2016-08-10, 10:35
Medlem
kalkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Det kanske var på första sidan i denna tråden som jag hittade min. Har du provat alla där? Prova någon av de tre nedersta.
Det var dessa i tråden som inte fungerade. Men tack ändå!
Citera
2016-08-10, 10:43
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Haha vem fan e du. Står o skyddar en brottslig neger. Han är minst lika delaktig i allt.
Din jävla fucker, kom till södra om du vågar!!

Nej jag försvarar ingen men dumt att hänga ut fel personer.

Tror ni dom kommer ansluta sig till något gäng i fängelserna?
Citera
2016-08-10, 10:54
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme

Finns inga gäng på de säkerhetsklassade anstalterna. Internerna hålls helt isolerade från varandra i små grupper. Gruppsammansättning görs så att inga problem uppstår.
Citera
2016-08-10, 10:55
Medlem
är det nån som vet varför dessa mongos sköt så många människor när dom egentligen var ute efter nån speciell och vad ar anledningen till det? jag vet det är nåt maktkamp i området men att gå in o skjuta sönder en krog är kanske inte det smidigaste sättet.

OT: undrar när svenska politiker ska ska vakna och göra rätt för landet och ändra dessa lagar. alla dessa människor borde utvisas direkt så slipper man framtida mord rättegångar och fängelsevistelser. som om sverige har extra miljarder att lägga ut på skit
Citera
2016-08-10, 11:03
Medlem
Citat:

Vad dillar du om? Skyddar Anas och sedan säger våga kom till Södra? Din logik är diffus. Jag står inte på nåns sida. Sedan så kan du ju förklara vad som händer nere i södra? Inte ett skit. Har inte ens sett skymten av Berats storebror. Tony apa va längesen också... P.s jag bor vid Södra... (Väderlek)
Senast redigerad av Intellectuo 2016-08-10 kl. 11:10.
Citera
2016-08-10, 11:11
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Vad dillar du om? Skyddar Anas och sedan säger våga kom till Södra? Din logik är diffus. Jag står inte på nåns sida. Sedan så kan du ju förklara vad som händer nere i södra? Inte ett skit. Har inte ens sett skymten av Berats storebror. Tony apa va längesen också. Bara på facebook... P.s jag bor vid Södra... (Väderlek)

Fick Angered och Hammarkullen mer makt efter detta dåd?
Senast redigerad av MathiasVonCreme 2016-08-10 kl. 11:13.
Citera
2016-08-10, 11:13
Medlem
Citat:
Kom till Vårväder då din faggot.

OnTopic:
Fick Angered och Hammarkullen mer makt efter detta dåd?

Personangrepp. Hur gammal är du egentligen? Du är en betydelselös apa i detta spel, lek inte som att du sitter på pediestalen och bossar folk va dom ska göra. Sätt dig ner i båten.

OnT: Nej, det här kriget berör inte dom på något sätt.
Citera
2016-08-10, 14:07
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu har jag inte läst FUP:et ingående men bara de faktum att de inte klarar av att fixa fram ospårbara engångare som sedan polisen lyckas med att knyta till dem, samtidigt som de uppenbart har sin egna telefoner avstängda under tiden skjutningen pågår, tyder inte på någon högre förmåga hos dessa fjantar.

Polisen har fortf inte lyckats spåra var telefonerna köptes in eller av vem.

Men dom hittade "nätverket" av brottstelefoner genom att Josef fastnade på en videokamera när han köpte vouchers till en av dom, det va så dom kunde börja nysta.

Sen jämfördes rörelserna på deras "personliga" telefoner med "brottstelefonerna" för att med stor sannolik säga vilken som tillhörde vem.
1 telefon lyckades dom inte knyta till nån...så nån som va inblandad(förutom anas) går fortf fri.
Snuten kanske vet vem det är men kan inte knyta, jag vet inte.

Sen så va inte alla deras telefoner avstängda, majoriteten va inte det tror jag. Men det va ingen aktivitet på dom, inga mottagna samtal eller surfande etc...så snuten bedömer att dom inte va med sina ägare.

Edit: Sen får man inte glömma att det här är främst knarklangare, så alla har minst 2 telefoner till.
Adam hade typ 4 telefoner, detta ger sjukt mycket metadata som det går att lägga pussel med OM man har resurser, och detta måste vara bland dom grundligaste/påkostade fuparna jag sett.
Senast redigerad av Moderatorernasuger 2016-08-10 kl. 14:20.
Citera
2016-08-10, 14:19
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=6491357

Väldigt typiskt att några politiker genast skall gå ut och visa sig handlingskraftiga
med livstidskrav för 18åringar (som alltså aldrig kommer att få gå på systemet
om det vill sig riktigt illa).

Det har hänt förut att tingsrättsdomar vänts i sin motsats så min invändning på
detta stadium är framför allt att man borta vänta och se resultatet i hovrätten
innan populismen blir alltför grov ...
Citera
2016-08-10, 14:49
Medlem
Cashews avatar
Jag tror tyvärr att hovrätten kommer ge en del av de åtalade en rejäl straffsänkning, istället för 14 år tippar jag på 6-9 år. Livstidsstraffet för Adam kommer förhoppningsvis fastställas.
Citera
2016-08-10, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=6491357

Väldigt typiskt att några politiker genast skall gå ut och visa sig handlingskraftiga
med livstidskrav för 18åringar (som alltså aldrig kommer att få gå på systemet
om det vill sig riktigt illa).

Det har hänt förut att tingsrättsdomar vänts i sin motsats så min invändning på
detta stadium är framför allt att man borta vänta och se resultatet i hovrätten
innan populismen blir alltför grov ...
Det hade varit bättre om Beatrice Ask löst den frågan under sin tid som justitieminister istället.
Citera
2016-08-10, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Jag tror tyvärr att hovrätten kommer ge en del av de åtalade en rejäl straffsänkning, istället för 14 år tippar jag på 6-9 år. Livstidsstraffet för Adam kommer förhoppningsvis fastställas.

Vem av dom tror du kommer få sänkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in