• 1
  • 2
2015-03-20, 11:25
Medlem
atillzAtillZ0-9s avatar
Hejsan, min första tråd och även inlägg efter åratal i bakgrunden. Ska försöka fatta mig så kort som möjligt.

Har en flickvän sedan 1,5 år tillbaka. Vi är båda runt 25 år och bor tillsammans. Vi har väldigt mycket gemensamt, skrattar ofta åt våra tokigheter och har jättebra sex. Pratar även om giftemål och att skaffa barn så småningon. Hon är en helt underbar person, och jag vill gärna tro att jag älskar henne.

Men till problemet nu. En dag så har hon köpt en present till mig, det visar sig vara sexiga kläder. Jag får genast dåligt samvete för jag vet hur det kommer bli. Hon är osäker på om hon törs ha dom på sig till helgen och visar sedan en bild när hon har dom på sig. Hon får tyvärr inte den reaktionen hon hoppas på, kan inte helt ärligt säga att jag skulle föredra dom kläderna på henne utan blir mest tyst. Hon blir såklart jätteledsen och tycker att jag är ett jävla svin som ljugit hela tiden och sagt att hon är vacker osv. Jag sa att jag verkligen menar det men får till svar: "ja men bara ansiktet, inte resten", och där hade jag inget bra svar.

Nej jag tycker inte att hennes kropp är snygg. Hennes grymt vackra ansikte och personlighet väger lätt upp för det, men hon vill ha uppskattning för sin kropp också och jag borde älska allting med henne. Jag känner mig sjukt ytlig, och självklart är utseendet viltigt till viss del och jag har valt henne både för utsidan och insidan, men ja.. Hon har ett bmi på säkert 35-40, och fettet är inte proportionellt heller utan det mesta sitter på magen, midjemåttet är nog en bra bit större än rumpan. Vill inte gå in på fler detaljer då jag mår dåligt av att prata om min tjej såhär. Ville bara beskriva främsta orsaken till att jag inte finner hennes kropp sexig. Gillar förövrigt lite mulliga tjejer med kurvor, men detta är motsatsen, omvänd kurva liksom.

Och ja, varför har jag valt att bli ihop med henne då kommer ni skriva. Det klickade helt enkelt, och ett vackert ansikte är långt mycket viktigare. Och sexet är ändå grymt, med fokus på det emotionella och inte det fysiska. Ser henne i ögonen istället för kroppen. Tänkt innan att jag aldrig skulle välja bort en tjej för hennes kropp om jag gillade personen innanför. Sen har jag inte särskilt snygg kropp heller, men hon säger jag är skitsnygg så jag får dåligt samvete av det också.

Just nu försöker hon gå ner i vikt, och det är mest för min skull säger hon. Och jag blir så förbannad på mig själv, men kan inte rå för vad jag tänder på. Önskar jag bara kunde se den vackra personen inuti, men när hon går runt naken så kan jag inte låta bli att se den där magen hänga, reagera som jag gör och sen få dåligt samvete över det.

Borde man tycka att allting är vackert på den personen man älskar, och älskar inte jag min sambo tillräckligt? Borde jag göra slut så hon kan hitta någon som tycker att hennes kropp är perfekt som den är? Allting är perfekt med henne förutom kroppen, och jag kan leva gott med det, men kan inte ljuga för henne att jag tänder på hennes kropp, utan hennes personlighet, röst osv. Hon verkar vilja bli betraktad som ett sexobjekt ibland, vilket hon verkligen inte är för mig. Någon med liknande erfarenheter? Kan det funka eller kommer det skita sig så småningom?
Citera
2015-03-20, 11:33
Medlem
Talamuss avatar
Fråga dig själv varför du vill vara med henne.

Har du kul i hennes närvaro?
Oavsett hennes utseende, kan du uppriktigt säga att du älskar henne?

Behöver du henne? Verkligen?

Om hon går ner i vikt för dig? Vad är problemet? Tror det finns en annan faktor du inte har insett än.

Ibland måste man följa sina drömmar. Livet är hårt och sanningen svider, så är det.
Senast redigerad av Talamus 2015-03-20 kl. 11:35.
Citera
2015-03-20, 11:35
Medlem
NovaOculuss avatar
Detta är givetvis inte acceptabelt, att du skall behöva stå ut med det här dag in och dag ut. Hur du har orkat hittills är för mig ett mysterium.

Tala med henne om detta.

Jag skall ge dig ett proffstips, ge henne en anledning att själv vilja det, att kommendera henne kan få motsatt effekt.
Citera
2015-03-20, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atillzAtillZ0-9
Hejsan, min första tråd och även inlägg efter åratal i bakgrunden. Ska försöka fatta mig så kort som möjligt.

