• 4
  • 5
2015-03-30, 21:35
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Om jag har 15000kr över varje månad till whatever
Jag förstår inte riktigt, vill du utveckla lite.

Om du har 15000 över varje månad till whatever, hur kommer det sig att du inte har hundratusentals kronor undansparade så att köpa nåt för 10, 15 eller 50 tusen är hur enkelt som helst?

Menar du kanske att du har 15000 kronor över varje månad, men bränner dessa 15000 kronor också, på allt möjligt skräp?

Om du bränner 15000 kronor på godis och cigaretter varje månad, kan man då säga att du har 15000 kronor över?

Eller menar du att du har 15000 kronor över men köper en ny dator, förstärkare, begagnad bil, whatever, varje månad?

Men varför just datorn på avbetalning då, och inte allt annat skräp?

Får inte ihop alla dina argument till att låna, faktiskt.
Citera
2015-03-31, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Om jag har 15000kr över varje månad till whatever, och väljer att köpa en dator för 1000kr/mån i 12 månader istället för att betala allt direkt eller spara ihop till summan, har jag inte råd då? Hur kan du säga att man inte har råd om jag utan problem betalar tillbaka summan under avbetalningsperioden?

Även om jag hade 12000 att lägga ut direkt skulle jag lätt kunna tänka mig att ta det på 12 månader, för att det blir mindre kännbart och jag lider inte av att betala någon tusenlapp extra över perioden.

Gör som du vill men jag skulle aldrig få för mig att köpa en dator på avbetalning.. då är jag hellre utan.

Och att du har 15 000 över varje månad IDAG betyder inte att du har det om 5 månader, surt då att sitta med avbetalningar.
Citera
2015-03-31, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Jag förstår inte riktigt, vill du utveckla lite.

Om du har 15000 över varje månad till whatever, hur kommer det sig att du inte har hundratusentals kronor undansparade så att köpa nåt för 10, 15 eller 50 tusen är hur enkelt som helst?

Menar du kanske att du har 15000 kronor över varje månad, men bränner dessa 15000 kronor också, på allt möjligt skräp?

Om du bränner 15000 kronor på godis och cigaretter varje månad, kan man då säga att du har 15000 kronor över?

Eller menar du att du har 15000 kronor över men köper en ny dator, förstärkare, begagnad bil, whatever, varje månad?

Men varför just datorn på avbetalning då, och inte allt annat skräp?

Får inte ihop alla dina argument till att låna, faktiskt.

Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in