2016-06-02, 22:27
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Jävla tjat på johnny i varenda avsnitt om deras familj och gemenskap, låter som en påtvingandes sektledare.

Jag är lite förvånad över att både Johnny (och till viss del även Stoffe och Micke) säger att alla nya som tillkommer "vill vara en del av familjen".
Det vet vi ju redan att alla inte alls vill. En del är ju bara där för att synas i tv.
Citera
2016-06-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag är lite förvånad över att både Johnny (och till viss del även Stoffe och Micke) säger att alla nya som tillkommer "vill vara en del av familjen".
Det vet vi ju redan att alla inte alls vill. En del är ju bara där för att synas i tv.

Man kan ju säga så här, det Johnny / Bitte och johnny's karaoke står för är att ALLA är välkomna till vår karaoke, varesig det är för där är TV någon tidpunkt eller för att få sjunga eller bara för att se hur det är live eller bara sitta och va / njuta av kvällen, problemen vi hade i denna säsongen var att många av dem som varit med i alla år INTE accepterade det av olika anledningar vilket är deras problem enligt mig. vi startade inte karaoken för att vissa utvalda ska få vara med utan alla!

Väldigt enkelt vill inte alla ställa upp på det får det stå för dem (Detta är min personliga åsikt, gillas inte det vet ni var jag finns om nån tar illa upp)

P.S ÄVEN om vissa inte är intresserade i karaoken i sig utan bara TV anser jag att då är det ju kul för dem? så länge dem har kul struntar jag i varför
Citera
2016-06-03, 00:03
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagero89
Man kan ju säga så här, det Johnny / Bitte och johnny's karaoke står för är att ALLA är välkomna till vår karaoke, varesig det är för där är TV någon tidpunkt eller för att få sjunga eller bara för att se hur det är live eller bara sitta och va / njuta av kvällen, problemen vi hade i denna säsongen var att många av dem som varit med i alla år INTE accepterade det av olika anledningar vilket är deras problem enligt mig. vi startade inte karaoken för att vissa utvalda ska få vara med utan alla!

Väldigt enkelt vill inte alla ställa upp på det får det stå för dem (Detta är min personliga åsikt, gillas inte det vet ni var jag finns om nån tar illa upp)

Jo, jag förstår att ni vill att alla ska vara välkomna till karaoken. Man ska ju inte glömma att det är en business ni har också, ni vill ju inte utesluta någon eller få folk att inte känna sig välkomna.
(Och som du tidigare förklarat så är det ju "normala förhållanden" större delen av året, dvs ingen tv-produktion, så det är ju inte så farligt med dessa veckor på det stora hela.)
Däremot är ju att vara välkommen till karaoken inte samma sak som att deklarera att "alla vill vara en del av familjen" när det som sagt finns de som bara vill synas i tv.

Citat:
Ursprungligen postat av Sagero89
P.S ÄVEN om vissa inte är intresserade i karaoken i sig utan bara TV anser jag att då är det ju kul för dem? så länge dem har kul struntar jag i varför

Det kanske inte är nåt problem live på plats men som tv-tittare så anser jag inte att de hör hemma i programmet.
Citera
2016-06-03, 09:09
Medlem
Citat:
Jo, jag förstår att ni vill att alla ska vara välkomna till karaoken. Man ska ju inte glömma att det är en business ni har också, ni vill ju inte utesluta någon eller få folk att inte känna sig välkomna.
(Och som du tidigare förklarat så är det ju "normala förhållanden" större delen av året, dvs ingen tv-produktion, så det är ju inte så farligt med dessa veckor på det stora hela.)
Däremot är ju att vara välkommen till karaoken inte samma sak som att deklarera att "alla vill vara en del av familjen" när det som sagt finns de som bara vill synas i tv.

Det kanske inte är nåt problem live på plats men som tv-tittare så anser jag inte att de hör hemma i programmet.

