2016-08-10, 15:49
Medlem
Cashews avatar
Osäker, men d som inte var inne på restaurangen, men skulle inte förvåna mig om Onur, Josef, Jonis samt alla andra negernamn utom Adam får sänkt.
Citera
2016-08-10, 15:52
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
Fy fan hurckan de som tände eld på bilarna och var inte ens i närheten av mordplatsen bli fällda för medhjälp till mord?

Eldarnas syfte är att göra det svårare för polisen att gripa gjärningsmännen. Alltså främjande av flykt. Det har inget med mord att göra. Den här rättegången har ballat ur vilket jag sagt tidigare.

Folk blir dömda för saker de inte gjort.

Uhm, på vilket sätt är det inte medhjälp till mord?

Jag är så trött på dessa brottslingar. Man borde införa dödsstraff.
Citera
2016-08-10, 15:58
Medlem
Adrian11s avatar
vad händer ifall dessa pojkar lyckats fly till andra länder eller eget land, typ som han libanesen som mördade men lyckades fly till lebanon och har de skönt .
Citera
2016-08-10, 16:45
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Att dom gjorde sökningar på honom efter morden är ju inte så konstigt. Dom ville väl se vem dom av misstag hade tagit livet av.
Ja, de kanske letat bland tilltänkta offers vänner på Facebook. Förstod det som att som att de redan visste vem han var. Tog de honom för någon annan? För de sköt ju honom på vägen ut egentligen helt i "onödan"
Citera
2016-08-10, 16:46
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Jag tror tyvärr att hovrätten kommer ge en del av de åtalade en rejäl straffsänkning, istället för 14 år tippar jag på 6-9 år. Livstidsstraffet för Adam kommer förhoppningsvis fastställas.
Det tror jag också. Sen har jag inte förstått vem som gjort vad. Är det bekräftat att Adam var GM1 på brottsplatsen, han som sköt ihjäl de båda som omkom?
Citera
2016-08-10, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Det tror jag också. Sen har jag inte förstått vem som gjort vad. Är det bekräftat att Adam var GM1 på brottsplatsen, han som sköt ihjäl de båda som omkom?

Jag har inte läst domen, men den länkades här såg jag och det bör stå där? Vem som dömts för vad och vilken gärning respektive dom byggts på.
Står det inte där står det ingen annanstans heller.
Citera
2016-08-10, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adrian11
vad händer ifall dessa pojkar lyckats fly till andra länder eller eget land, typ som han libanesen som mördade men lyckades fly till lebanon och har de skönt .

Vad som händer? Blir helt yr av din fråga

Däremot så kommer dom här aldrig få den chansen.
För att inte säga att både resurser och hjärna till det saknas!

Detta är inga rymdforskare. Dom offrade sina egna liv för skitsaker.
Citera
2016-08-10, 18:02
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrian11
Han du pratar om blev frikänd och det var därför han kunde sticka. Dessa killarna kommer inte komma ut utan skickas direkt till anstalt.
Citera
2016-08-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele

Det är känt i Pisskopp (biskop) att Adam är GM1, med polisväst. GM2 är Silence/Ahmed. Silence har en rolig gångstil efter han skjöt sig själv i foten, och det påpekade även ett vittne på plats att gm2 hade en konstig gångstil som liknade silence. Sedan så hade Jonis och Onur körkort. Varför skulle dom alltså rusha in. Jonis körde hyrbilen (FSF) och Onur körde flyktbilen. Ni får börja sätta ihop pusselbitarna gubbar. Josef är GM3.
Citera
2016-08-10, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Det är känt i Pisskopp (biskop) att Adam är GM1, med polisväst. GM2 är Silence/Ahmed. Silence har en rolig gångstil efter han skjöt sig själv i foten, och det påpekade även ett vittne på plats att gm2 hade en konstig gångstil som liknade silence. Sedan så hade Jonis och Onur körkort. Varför skulle dom alltså rusha in. Jonis körde hyrbilen (FSF) och Onur körde flyktbilen. Ni får börja sätta ihop pusselbitarna gubbar. Josef är GM3.

hur lång är josef? för GM3 verkar relativt lång och smal?

jonis var väl bra nerknarkad (som alla andra) så kan mycket möjligen vara honom...sa inte något vittne att han tyckte att den personen som satt i flyktbilen verkade svart? eller var det en mask han såg?
Citera
2016-08-10, 19:54
Medlem
Hej!

Jag försöker öppna förundersökningsprotokollet, närmare bestämt vill jag läsa s. 133-135 i huvudprotokollet. Men filen är så förbaskat stor - ungefär 500 MB och min PDF-läsare krånglar av någon anlednig. På dessa sidor finns en avskrift av det första larmanropet till LKC (av poliserna som höll på med spaning tror jag). Är det någon som skulle kunna printscreena dessa sidor och lägga upp här så blir jag evigt tacksam?

Tack!
Citera
2016-08-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
hur lång är josef? för GM3 verkar relativt lång och smal?

jonis var väl bra nerknarkad (som alla andra) så kan mycket möjligen vara honom...sa inte något vittne att han tyckte att den personen som satt i flyktbilen verkade svart? eller var det en mask han såg?

Mellan 170-180cm. Inte mer. Ja hela Norra på den tiden gick på kola tram och weed. Jonis satt i FSF... hans telefon o allting visar ju det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in