2016-06-02, 00:06
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars-G-Nilsson
Jag är tacksam för allt vad jag har fått vara med om i serien och ångrar inget. Är verkligen glad för att Alexandra vann hela tävlingen! 😀 Vänner fick jag så det räcker och blir över. Men självklart ska jag vara med i nästa säsong som jag är helt säker på på ska bli av.

Låter bra, vi vill ju se mer av dig
Med eller utom tävlan. Helst med om jag får bestämma även om jag förstår om du inte vill...

Ser gärna en säsong 3, dock med fler avsnitt alternativt längre programtid och en återgång till originalkonceptet.
Citera
2016-06-02, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Vad hände med Marona i år? Hon syntes ju till i programmen men var hon aldrig med och tävlade?
Hade varit kul att se henne försöka försvara sin titel men så blev det ju inte.

Vi har alltid genom alla år gjort så att när man vinner får man stå över själva tävlingen åter efter, även om det kanske hade funkat hade det brutit mot våra tidigare regler där av fick tyvärr inte Marona tävla i år, men sjöng gjorde hon under inspelningen, till och med en av sina favorit låtar med självaste Anna bok själv dvs samba sambero
Citera
2016-06-02, 10:04
Medlem
emma80s avatar
Citat:
SVT/Tally-ho tog i allt de kunde med drama, bråk, kändis-gästdomare, pimpad pizzeria, nytt fokus på arrangörer, linslöss osv. Vad händer? Jo, klarast lyser den anspråkslöse LG som inte ens känner behovet att tävla. Det genuina är det som segrar och går igenom rutan.
Just därför är den första säsongen betydligt bättre enligt min åsikt (frånsett LG således).
Drömmen vore att programmet tog ett steg tillbaka, mer som i första säsongen. Att det kommer nya ansikten och fler intresserade utifrån är väl ofrånkomligt, men att själva formatet återgår till hur det var första säsongen. Lite mer hemma-hos och sång. Mindre arrangörer, bråk, tjafs och gästdomare.

Och mer Lars-Göran så klart, han är min absoluta favorit sett till hela seriens två säsonger!
Citera
2016-06-02, 10:57
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagero89
Vi har alltid genom alla år gjort så att när man vinner får man stå över själva tävlingen åter efter, även om det kanske hade funkat hade det brutit mot våra tidigare regler där av fick tyvärr inte Marona tävla i år, men sjöng gjorde hon under inspelningen, till och med en av sina favorit låtar med självaste Anna bok själv dvs samba sambero

Tack för den förklaringen, det framgick ju aldrig av programmet. Synd ändå att vinnaren inte får en möjlighet att försvara sin titel, hade ju blivit mer spännande då. Samtidigt så blir det kanske lättare för nya att känna att de har en chans.
Citera
2016-06-02, 11:01
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Drömmen vore att programmet tog ett steg tillbaka, mer som i första säsongen. Att det kommer nya ansikten och fler intresserade utifrån är väl ofrånkomligt, men att själva formatet återgår till hur det var första säsongen. Lite mer hemma-hos och sång. Mindre arrangörer, bråk, tjafs och gästdomare.

Precis det jag menar.
Självklart kommer det nya, dock är det bra om TV kan sålla bort de värsta linslössen (det var ju t ex bra att Emelie som söker till varje tv-produktion http://ladygaygirlblogg.myshowroom.se/ på det stora hela blev bortklippt ).
Citera
2016-06-02, 19:18
Medlem
Crashs avatar
Jävla tjat på johnny i varenda avsnitt om deras familj och gemenskap, låter som en påtvingandes sektledare.

Rätt person som vann tycker jag om man går på sången och låtvalen. Kul att micke kom tillbaka och härja också
Citera
2016-06-02, 19:28
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Kul att micke kom tillbaka och härja också
Härligt att se ganska mycket av Micke i finalprogrammet trots att han inte har varit med och tävlat. Bra att han verkade ångra att han inte deltog denna vända, det borde öppna upp för en revanschsugen Micke om det blir en tredje tv-säsong.

Så fort jag ser Micke kommer jag emellertid att tänka på John och den vänskap de odlade under säsong 1. En jänkarindian som flyttar till Sverige och Micke som fäster sig vid honom. De utbyter skratt och presenter. Sedan dör vänskapen bokstavligt talat när John går bort. Ett år och en månad har gått, jag blir genuint ledsen bara jag tänker på John och hur allt slutade.
Citera
2016-06-02, 19:40
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Härligt att se ganska mycket av Micke i finalprogrammet trots att han inte har varit med och tävlat. Bra att han verkade ångra att han inte deltog denna vända, det borde öppna upp för en revanschsugen Micke om det blir en tredje tv-säsong.

Så fort jag ser Micke kommer jag emellertid att tänka på John och den vänskap de odlade under säsong 1. En jänkarindian som flyttar till Sverige och Micke som fäster sig vid honom. De utbyter skratt och presenter. Sedan dör vänskapen bokstavligt talat när John går bort. Ett år och en månad har gått, jag blir genuint ledsen bara jag tänker på John och hur allt slutade.

Vadå har han avlidit? Funderade på vart han tog vägen, passade perfekt in i programmet.
Citera
2016-06-02, 19:50
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Vadå har han avlidit? Funderade på vart han tog vägen, passade perfekt in i programmet.
Stoffe skrev själv om det här: (FB) Klippans karaokecup

Lite om Micke och begravningen: (FB) Klippans karaokecup
Citera
2016-06-02, 20:13
Medlem
Lars-G-Nilssons avatar
Citat:
Låter bra, vi vill ju se mer av dig
Med eller utom tävlan. Helst med om jag får bestämma även om jag förstår om du inte vill...

Ser gärna en säsong 3, dock med fler avsnitt alternativt längre programtid och en återgång till originalkonceptet.

Jag har ju redan brutit mot mitt eget löfte så jag kan ju se till att tävla igen i nästa säsong.
Till mångas glädje! ;-)
Citera
2016-06-02, 20:34
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:

Jag håller med, det är verkligen tragiskt. Även för Micke som verkade ha behov av bra, manliga förebilder med tanke på sin stökiga bakgrund.
På facebookgruppens hemsida så var det bild på en tavla som man hade haft upp på Johns plats på Milano för att hedra hans minne.
Citera
2016-06-02, 20:35
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars-G-Nilsson
Jag har ju redan brutit mot mitt eget löfte så jag kan ju se till att tävla igen i nästa säsong.
Till mångas glädje! ;-)

Håller nerverna så vill vi absolut se dig tävla (tror jag kan tala för alla i tråden här)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in