Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Precis! Är man så djävla korkade att man tror att SD behöver visa upp en mer nationalistisk sida av partiet, INNAN man nått höjder som gör att man kan få adekvat inflytande över sina kärnfrågor, ja då är man bra tappad. De som anser detta vill väl att SD skall göra en Ny Demokrati, eller varför inte ta något av de mer nationella partierna som finns i Sverige idag - jag sympatiserar även med dessa och kan tycka att jag vill se hårdare tag inom vissa områden, men detta kommer - sitt still i båten och vänta tills SD växt sig starkare, minst andra största partiet, DÅ kommer vi få se på andra bullar - då behöver man inte "dölja" sin egentliga ställning längre och Sverige kan räddas ur skiten - hoppas jag!
Helt rätt!
Det här har jag också pratat om. Vad som krävs i dagsläget är en extremt finkänslig, strategisk balansgång. Om SD både lyckas hålla sina kärnväljare nöjda, samtidigt som de maximerar väljartillflödet till partiet, då har de gjort ett optimalt arbete. Det första steget är att få över folk på sin sida. När man lyckats med detta ska en ideologisk tillbakaskjutning sakta påbörjas.
Söder, Åkesson och Karlsson gick med i SD på 90-talet. Inte en chans att dessa tre herrar är så liberala som de vill framstå. Och det gäller nog de flesta SD-företrädare, och även SD-sympatisörer, även om de är skraja för att erkänna det.
Jag säger och erkänner öppet, att man bör dölja sin agenda, och ja, ljuga för att få makten. Varför? För det är vår enda räddning. Är det moraliskt riktigt? Fråga dig själv: Hur moraliskt riktigt har våra mångkulturvurmande politiker agerat, som trots folkets motvilja öppnade Sveriges gränser på vid gavel, med de katastrofala konsekvenser som följer?