet och man får blicka framåt.

Så min fråga är hur går man vidare utan att tänka på att man har lämnat någon som ändå betyder så mycket för en?
Om nu allt var bra borde det väl gått att lösa. Kan du inte få ett annat jobb som inte innebär ständigt nattarbete inom ditt yrke? Måste ni prioritera olika fritidsintressen på helgerna? Det känns lite som om ni inte ens försökt prioritera relationen.
Citera
2015-03-23, 07:26
  #9
Medlem
manligtmyss avatar
Lena Handen finns alltid. Annars så är det att försöka fokusera på andra grejer än henne/honom.
Citera
2015-03-23, 07:52
  #10
Medlem
Känner med dig! Tog slut igår med min efter 1,5år. Vi bodde ihop, så nu flyttar hon! Som alla andra skriver! Ta den tiden du behöver! sitt inte hemma och glo! Ut med dig och gör något som du blir glad över! och trött av! Så kommer du inte tänka på henne så mycket. Det första jag gjorde igår, var att ringa runt till polarna och snacka. Vi kom fram till att vi ska ut och resa. Så på fredag drar vi till Polen över helgen för lite "relax".

Så ut med dig och hitta på saker!
BTW! hade hon velat lösa det med dig så hade ni gjort det. Löjligt av henne att beklaga sig över att ni inte träffas för ni jobbar olika! Där är något mer bakom detta! TRO MIG!!

Pissa på henne och träffa nya människor ( inte suppa skallen av dig! ) Där kommer fler bussar! Missar man en, så kommer där en ny snart!

Hon var inte värd dig!
Citera
2015-03-23, 10:21
  #11
Medlem
Inte konstigt att det tog slut när ert förhållande inte utvecklas.
Träffas man inte på en månad så är det ju ganska uppenbart att det är dags att göra slut.

Lite dåliga ursäkter det där med att ni inte har tid.
Ni jobbar inte 7 dagar i veckan.

Tror ni båda behöver grunda i om det där med förhållande är lägligt för någon av er.
Citera
2015-03-23, 10:31
  #12
Medlem
Otems avatar
Förstår att det känns skit just nu när ni precis har brutit upp men som
andra sa så försök sysselsätt dig med andra grejer. Med tiden kommer
det kännas lättare, naturligtvis är det alltid svårt i början att avvänja sig.
Många har varit och är i samma situation som dig. Försök tänk framåt och
älta inte det som varit. Hoppas det känns bättre inom kort.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback