Citat:
Ursprungligen postat av
Himmelstoss
Allt det här är ju rimliga ståndpunkter som du har upprepat många, många gånger. Men om du nu tycker att det enda rimliga alternativet är att starta ett nytt parti så är en rimlig motfråga: varför gör du inte det? Jag begär inte att du omedelbart ska dra igång en helt ny, fix och färdig partiapparat, men att nätverka lite och dra igång nån sorts arbetsgrupp borde väl vara möjligt. Efter vad man läser här så finns det ju en hel del personer som är missnöjda med SD som det borde gå att bygga på. Eller?
Jag är inte den skapande, övertygande personen som bygger ett parti själv, men jag hakar så fort någon får igång något vettigt och oavsett vad många tror, så har jag arbetsförmåga och uthållighet. Min radar är alltid på, och många andras med mig.
Förutsättningarna är på ett sätt bättre än någonsin, för gammelpartierna har tappat väljarkårens förtroende och ska bort, i alla fall minst ett par av dem som ligger tätt intill fyran. Det blåser precis den förändringens vind i vilken Mao Zedong sa att man skulle bygga väderkvarnar och inte vindskydd.