2016-08-13, 00:23
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Ja, araben skjöt ju en Ali Khan medlem på friskis.... Som i sin tur hämnades... Med mordförsöket på klarväders... Berat berättade i sin fup att han fått stryk av stavros o bergsjö gänget... Ni får ju läsa förundersökningar folket???

Jo, men är det värst norr/söder eller är rivialiteten lika stor från alla tre områdena (tror mig inte hört höra något om väster så utelämnar det).

Jag har faktiskt försökt läsa den. Men det stod bara något om att den inte fungerade eller något när jag försökte öppna den i Adobe Reader.. Läste däremot en del i den där på ~1200, fast den blandade ju inte alls in östersidan.
Citera
2016-08-13, 00:26
Medlem
[quote=Dr.Buse|58149160]Jobbar mej igenom fup:en.
Förutom att ja stött på bekantas namn så verkar de finnas smått roliga personer med.
T.ex indianen som de hyr lägenheten av på rundradiogatan. Honom finns de säkert några sköna historier om

En annan smått ironisk sak
Jonis hade från början bokat en annan vit Volvo v60 men den personen/"Linda" som hade bilen lämnade aldrig tillbaka bilen utan den hittades på en McDonalds parkering i Borås och bärgades därifrån.. När Statoil senare städade bilen hitta de kvinnokläder och knark i bilen....
I alla fall så hittar polisen till slut denna kvinnan som kallat sig Linda, men som senare visar sig heta Felizia.. Då sitter hon häktad för mord haha

Haha, jinxade bilar. Statoil får börja klä sina bilar i galon på det stället. Ny slogan: Tripple K -Kill, Kill, Kill.
Citera
2016-08-13, 00:55
Medlem
Säga vad man vill men det är härligt att blattarna får skaka galler i många år framåt nu. Ajöss !!
Citera
2016-08-13, 01:07
Medlem
mycket intressant fall, stort tack till alla som postar info för oss mindre insatta!

vet någon kring vilken sida i fup man kan hitta bilder inifrån krogen (samt planlösning)? man ser ju på övervakningsfilmen att GM2 springer in genom entrén först några sekunder efter GM1 och då börjar skjuta in i lokalen där GM1 befinner sig, och ser dessutom ut att ha ganska dålig kontroll på sitt vapen (vilket jag tror bekräftats av vittnen?), det hade ju varit dråpligt om GM1 själv träffats av skott från sin polare.

också intressant att spekulera i huruvida de tänkt göra sig av med de vapen de blev gripna med. att de behöll pistolen från skjutningen vid jaegersdorffsplatsen talar ju emot detta. har för mig att jag läste i adams mejl med sin holländske knarkkontakt att denne även fixat två nya skorpions? hade vi fått se fem tungt beväpnade vid nästa dåd om de inte gripits?
Citera
2016-08-13, 06:34
Medlem
På vilken sida i förundersökningen kan man läsa mejlen mellan Adam och hans kran i Holland?
Citera
2016-08-13, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Jag tror att det kommer vara stillastående ett tag till, innan det brakar loss. Det finns lite andra konflikter, te.x araben som blev beskjuten vid sin bostad på Klarvädersgatan för några månader sedan påväg till jobbet. Sedan kommer södra att pusha på, men norra kommer ge igen. Det är för mkt stolthet för att begrava det under sanden.

Potentiella krigszoner är Dimvädersgatan, valfritt nummer, vårväderstorget och områden omkring de.

Vart har deniz soydaN tagit vägen då?

Lät Eddie han köra sitt egna race bara så?
Citera
2016-08-13, 08:28
Medlem
Någon som vet vart man kan hitta övervakningsfilmerna? För dessa var väl släppta nu?
Citera
2016-08-13, 10:37
Medlem
KapVerdes avatar
Överklagan till HR för Warsame:

https://minfil.org/J6kaocb6bd/G_teborgs_TR_B_10647-14_Aktbil_972.pdf
Citera
2016-08-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
På vilken sida i förundersökningen kan man läsa mejlen mellan Adam och hans kran i Holland?

sida 4261 och framåt (enligt pdf:ens sidnumrering)
Citera
2016-08-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stulite
sida 4261 och framåt (enligt pdf:ens sidnumrering)
Ok, tack!
Citera
2016-08-13, 17:22
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisselassen
Någon som vet vart man kan hitta övervakningsfilmerna? För dessa var väl släppta nu?

Vilka övervakningsfilmer?

Filmerna från gångtunneln samt entren till krogen har funnits ute i flera månader
Citera
2016-08-13, 17:43
Medlem
Kan verkligen dommen hålla i hovrätten? Jag är långt i från någon expert. Men jag tycker det känns konstigt att alla blir dömda för mordet på Petar, för det var ju mest troligt inte planerat? Och sedan alla mordförsök.

Men man kanske blir ansvarig likaså när en gärning spårar ut?

Tingsrätten brukar väll döma lite hur som helst? I alla fall i dom flesta mål jag har följt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in