Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-12, 16:28
  #1
Medlem
Mandarin2011s avatar
Tjenare alla glada stoners och annat glatt folk.
Jag har sökt runt lite på forumet men har inte hittat något specifikt om det jag söker.

Det jag undrar är hur pass mycket det luktar om man står ute/går och röker, jag själv kan bli ganska nojig när jag rökt och antar att folk vet osv osv. så tänkte höra hur mycket folk med erfarenhet anser att det luktar.

Låt oss ponera att jag har rullat upp en jävel med ny inköpt ak47, jag är ute och går längst en park och tar lite småjobbiga vägar för att undvika de flesta som är ute och promenerar, sedan ser jag att det går folk ca 50 meter ifrån mig, kommer dessa känna lukten? Hur stor radie sprids lukten över eller stiger den så pass snabbt att det inte är någon större fara?

Jag bor hyfsat centralt i en mindre stad, så det finns inga riktigt "bra" ställen att röka på tycker jag och just därför har jag tagit promenader men man vill ju inte riktigt gå samma promenad varje gång, så kan vara bra att känna till vilket säkerhetsavstånd man bör ha till bostadshus, personer å allt vad det nu kan vara.

Så hjälp en nojig broder och dela med er av era erfarenheter
Citera
2015-03-12, 16:36
  #2
Medlem
dreggells avatar
Sluta bry dig vad folk tkr!!

NORMALIZERA
Citera
2015-03-12, 16:39
  #3
Medlem
Blåser de i deras riktning är det nog längre räckvidd annars är det ju ungefär som en cigg, mycket går uppåt. Många vet heller inte exakt hur det luktar, de kan ju lika bra varit en cigarill vitt dom vet . Men om du nojar rekommenderar jag att gå ut när det börjat mörkna, då är det svårare att se röken!

Dessutom är det nog bara polisen som skulle bry sig, eller någon gammal surtant.
Citera
2015-03-12, 16:43
  #4
Medlem
Har också funderat över detta, gjorde en liten "analys" då jag var ute med ett par polare i skogen och puffade lite granna. Skulle säga att lukten försvann på ett avstånd på ca 10-15m, så du bör vara lugn på 50m iallafall
Citera
2015-03-12, 16:53
  #5
Medlem
Mandarin2011s avatar
Bolmen då är det ungefär som ens magkänsla har försökt övertyga en alltså, men allt som heter rim och ranson kan försvinna när man har promenerat färdigt.

Dreggel, jag anser att det är en bättre väg att gå är att visa värdighet och respekt för de som inte röker, och inte tvinga på dem röken från "dödsknarket"...

kommer bli legaliserat förr eller senare ändå och tror chanserna för det ökar om man beter sig som folk, sedan tar jag gärna diskussioner och liknande med vänner och "vänner".

Megish, tack för tipset med kvällningen, men är så skönt att ta en promenad när man kommer hem från sitt ansvarstagande, var lättare under vintern när folk knappt går ut efter kl 16.
Citera
2015-03-12, 17:00
  #6
Medlem
Förstår dig, brukar själv noja över att någon ska se mig, mest för att jag inte vill bli konfronterad påverkad. Bättre att vara försiktig, när man börjar skita i omgivningen har man större chans att bli tagen.
Citera
2015-03-12, 17:08
  #7
Medlem
Kan också bli rätt nojig men lovar det är helt lugnt sålänge du är normal. Tycker du det är riktigt jobbigt/förstör ruset för mycket kan du ju mecka det i en cigg och bara dra av filtret. men som sagt sålänge du inte blåser det i ansiktet på folk så är det inga problem
Citera
2015-03-12, 18:14
  #8
Medlem
CHI9s avatar
När jag skulle träffa min kran så stod han och rökte utomhus, jag kände lukten när jag var säkert 25 meter från honom.

Om det är någon som känner igen lukten så är det med största sannolikhet någon som gör det själv eller har varit runt det mycket. Och generellt så är dessa personer ganska liberala till det. Så jag brukar sällan oroa mig när jag röker utomhus. Och det måste vara extremt sällan som någon faktist känner lukten och reagerar med att ringa polisen.
Citera
2015-03-12, 18:35
  #9
Medlem
Sleepyoh22s avatar
50 meter minst... Allt beror på var du står och var det blåser, blåser det höger så luktar det åt höger, vice versa.
Citera
2015-03-12, 19:35
  #10
Medlem
Robotboyoos avatar
Idag såg jag en snubbe vara ute med sin hund, han såg så jävla nojjig ut när man gick förbi mycket bra fråga, jag bor fortfarande hemma och ibland hos min tjej, mina föräldrar är jag skitnojig för att de ska få reda på att jag röker, de ringde polisen på mig för det en gång haha.

Men till frågan: om du vill vara helt säker, skaffa en vape om det känns nojigt! Skit effektivt. man kan röka anywhere, helt luktfritt!
Citera
2015-03-12, 19:39
  #11
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Jag röker inte själv (men har gjort).. och visst fan händer det att man känner lukten av gräs tydligen fast närmsta person är 50 meter bort. Ibland känner man lukten utan att se nån i närheten..

Men normalt är det väl typ 10 meter liksom.. precis som man känner om personen som går lite framför en eller den man precis mötte röker tobak.

Köp hasch istället.. det luktar ju inte fullt lika mycket i alla fall
Citera
2015-03-12, 20:25
  #12
Medlem
AcidGherkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandarin2011
Tjenare alla glada stoners och annat glatt folk.
Jag har sökt runt lite på forumet men har inte hittat något specifikt om det jag söker.

Det jag undrar är hur pass mycket det luktar om man står ute/går och röker, jag själv kan bli ganska nojig när jag rökt och antar att folk vet osv osv. så tänkte höra hur mycket folk med erfarenhet anser att det luktar.

Låt oss ponera att jag har rullat upp en jävel med ny inköpt ak47, jag är ute och går längst en park och tar lite småjobbiga vägar för att undvika de flesta som är ute och promenerar, sedan ser jag att det går folk ca 50 meter ifrån mig, kommer dessa känna lukten? Hur stor radie sprids lukten över eller stiger den så pass snabbt att det inte är någon större fara?

Jag bor hyfsat centralt i en mindre stad, så det finns inga riktigt "bra" ställen att röka på tycker jag och just därför har jag tagit promenader men man vill ju inte riktigt gå samma promenad varje gång, så kan vara bra att känna till vilket säkerhetsavstånd man bör ha till bostadshus, personer å allt vad det nu kan vara.

Så hjälp en nojig broder och dela med er av era erfarenheter
Folk ringer inte polisen för att de känner cannabislukt från din jolle.

Det värsta som kan hända är att någon kommer fram och frågar efter ett par bloss.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback