2015-03-20, 14:19
Medlem
skadetbehovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Nej, fördomarna är inte ursäktade! Fördomarna är ju enda anledningen till varför du tycker att detta måste få ett slut. Du tittar på en bild av människor som har kommit från länder där det inte finns någon framtid till ett land där det förhoppningsvis finns en marginell framtid och det du ser är våldtäkter och skadegörelse. Förstår du inte att den bilden kommer ur ditt eget huvud? Det om något måste få ett slut!
fördommar ? är du på riktigt eller? läs för fan brotts tråden å kolla vilken grupp som leder den föga smickrande brotts ligan , men låt mej gissa du ser barn på den bilden ? vi andra ser den osminkade verkligheten
Citera
2015-03-20, 14:20
Medlem
nuwns avatar
Har fått höra rykten från en som jobbat med miggarna att de berättar om flyktingbarn garantin innan de frågar de papperslösas ålder... upp till 21 år..vafan
Citera
2015-03-20, 14:24
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Nej, fördomarna är inte ursäktade! Fördomarna är ju enda anledningen till varför du tycker att detta måste få ett slut. Du tittar på en bild av människor som har kommit från länder där det inte finns någon framtid till ett land där det förhoppningsvis finns en marginell framtid och det du ser är våldtäkter och skadegörelse. Förstår du inte att den bilden kommer ur ditt eget huvud? Det om något måste få ett slut!

Det handlar knappast om fördomar. Om du kollar på denna statistik: https://affes.files.wordpress.com/2012/08/valdtakt_2011_stor_nyb.png?w=720 och samtidigt vet att denna grupp idag kanske uppgår till dryga 16% så ser du en oerhörd överrepresentation. Det är tyvärr sanningen.

Sen att du dessutom verkar varit mentalt borta medan förortsgäng bränt bilar och haft låda för miljontals kr dom senaste åren är väl talande för hur du tänker.
Citera
2015-03-20, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azovicy
Ifrån 16-22 år till kanske.

Men varför träffar han dem? Lite för lät att läsa igenom allt just nu.
Du tycker han längst till höger är 16-22 år?
Citera
2015-03-20, 14:27
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Jag vet inte vad jag ska säga... Vad för typ av respons hade Steffe o co väntat sig? Det här känns mera som ett hån.

Han får precis den respons han hade hoppats på, det här luktar trollbete lång väg. Det komiska är att kommentarerna blir värre och värre när folk triggar igång varandra.

Eller ska jag ta av mig foliehatten?
Citera
2015-03-20, 14:39
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Han får precis den respons han hade hoppats på, det här luktar trollbete lång väg. Det komiska är att kommentarerna blir värre och värre när folk triggar igång varandra.

Eller ska jag ta av mig foliehatten?

Jag tror du har rätt. Man måste ju rimligtvis ha kunnat förutse att responsen skulle bli sådan. Frågan är vad syftet är?
Foliehatten är nog berättigad. Här ligger en flock hundar begravda.

Varför skulle Steffe vilja förstöra sitt anséende så här? Vad tjänar någon på det?
Jag som röstar blå-gult blir givetvis road, men på standard grå-sosse måste det ju sticka i ögonen i.
Citera
2015-03-20, 14:55
Medlem
Provokatörs avatar
Här är en till artikel i utländsk media: http://goo.gl/xMbEkV

Citat:
«I dag har jeg besøkt et flyktningssenter for barn. Barna fortalte til meg om livet sitt og framtidsdrømmer, noen vil for eksempel bli programmerere eller forretningsfolk. Vi snakket om hvor viktig det er å få utdanning og jobb. Det er et underlig ambisiøst lag som har noe å si.»

Det skulle være godt, men sammen med meldingen publiserte han et bilde der ved siden av Löfven står det en gruppe av ganske voksne unge menn som ser mørkt på fotografen.

/Provokatör
Citera
2015-03-20, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Här är en till artikel i utländsk media: http://goo.gl/xMbEkV

/Provokatör

Och vilken typ av media var det du länkade till?
Och ge fan i att underteckna med din tramsiga signatur - det är bara irriterande

Så, till ämnet. Antingen är svetsaren ännu dummare än vad jag trodde eller så är han SDare i sossekläder. CEO:S. Herregud
Citera
2015-03-20, 15:11
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divad88
Och ge fan i att underteckna med din tramsiga signatur - det är bara irriterande

Så, till ämnet. Antingen är svetsaren ännu dummare än vad jag trodde eller så är han SDare i sossekläder. CEO:S. Herregud

Du kan sluta att slå dig själv i huvudet, min länk går till:

Citat:
Rysslands röst (ryska: Голос России, Golos Rossii) är den ryska regeringens internationella utlandskanal. Den är världens tredje största radiostation efter BBC och Voice of America.

Citera
2015-03-20, 15:14
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:

Ge fan i de där irriterande smileysarna. Ditt eget bidrag till tråden är alltså att Steffe är "dum"?
Att det syns i media utomlands, och rapporteras med samma infallsvinkel som Flashback har är ju intressant, oavsett typen av media.
//Bara-Robin

Edit. Nu visade det sig även vara absolut relevant media med tanke på omfattningen av de som tar del av den, och knappast någon blogg.
Senast redigerad av Bara-Robin 2015-03-20 kl. 15:18.
Citera
2015-03-20, 15:32
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Är förvånad, men glad, över att kommentarerna fortfarande får ligga kvar på sidan.
Några teorier om varför de inte rensar?
Möjligen denna men det är säkert inte så för han ser ju så snäll ut och vill alla väl.

Facebookinlägget har Lofvén gjort som ett enkelt och billigt alternativ till att köpa dyr och förmanipulerad info från Expo/Researchgruppen. Därifrån kommer endast info om vem som yttrat sig och det är totalt ointressant.

Det han vill veta är varför svenska folket är motståndare till integration. En riktigt hård sten att gnaga på.

Han är väl medveten om att flyktingbarn är ett hett ämne och spetsar till det med några tidigare anlända och numera etablerade veteraner som går med på att ställa upp på bild.
Under tiden som folkets röst strömmar in har han kanske? ett par praktikanter som sorterar och lägger upp inläggen för analys.
Citera
2015-03-20, 15:39
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Då återstår bara frågan varför du länkade till en sida på norska/danska...

I min värld så är nyheter från Sverige publicerade i Ryssland och skrivna på norska av världens 3:e största radiokanal värd att länka till, det betyder att nyheten har fått stor spridning och att det kanske inte stannar där.

Lägg av nu din sopa, ta en tillrättavisning och var ödmjuk inför det faktum att du är okunnig och var tacksam för att du blivit en kunskap rikare.

/Provokatör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in