Har en flickvän sedan 1,5 år tillbaka. Vi är båda runt 25 år och bor tillsammans. Vi har väldigt mycket gemensamt, skrattar ofta åt våra tokigheter och har jättebra sex. Pratar även om giftemål och att skaffa barn så småningon. Hon är en helt underbar person, och jag vill gärna tro att jag älskar henne.

Men till problemet nu. En dag så har hon köpt en present till mig, det visar sig vara sexiga kläder. Jag får genast dåligt samvete för jag vet hur det kommer bli. Hon är osäker på om hon törs ha dom på sig till helgen och visar sedan en bild när hon har dom på sig. Hon får tyvärr inte den reaktionen hon hoppas på, kan inte helt ärligt säga att jag skulle föredra dom kläderna på henne utan blir mest tyst. Hon blir såklart jätteledsen och tycker att jag är ett jävla svin som ljugit hela tiden och sagt att hon är vacker osv. Jag sa att jag verkligen menar det men får till svar: "ja men bara ansiktet, inte resten", och där hade jag inget bra svar.

Nej jag tycker inte att hennes kropp är snygg. Hennes grymt vackra ansikte och personlighet väger lätt upp för det, men hon vill ha uppskattning för sin kropp också och jag borde älska allting med henne. Jag känner mig sjukt ytlig, och självklart är utseendet viltigt till viss del och jag har valt henne både för utsidan och insidan, men ja.. Hon har ett bmi på säkert 35-40, och fettet är inte proportionellt heller utan det mesta sitter på magen, midjemåttet är nog en bra bit större än rumpan. Vill inte gå in på fler detaljer då jag mår dåligt av att prata om min tjej såhär. Ville bara beskriva främsta orsaken till att jag inte finner hennes kropp sexig. Gillar förövrigt lite mulliga tjejer med kurvor, men detta är motsatsen, omvänd kurva liksom.

Och ja, varför har jag valt att bli ihop med henne då kommer ni skriva. Det klickade helt enkelt, och ett vackert ansikte är långt mycket viktigare. Och sexet är ändå grymt, med fokus på det emotionella och inte det fysiska. Ser henne i ögonen istället för kroppen. Tänkt innan att jag aldrig skulle välja bort en tjej för hennes kropp om jag gillade personen innanför. Sen har jag inte särskilt snygg kropp heller, men hon säger jag är skitsnygg så jag får dåligt samvete av det också.

Just nu försöker hon gå ner i vikt, och det är mest för min skull säger hon. Och jag blir så förbannad på mig själv, men kan inte rå för vad jag tänder på. Önskar jag bara kunde se den vackra personen inuti, men när hon går runt naken så kan jag inte låta bli att se den där magen hänga, reagera som jag gör och sen få dåligt samvete över det.

Borde man tycka att allting är vackert på den personen man älskar, och älskar inte jag min sambo tillräckligt? Borde jag göra slut så hon kan hitta någon som tycker att hennes kropp är perfekt som den är? Allting är perfekt med henne förutom kroppen, och jag kan leva gott med det, men kan inte ljuga för henne att jag tänder på hennes kropp, utan hennes personlighet, röst osv. Hon verkar vilja bli betraktad som ett sexobjekt ibland, vilket hon verkligen inte är för mig. Någon med liknande erfarenheter? Kan det funka eller kommer det skita sig så småningom?
Det beror bl.a. på följande:

1. Om du lyckas förmedla att du verkligen älskar henne och att detta inte är en stor sak för dig (givet att det inte är en stor sak för dig)

2. Om din flickväns självbild och självförtroende (vad gäller hennes utseende) kan stärkas - även om hon är bittert medveten om hur du upplever det.

3. Om det är en stor sak för dig - att du kan och/eller vill se förbi det i kraft av att du uppskattar allt det andra ni har.

4. Hur förhållandet utvecklar sig i övrigt.
Citera
2015-03-20, 11:36
Medlem
fiktioneratnamns avatar
Nej du ska inte göra slut. Du kan inte hjälpa vad du känner, så är det bara. Va lite extra romantisk nu och skämm bort henne och eftersom hon redan vet hur du känner så kan du medge dina egna brister och börja motionera tillsammans, gör det till en rolig grej istället för att det ska vara jätte allvarligt
Citera
2015-03-20, 11:40
Medlem
pickledonions avatar
Jag tror att man kan få det mesta att fungera. Ni måste bara jobba för det. Vad jag vet så råder det väl konsensus att ett stort midjemått inte är hälsosamt. Dessutom är det som du säger, inte speciellt vackert.

Jag tycker inte att man måste älska allt med sin partner, vad för självbedrägeri hade inte det varit? Ingen är perfekt och det är inget fel med att inse det. Vad du tar upp och påpekar som är bristfällit får du dock överväga eftersom det kan såra din partner och skada ert förhållande. Men man kan faktiskt ta upp det mesta om man gör det på ett snyggt sätt.

