2015-09-13, 23:54
Medlem
Triremers avatar
Har ännu inte fått min skatteåterbäring :/

Har deklarerat allt på papper och bifogat en K10-blankett.

Vill gärna veta när jag får pengarna då det är en rätt ansenlig summa som jag får tillbaka.

Någon som vet?

Loggade in på Skatteverket men blev ej klokare.
2015-09-14, 15:38
Bannlyst
Tjena boys.

Fick en försenings avgift på 510:- ifrån SKV.

De säger att jag inte lämnat in arbetsgivardeklaration i tid.

Va fan e de? Jag har en enskild firma...
2015-09-14, 17:36
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jezere
Tjena boys.

Fick en försenings avgift på 510:- ifrån SKV.

De säger att jag inte lämnat in arbetsgivardeklaration i tid.

Va fan e de? Jag har en enskild firma...

Du får moms- respektive arbetsgivardeklaration så länge du är registrerad hos Skatteverket för moms eller som arbetsgivare. Då måste du deklarera till den deklarationsdag som står i ruta 01 på deklarationerna. Du riskerar annars att få betala förseningsavgift och att bli skönsbeskattad. När du avslutat din verksamhet ska du anmäla avregistrering till Skatteverket.
2015-09-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer

Vill gärna veta när jag får pengarna då det är en rätt ansenlig summa som jag får tillbaka.

Någon som vet?

Du har helt enkelt blivit manuellt granskad. Har Skatteverket avslutat ärendet innan den 5:e september (och du inte anmält något konto) betalas skatteåterbäringen ut den här veckan. Får du inget slutskattebesked snart är din deklaration inte färdig ännu och då är det den 9-11 december eller den 14:e december som gäller.

Se även Skatteverkets hemsida: http://www.skatteverket.se/privat/sj...c5ac9441e.html
2015-09-14, 23:31
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velomax
Du har helt enkelt blivit manuellt granskad. Har Skatteverket avslutat ärendet innan den 5:e september (och du inte anmält något konto) betalas skatteåterbäringen ut den här veckan. Får du inget slutskattebesked snart är din deklaration inte färdig ännu och då är det den 9-11 december eller den 14:e december som gäller.

Se även Skatteverkets hemsida: http://www.skatteverket.se/privat/sj...c5ac9441e.html

Jag har anmält konto och vad jag har förstått tror jag den kommer den här veckan. Kom dock ej idag.

Tack för infon.
2015-09-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer

Någon som vet?

Företagare (till exempel de som lämnar K10) som deklarerar på papper är nästan alltid i december.
2015-10-13, 03:04
Medlem
360LirarNs avatar
Deklarerade via internet den femte maj (om jag minns rätt) och angav kontot som skatten ska föras över till. Har ännu inte fått några pengar, något som vet what to do? Eller när cashen kommer?

Mvh ej så insatt.
2015-10-13, 09:42
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hungersven
Företagare (till exempel de som lämnar K10) som deklarerar på papper är nästan alltid i december.

Ah det gäller alla som driver enskild firma?

Jag eller någon annan i min familj 4 st har inte fått något besked ännu ? Konstigt, inte heller någon förfrågan.. ännu konstigare.

Första året flera av oss bedriver enskild firma.. (fastighetsuthyrning)
2015-10-13, 22:30
Medlem
360LirarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 360LirarN
Deklarerade via internet den femte maj (om jag minns rätt) och angav kontot som skatten ska föras över till. Har ännu inte fått några pengar, något som vet what to do? Eller när cashen kommer?

Mvh ej så insatt.

Kollade upp det nu. Skickade in Inkomstdeklaration 1 den 9 juni.. Har jag glömt nummer två?
2021-12-20, 06:34
Medlem
Diablo1118s avatar
Låst 2021 då den inte längre är speciellt aktuell.../Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in