2015-03-11, 16:52
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Oavsett vad man tycker om libertarianismen så kan man sympatisera med den ideologin samtidigt som man är etnonationalist. Med det sagt så har jag ingen aning om hur Nord definierar sig själv ideologiskt och det är inte av intresse i den här tråden heller.

Kan du åtminstone läsa vilka inlägg folk citerar, innan de ger ett respons. Det ger ju lite förståelse och sammanhang. Det hänger liksom ihop.

Min poäng är dessutom inte den. Utan snarare att Widar är uppköpt. Och det syns i hur kvalitén har sjunkit kraftigt i den tidningen.

Jämför FT 2009 och FT 2015. Två helt olika tidningar med helt olika agendor på ledarsidan.

Du är så klart partisk i den här frågan. Annars skulle du ju inte länka till MotPol av alla sidor.
Citera
2015-03-11, 16:57
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Kan du åtminstone läsa vilka inlägg folk citerar, innan de ger ett respons. Det ger ju lite förståelse och sammanhang. Det hänger liksom ihop.

Min poäng är dessutom inte den. Utan snarare att Widar är uppköpt. Och det syns i hur kvalitén har sjunkit kraftigt i den tidningen.

Jämför FT 2009 och FT 2015. Två helt olika tidningar med helt olika agendor på ledarsidan.

Du är så klart partisk i den här frågan. Annars skulle du ju inte länka till MotPol av alla sidor.

Jag citerade dig och bemötte ditt tramsande. Låt oss återgå till topic: Tror du att Karlsson är identisk med Anders Lundgren?
Citera
Tinuviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Tinuviel 2015-03-11, 17:20
Moderator
OT raderat och varningar utdelade. Det är Fria Tiders artikel om Mattias Karlsson och följderna av det eventuella avslöjandet som ska diskuteras.

// mod
Senast redigerad av Tinuviel 2015-03-11 kl. 22:00.
2015-03-11, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Precis! Är man så djävla korkade att man tror att SD behöver visa upp en mer nationalistisk sida av partiet, INNAN man nått höjder som gör att man kan få adekvat inflytande över sina kärnfrågor, ja då är man bra tappad. De som anser detta vill väl att SD skall göra en Ny Demokrati, eller varför inte ta något av de mer nationella partierna som finns i Sverige idag - jag sympatiserar även med dessa och kan tycka att jag vill se hårdare tag inom vissa områden, men detta kommer - sitt still i båten och vänta tills SD växt sig starkare, minst andra största partiet, DÅ kommer vi få se på andra bullar - då behöver man inte "dölja" sin egentliga ställning längre och Sverige kan räddas ur skiten - hoppas jag!

Helt rätt!

Det här har jag också pratat om. Vad som krävs i dagsläget är en extremt finkänslig, strategisk balansgång. Om SD både lyckas hålla sina kärnväljare nöjda, samtidigt som de maximerar väljartillflödet till partiet, då har de gjort ett optimalt arbete. Det första steget är att få över folk på sin sida. När man lyckats med detta ska en ideologisk tillbakaskjutning sakta påbörjas.

Söder, Åkesson och Karlsson gick med i SD på 90-talet. Inte en chans att dessa tre herrar är så liberala som de vill framstå. Och det gäller nog de flesta SD-företrädare, och även SD-sympatisörer, även om de är skraja för att erkänna det.

Jag säger och erkänner öppet, att man bör dölja sin agenda, och ja, ljuga för att få makten. Varför? För det är vår enda räddning. Är det moraliskt riktigt? Fråga dig själv: Hur moraliskt riktigt har våra mångkulturvurmande politiker agerat, som trots folkets motvilja öppnade Sveriges gränser på vid gavel, med de katastrofala konsekvenser som följer?
Citera
2015-03-11, 17:27
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Widar är uppköpt. Och det syns i hur kvalitén har sjunkit kraftigt i den tidningen.

Ge oss några exempel. Som jag tidigare skrev så är FT inte några SD-vurmare som Avpixlat.

