Citat:
Ursprungligen postat av
detgillardu
Steffe läste en saga för dom sen.
"-Stoppa om mig pappa-Stefan", sa Reza "jag fryser".
"-Det är lite svårt eftersom det är ett vanligt täcke och du är ju en bit över två meter, lilla barn", sa Stefan och drog upp filten under Rezas haka.
Men sen somnade alla de små liven till slut så sött i sina sängar. Det var ett fint möte mellan småttingarna och Stefan

Det var "kejsarens nya kläder" han läste...
En del av de små barnen hade lite svårt att hänga med pga av språket och på slutet frågade Mbutu fnissande: "-Men... va kejsaren alltså... naken!?"
"-Ja... alltså...." började Stefan, som inte hade fått manus till den frågan, men avbröts av att Henrik Arnstad stack in huvudet i dörrspringan:
"-Nejdå! Kejsaren hade jättfina kläder! Men barnen kunde inte se kläderna eftersom dom va
NAZISTER!
"-Eh... ja, så var det... nog." Sa Stefan och slog ihop sagoboken för den här kvällen. "Men nu mina små barn, är det dags att sova. Kivas inte nu. För om ni blir sådär stökiga vågar ju inte ambulansen inte komma hit, vet ni".
"-Svenne-ambulans-jävel..." muttrade Mbauti-Mbana nästan i sömnen och gäspade stort.
"-Ja... ambulans-snut-nazister..." instämde Arnstad från dörrspringan och släckte försiktigt lampan. Stefan sov redan gott och drömde om att han blev jagad med en svets av Jan Helin.