2015-03-20, 15:42
Medlem
Fridfullts avatar
Alla elaka kommentarer är bara käbbel.
Citera
2015-03-20, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
I min värld så är nyheter från Sverige publicerade i Ryssland och skrivna på norska av världens 3:e största radiokanal värd att länka till, det betyder att nyheten har fått stor spridning och att det kanske inte stannar där.

Lägg av nu din sopa, ta en tillrättavisning och var ödmjuk inför det faktum att du är okunnig och var tacksam för att du blivit en kunskap rikare.

/Provokatör

Haha.

Du citerade bara wikipedia, din nolla.
Citat:
Rysslands röst (ryska: Голос России, Golos Rossii) är den ryska regeringens internationella utlandskanal. Den är världens tredje största radiostation efter BBC och Voice of America

Det klarade du av. Duktig idiot! Vad som var för svårt för dig var att hitta den svenska versionen av artikeln:
http://swedish.ruvr.ru/2015_03_19/Vem-ar-barnet-Stefan-Lofven-8641/
Citera
2015-03-20, 15:52
Medlem
Numera struntar jag i om en 27-åring säger att han är 17, tröstar mig med att om pensionsåldern i framtiden är 70 i Sverige då får han jobba tills han är 80 år! Framtiden får visa hur många som kommer att försöka påtala att de ljög om sin ålder när de kom till Sverige!
Citera
2015-03-20, 15:53
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divad88
Haha.

Du citerade bara wikipedia, din nolla.
Och? Det krävdes då du trodde att det var en blogg när det i själva verket var en mycket stor nyhetskanal vilket du nu trots att du inte vill inse det är upplyst om!

Citat:
Ursprungligen postat av divad88
Det klarade du av. Duktig idiot! Vad som var för svårt för dig var att hitta den svenska versionen av artikeln:
http://swedish.ruvr.ru/2015_03_19/Vem-ar-barnet-Stefan-Lofven-8641/

Näe, det borde jag ju ha gjort med tanke på att du inte ens kunde avgöra om artikeln var på norska eller danska. Men att artikeln får spridning utanför Sverige har större relevans än att jag ska anpassa mina länkar till ett format som även du förstår din söndercurlade djävla 90-talist!

/Provokatör
Citera
2015-03-20, 15:56
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SouthEast
Komiskt när folk börjar sin mening med "jag är inte rasist" följt av ett rasistiskt påstående. Varför vågar ingen numera erkänna att de är rasister?

Eftersom jag är rasist så håller jag med om att invandringen omgående bör stoppas.
Fast vad är egentligen det rasistiska med att klumpa ihop alla araber? Araber är en etnisk grupp, precis som svenskar.

Skrattade gott åt det här när jag såg det i FT i morse. Flyktingbarnen kan tydligen ha skägg nu utan att någon reagerar.
Citera
2015-03-20, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4you2
Numera struntar jag i om en 27-åring säger att han är 17, tröstar mig med att om pensionsåldern i framtiden är 70 i Sverige då får han jobba tills han är 80 år! Framtiden får visa hur många som kommer att försöka påtala att de ljög om sin ålder när de kom till Sverige!
De som kommer hit och ljuger om sin ålder har inga planer på att någonsin arbeta.
Citera
2015-03-20, 16:15
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Även vänsterfästet reddit har uppmärksammat Löfvens besök med en satirisk bild.

http://www.reddit.com/r/sweden/comments/2zla0b/stefan_l%C3%B6fven_bes%C3%B6ker_flyktingbarn/
Citera
2015-03-20, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4you2

Vadå jobba?
Dom kommer utbilda sig och åtnjuta bidrag eller ägna sig åt kriminalitet och sedan antingen resa åter till dit dom kom ifrån eller vara med i den stora islamiserinen av Sverige där mina barn och barnbarn blir något slags lägre kast om dom inte konverterar och de får jobba piga och dräng åt det nya herrefolket.

