Tack för era svar, förväntade mig enbart "dumpa flodhästen" eller "lämna henne så hon slipper dig ditt svin".
Om jag har roligt ihop med henne? JA, hon är den roligaste tjej jag varit med, jag älskar hennes personlighet, alltså HENNE. Och ja, jag behöver henne, mitt liv har blivit bättre på alla sätt sen jag träffade henne.
Hennes ex var riktigt elak mot henne och tryckte ner hennes självkänsla totalt. Hon gick upp mycket i vikt under den tiden enligt egen utsago. Vill att hon ska kunna få vara sig själv och känna sig trygg med mig, vilket hon oftast verkar göra. Men ibland händer det, förutom det med underkläderna så kan ibland folk fråga när vi ska ha barn (syftar på hennes mage...). Har hänt typ tre gånger, och har inte varit så roligt. Har sagt till henne att dom inte menar något illa och att det är lätt att man råkar göra den missen, även fast det är klumpigt att häva ur sig när man inte vet säkert. Då mår hon dåligt några dagar och jag stöttar bäst jag kan, sen flyter det på som vanligt igen.
Hon äter verkligen inte onyttigt, just nu är det soppor varvat med sallad och hon har gått ner kanske 8 kilo sen nyår. Dock så är hon väldigt stillasittande, så försöker få ut henne på promenader. Jag känner att jag kan göra mycket mer själv på den fronten, alltså träna osv och kanske kan sporra henne lite mera. Själv är jag också noga med maten och köper sällan godis och chips. Hon är som sagt jätteduktig med maten för det mesta, men har nog inte generna på sin sida då flera i släkten samt hennes syster är överviktiga.
Och ja, jag håller med om att hon lägger för mycket fokus på det ytliga. Jag vill inte se henne som ett sexobjekt, vilket jag säkert gjort om hon såg ut som en porrstjärna. Visst skulle hon bli snyggare om hon gick ner i vikt, så är det. Men som det är nu så går jag igång på det andra med henne. Men kan inte riktigt klandra henne för det heller, så som tjejer bedöms efter utseendet och främst då kroppen...
Ska göra som en av er sa, vara lite mer romantisk och göra något fint för henne, där kan jag bli bättre också. Visa att jag vill ha henne trots att jag tycker som jag tycker. Och själv börja träna och försöka få med henne på det tåget. Och försöka få henne att inse att man inte måste vara allt för att räcka till, men tror det kan bli svårt att få till. :/