2015-03-24, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Jag är fullt medveten om att många av dessa så kallade "barn" bara låtsas vara minderåriga, och jag håller helt och hållet med dig om problematiken. Dock ska man nog inte generalisera för mycket. Ett flertal av flyktingarna är antagligen minderåriga tonårskillar som ser äldre ut än vad de är.

Jovisst men muslimer är ingen bristvara i Sverige. Nytillskott som försöker bluffa sig in och dessutom hatar judar bör vi nog skicka tilbaks direkt.
Ensamkommande flyktingbarn har blivit ett skämt men nån måste betala kalaset. Inte jag i alla fall. "flyktingar" osv, skäggbarnen är sällan från Syrien, alltid afghanistan och såna skitländer men dom hör inte hemma här. Burkorna kan få hjälp ja men det är alltid skäggmännen/barnen som kommer. Kolla bilden för fan min vän, barn . Ser inte så ut va?
Senast redigerad av Vadimi 2015-03-24 kl. 02:20.
Citera
2015-03-24, 02:07
Medlem
Citat:
Jag är fullt medveten om att många av dessa så kallade "barn" bara låtsas vara minderåriga, och jag håller helt och hållet med dig om problematiken. Dock ska man nog inte generalisera för mycket. Ett flertal av flyktingarna är antagligen minderåriga tonårskillar som ser äldre ut än vad de är.

Jag talade med en tjej som berättade att hon betalade för att få ett pass med ett annat årtal. Tydligen så var det omöjligt för minderåriga att ens ta sig ut ur landet med flyg. Alternativet var att åka med en skrutten båt och riskera att drunkna eller dö under själva resan genom vätskebrist.
Citera
2015-03-24, 17:48
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

I Norge gjordes en undersökning av dessa ensamkommande "flyktingbarn". Varken flykting eller barn stämmer. De är ekonomiska lycksökare. Norrmännen kom fram till att en absolut majoritet var vuxna och det med råge.
I Sverige är sådana undersökningar antagligen att se som "rasistiska".

Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
Jag talade med en tjej som berättade att hon betalade för att få ett pass med ett annat årtal. Tydligen så var det omöjligt för minderåriga att ens ta sig ut ur landet med flyg. Alternativet var att åka med en skrutten båt och riskera att drunkna eller dö under själva resan genom vätskebrist.

I många länder är det inte tillåtet att åka utomlands utan föräldrarna om man är under 18.
Citera
2015-03-25, 17:48
Moderator
manamanahs avatar
Håll er till ämnet tack.

Mod.
Citera
2015-06-23, 20:41
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
*BUMP*

Någon Fb-sleuth som vet om något av barnen tagit sina första stapplande steg mot att bli CEO, eller kriminell? Eller kanske t o m svetsare?
Citera
2015-06-23, 21:04
Medlem
Jag laste senast idag att man hade gjort en undersokning som visade det sig att nastan alla var unga vuxna. "Ensamkommande barn" ar en kategori som pk patrasket har hittat pa for att separera statistiken. Jag har aldrig varit med om att en monopol (DO) politiker har sagt sanningen. De har alltid ljugit och jag tycker det ar bra att SD haller sin stallning, argumenterar med konkreta exempel och visa for valjarna vem det ar som ljuger. Varfor man plundrar reserver och pensioner for att ge bort pengarna till kriminella som ingen annan vill ta emot. Var finns vardet av att ta fran de som liter och bidrar (hjaltarna) och ge bort allt till kriminella som standigt drar fram rasistkortet.

Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Stefan Löfven besökte igår ett boende för ensamkommande flyktingbarn. Ser detta ut som barn i era ögon? Tycker mer det ser ut som unga arga män...

https://www.facebook.com/stefanlofven/photos/a.649223008451930.1073741832.329885883718979/968352329872328/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in