Är det därför som du inte gillar det hela? Får man inte kritisera Sionistdemokraterna?
Citera
2015-03-11, 17:36
Medlem
meganegerdases avatar
Det är väl bara bra att man vänder sig till medier som man själv inte läser? Jimmies artikel i AB 2009 om islam fick säkerligen många att öppna ögonen för SD. Eller miljöpartisten som gjorde en intervju för nyhteridag.

Sen borde han ha gjort det under eget namn!
Citera
2015-03-11, 17:42
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karjalainen
Mattias Karlsson "vet inte" om han har intervjuats av Motpol. Det bör tolkas som att han har intervjuats och inte vet hur mycket de har på honom.

Det är förstås den enda rimliga förklaringen. Egentligen är det lite förvånande att det inte har läckt fler pinsamma uppgifter om SD-ledningen. De var med i partiet på "vit makt"-tiden allihop, så det lär inte saknas saker som missnöjda partikamrater kan läcka. Och deras despotiska styre, selektiva nolltolerans och osmakliga nepotism skapar större och större missnöje internt.
Citera
2015-03-11, 17:53
Medlem
HatarAftonblaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Det är förstås den enda rimliga förklaringen. Egentligen är det lite förvånande att det inte har läckt fler pinsamma uppgifter om SD-ledningen. De var med i partiet på "vit makt"-tiden allihop, så det lär inte saknas saker som missnöjda partikamrater kan läcka. Och deras despotiska styre, selektiva nolltolerans och osmakliga nepotism skapar större och större missnöje internt.

Vet inte om du är dum i huvudet på riktigt eller bara skämtar i ditt inlägg, men ingen i partiledningen eller i partiet öht var medlem då "BSS" var aktuellt. Ledningen har dessutom fört partiet mer in i mitten.

Snälla sluta skäm ut dig
Citera
2015-03-11, 17:55
Medlem
Gwass avatar
Citat:
Självklart är det bra om infiltratörer (med en egen agenda) avslöjas. Även om det är fienden som avslöjar dem.

Roligt med tanke på att FT använde sig av EXPO som främsta källa när de skulle smäda Henrik Vinges styrelseförslag till SDU.
Precis. Blir information ogiltig bara för att det är Expo som tar fram den?

Citat:

Och som ett brev på posten har lyckligtvis Fria Tiders alexaranking störtdykt senaste månaderna. De behövde säkert det kapital som Ridderstråle och Brinkmann gav dem efter debaclet med insamlingen, men i takt med de blev de också mer av en renodlad propagandasajt med udden riktad mot SD. Och det verkar inte ta slut, som vi ser.

Citat:
Ursprungligen postat av HatarAftonblaskan
Vet inte om du är dum i huvudet på riktigt eller bara skämtar i ditt inlägg, men ingen i partiledningen eller i partiet öht var medlem då "BSS" var aktuellt. Ledningen har dessutom fört partiet mer in i mitten.

Snälla sluta skäm ut dig
Word! BSS upplöstes när MK var 9 år.
Citera
2015-03-11, 17:57
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarAftonblaskan

Snälla sluta skäm ut dig

Jag begriper inte vad BSS har med saken att göra.
Citera
2015-03-11, 18:00
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är inte någon "öppen hemlighet" för Svensson eller för mig. Är det *den enda* intervjun med någon SD-are som finns (eller fanns) på någon blog knuten till Motpol?

Kommer ihåg när den där texten publicerades 2009 och följde diskussionerna runt den. När du säger det så vet jag faktiskt inte riktigt när eller hur jag fick reda på att det tydligen ska ha varit Mattias Karlsson. Kanske bara är internetrykten som i min hjärna blivit nåt sorts "bevis".

Jag har personligen utgått ifrån det iallafall.
Citera
2015-03-11, 18:02
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Kommer ihåg när den där texten publicerades 2009 och följde diskussionerna runt den. När du säger det så vet jag faktiskt inte riktigt när eller hur jag fick reda på att det tydligen ska ha varit Mattias Karlsson. Kanske bara är internetrykten som i min hjärna blivit nåt sorts "bevis".

Jag har personligen utgått ifrån det iallafall.

Det var Patrik ehn som via twitter outade MK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in