Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Nu har jag inte läst FUP:et ingående men bara de faktum att de inte klarar av att fixa fram ospårbara engångare som sedan polisen lyckas med att knyta till dem, samtidigt som de uppenbart har sin egna telefoner avstängda under tiden skjutningen pågår, tyder inte på någon högre förmåga hos dessa fjantar.

Polisen har fortf inte lyckats spåra var telefonerna köptes in eller av vem.
Men dom hittade "nätverket" av brottstelefoner genom att Josef fastnade på en videokamera när han köpte vouchers till en av dom, det va så dom kunde börja nysta.
Sen jämfördes rörelserna på deras "personliga" telefoner med "brottstelefonerna" för att med stor sannolik säga vilken som tillhörde vem.
1 telefon lyckades dom inte knyta till nån...så nån som va inblandad(förutom anas) går fortf fri.
Snuten kanske vet vem det är men kan inte knyta, jag vet inte.
Sen så va inte alla deras telefoner avstängda, majoriteten va inte det tror jag. Men det va ingen aktivitet på dom, inga mottagna samtal eller surfande etc...så snuten bedömer att dom inte va med sina ägare.
Edit: Sen får man inte glömma att det här är främst knarklangare, så alla har minst 2 telefoner till.
Adam hade typ 4 telefoner, detta ger sjukt mycket metadata som det går att lägga pussel med OM man har resurser, och detta måste vara bland dom grundligaste/påkostade fuparna jag sett.