Man kan ju också säga så här dels vill man ha det äkta då får man ju skildra det som faktiskt hände, så vida nu syftet inte är att man ska ignorera sanningen och skildra nåt som säljer istället... Så vitt jag förstår att det är det äkta som är viktigt, är ju inte så att dem fokuserat på tv intresserade,

Daniel berättade sin anledning osv, han har blivit en av dem som kommer ofta på karaoken även utan kameror
Citera
2016-06-04, 21:09
Medlem
Är det mer städat när tv är och spelar in? Är det annars ett vanligt sunkhak med stammisar osv? Verkar i alla fall vara en fin gemenskap i gänget.

Påminner mig om en alkiskrog nära mig, där alla får umgås.
Citera
2016-06-04, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Är det mer städat när tv är och spelar in? Är det annars ett vanligt sunkhak med stammisar osv? Verkar i alla fall vara en fin gemenskap i gänget.

Påminner mig om en alkiskrog nära mig, där alla får umgås.

är alltid städat skulle jag säga, visst tv krävde ju mer koll osv
Citera
2016-06-06, 16:49
Medlem
[img=http://s33.postimg.org/z9s2xfszz/karaoke.png]

Frågor på detta?

Som jag ser, syns de tre A4 papper på bilden. Antagligen Bitte, Fällan samt gästdomare som sätter poäng.
Citera
2016-06-06, 16:54
Medlem
Citat:
Har Flashback missat detta?
Klippans karaokecup, ny serie i SVT Flow som även sänds på SVT Play. Hade premiär 3 mars.
Här finns avsnitten: http://www.svtplay.se/klippans-karaokecup

Gamla bruksorten Klippan i nordvästra Skåne är förmodligen ett ganska typiskt exempel på en plats där många upplever att det finns en klyfta mellan landsort och storstad i Sverige. Men bland människor i Klippan finns en vilja att ta plats och uttrycka sig, vilket manifesteras i den årliga karaokecupen varje höst.
https://vipatv.svt.se/204/nyheter/ar...ar-kultur.html

Om ni gillade "Plötsligt i Vinslöv" så kan det vara värt att kolla upp. Eller om ni börjat tröttna på "Ullared".
Skånska inlandet, bruksort på dekis och fokus på lokala personligheter.
Någon som sett avsnitten som ligger ute?

Ett program för inavlat skånskt patrask gjort av skånskt inavlat patrask. "Skånska inlandet". Det är där alla går omkring i ärvda kläder från 80 talet.
Citera
2016-06-06, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av compdog
[img=http://s33.postimg.org/z9s2xfszz/karaoke.png]

Frågor på detta?

Som jag ser, syns de tre A4 papper på bilden. Antagligen Bitte, Fällan samt gästdomare som sätter poäng.

Det är final poängen, dvs Bitte endast räknar ihop, Fällans och Gästdomarens poäng (Dvs pling, då resterande domare inte använde poäng, som regel (kanske för eget bruk det vet jag ej dock :P)
Citera
2016-06-19, 12:40
Medlem
Limhamns avatar
Ser igenom gamla avsnitt och funderar över eventuell fortsättning av programserien. Är det någon som vet om det blir en säsong 3? Kommer isf Johnny kliva åt sidan och någon annan ta rodret? Kommer gästdomarna ha en fortsatt roll?

Oavsett vilket så blev det lite tomt efter finalen som jag personligen inte tycker var så välregisserad. Ser med andra ord fram emot en fortsättning. I någon form.
Citera
2016-06-28, 06:15
Medlem
Nu har domen kommit. Johnny får 160 timmars samhällstjänst samt förlorat jobbet som vaktmästare på skolan. SVT har sagt upp kontraktet så det blir ingen tredje säsong.
Dåren tänker överklaga...
Citera
2016-06-28, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burkmeister99
Nu har domen kommit. Johnny får 160 timmars samhällstjänst samt förlorat jobbet som vaktmästare på skolan. SVT har sagt upp kontraktet så det blir ingen tredje säsong.
Dåren tänker överklaga...
Varför har han fått en dom? Vad har karln gjort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in