Hjälp henne att gå ner i vikt. Dels för att du vill att hon skall bli mer hälsosam, men också för att det verkar vara viktigt för henne att vara snygg för dig. Det är inget fel med att vilja vara snygg för sin partner; låt inte feminazisterna lura dig.

Hur skall du göra detta då? Ja, inte fan genom att få hennes självförtroende att dala när hon köpt sexiga underkläder. Börja träna tillsammans. Hjälp henne med att hålla koll på maten. Vem vet, du kanske hjälper även dig själv till en snyggare kropp med tiden.

Kom alltid ihåg att positiv feedback för saker som görs rätt är dubbelt så effektiv som negativ feedback för saker som görs fel. Försök uppmuntra, inte klanka ner/dissa/sänka.
Citera
2015-03-20, 11:43
Medlem
SnobbenLs avatar
Du talar mot dig själv litegrann. Du sa att du känner dig ytlig, och sen berättar du hur fet hon är men att personlighet väger upp. En ytlig person skulle dumpat eller varit otrogen. Det är i alla fall min definition av ytlighet. Nån som inte värderar insidan och spelar spel (t.ex är otrogen)

Sen visst, den delen av dig som är ytlig och inte gillar feta valrossar, är "ytlig"
Men du är väl för helvete ingen robot som kan tvinga dig att bli kåt på allt?
Kåthet kommer inte på kommando, det är hennes fel att hon är en fet jävla flodhäst.

Ja hade nog övervägt att dumpa ifall min tjej hade 40 BMI.. fast , ja hade aldrig haft sex med eller varit tillsammans med en sån fet jävel asså.

Va vill du höra? säg till henne å traska ner i vikt eller dumpa?
Citera
2015-03-20, 11:44
Medlem
SnobbenLs avatar
kolla själv på skalan, https://www.google.se/search?q=40+bm...2F%3B580%3B315

40 bmi .. yuck!
Citera
2015-03-20, 11:44
Medlem
Ser faktiskt inga problem här. Din tjej försöker gå ner i vikt för att hon vill vara med dig, uppmuntra henne, laga nyttig mat och träna tillsammans=problemet löst. Varför ska du få dåligt samvete för att du inte gillar en tjock kropp?
Citera
2015-03-20, 11:48
Medlem
aislings avatar
Det låter som att hon har hängt upp sig lite för mycket på det ytliga och vill betraktad som ett sexobjekt. Det är väl egentligen inte alls många som har riktigt snygga kroppar som man tänder på. Jag menar bara kroppen. Har ärligt rätt sällan haft relationer där jag gått igång på en vältränad kropp.

Visst kan du ljuga och säga att hon är snygg osv om det är det hon vill eller så får ni ta ett snack där du förklarar att det inte riktigt fungerar så i den verkliga världen utanför böcker/tidningar och stereotyper. Sedan är det upp till henne. Det är ju faktiskt hon som är ytlig och inte du. Sedan är det säkert osäkerhet över sin kropp som ligger i botten men man kan ju inte kräva att någon ska tända på något den inte tänder på.

Den kärlek du beskriver är ju långt mycket mer värd (och mer realistisk) än att du måste gå igång på hennes kropp.
Citera
2015-03-20, 11:50
Medlem
jaybones avatar
Hon känner nog att du inte uppskattar hennes kropp även om du skulle ljuga. Kanske ville hon ändå att du skulle klämma ur dig en lögn för hennes skull eller nått. Är inte avundsjuk på ditt problem.

Fult av henne att hela tiden medvetet ge dig dåligt samvete. Hon ska gå ned i vikt för din skull? Det är för hennes egen skull. Hon har tydligen större mage än rumpa. Det är bara bra för hennes hälsa att gå ner i vikt. Sen inser alla med viss mogenhet att skönhet är lika för alla. Ligger man i soffan, käkar chips och blir fet så blir man mindre attraktiv. Detta oavsett kön. Vill hon vara snygg får hon jobba lite på det. Vad sägs om att dra till gymmet 4 ggr/vecka ist för att kräva massa komplimanger?

Viktig att du inser att hon projicerar sina problem på dig. Har en offermentalitet. Det är ditt fel inte hennes, hon vill vara ett offer som har nån att skylla på. Hon vill styra ditt beteende genom samvetet. Du har dåligt samvete för att hon planterat det där.

Hennes typ av personlighet irriterar mig. Har negativa upplevelser av det själv.
Citera
2015-03-20, 12:09
Medlem
SnobbenLs avatar
Hon vill vara sexig i din ögon och det är hon inte när hon ser ut som michellin-gubben.

Vad ska du göra för å lösa situationen? De finns många retards här inne som kommer med många gulliga planer.

Jag säger till dig. Put the shit where it belongs.
Hon må va en fetknopp, hon må va osäker i sig själv pga övervikten. Men det beror inte på dig. Hon måste väl för fan själv fatta att hon själv får ta lite ansvar för sitt liv?

GG
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in