Vi har redan nu korsriddare för islam i vår regering..........
Citera
2015-03-20, 16:39
Medlem
och alla missar fortfarande det jag skrev igår och som mest troligt är sanningen bakom bilden och "barnen". Löfvén har träffat en grupp personer som kom hit som ensamkommande flyktingbarn för några år sedan för att diskutera hur deras inledande år i Sverige har varit osv. Han gör ett enormt misstag som kallar dom "barn" och missar att berätta att dom inte kom hit förra veckan utan för kanske 4-5 år sedan. En av dom skriver även på facebook att han nu är 19 år och kom hit som 14-åring (han är en av de som ser yngst ut på bilden och talar säkerligen sanning). Några andra kanske var 17 år när dom kom och nu är drygt 20 år. Självklart kan dom ha bluffat när dom kom och givetvis borde ålderskontroll införas men skenar man iväg alltför mycket i jakten att överträffa varandra i hånfulla kommentarer får inte Löfvéns supergroda maximal effekt. Finns mängder med kul galghumor här men de flesta borde ju inse att männen på bilden inte är barn och att ingen heller har påstått det.. förutom då att Löfvén gör ett enormt misstag som glömmer förklara att dom anlände för många år sedan.
Citera
2015-03-20, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azovicy
Ända anledning till att jag är för invandring är väl för att oskyldiga barn inte ska behöva dö i krig.

För det kommer det inte göra oavsätt hur mycket afganska/arabiska barn vi tar in? Vi kan ta in 2 miljoner barn, och vad händer med de andra som är kvar då? De barnen dör inte i krig? Vidrigt jävla tänk många med dig har.

Vi KAN eller SKA inte rädda alla jävla människor, fatta det din dumma jävla fyllekaja. Vi sänker våran egna levnads standard när vi gör såhär, jag vill inte sänka min iallafall. Skiter fullständigt i dessa "krigstraumatiserade" som kommer. Åk vidare, Sverige har tagit emot sin kvot för 250 år framöver nu.
Citera
2015-03-20, 17:09
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
och alla missar fortfarande det jag skrev igår och som mest troligt är sanningen bakom bilden och "barnen". Löfvén har träffat en grupp personer som kom hit som ensamkommande flyktingbarn för några år sedan för att diskutera hur deras inledande år i Sverige har varit osv. Han gör ett enormt misstag som kallar dom "barn" och missar att berätta att dom inte kom hit förra veckan utan för kanske 4-5 år sedan. En av dom skriver även på facebook att han nu är 19 år och kom hit som 14-åring (han är en av de som ser yngst ut på bilden och talar säkerligen sanning). Några andra kanske var 17 år när dom kom och nu är drygt 20 år. Självklart kan dom ha bluffat när dom kom och givetvis borde ålderskontroll införas men skenar man iväg alltför mycket i jakten att överträffa varandra i hånfulla kommentarer får inte Löfvéns supergroda maximal effekt. Finns mängder med kul galghumor här men de flesta borde ju inse att männen på bilden inte är barn och att ingen heller har påstått det.. förutom då att Löfvén gör ett enormt misstag som glömmer förklara att dom anlände för många år sedan.
Jag läste inte ditt inlägg men kom till samma insikt och vi hedrar väl Löfvén för att han kan använda invandrade flyktingbarn även efter bästföredatum?
Citera
2015-03-20, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sueco2
Jag läste inte ditt inlägg men kom till samma insikt och vi hedrar väl Löfvén för att han kan använda invandrade flyktingbarn även efter bästföredatum?

"bästföredatum".. haha. Jovisst skall vi hedra Löfvén efter ett av de största självmålen i svensk politiks historia. Fast han överträffade det ju snabbt helt själv när han spädde på med att "undra över skjutningarna i Göteborg". Har hans rådgivare semester eller vad händer egentligen?..
Senast redigerad av Burkgurka 2015-03-20 kl. 17:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in