2015-06-08, 11:53
Medlem
Jiiiberishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenT
Tittat skattekontot och som för alla andra så ligger jag på noll, men det samma står för kronofogden (dvs 0).
Har en skuld som ligger hos KF och väntar på påskrift, men har skjutit på det just för att slippa tvångsbetala.

Tror ni jag får fullt belopp tillbaka eller uppdateras det tills imorgon och KF tar sin del?

Nåt år hade jag lite problem med detta efter att en familjemedlem satt mig lite i skiten.
Då stod det på samma sida där man ser hur mycket man får tillbaka,
Hur mycket som ska gå till kronofogden.
Men jag har även läst att dom kan ta dom utan förvarning?
2015-06-08, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enron
Om jag inte minns fel så blev en bekant blåst på hela skatteåterbäringen som gick direkt till KF (såvida han inte sa det för att blåsa dom han hade privata skulder till)

Skulden är ish en tredjedel av återbäringen, så de lär nog inte ta allt.
Den är betald till den 25e men skulle vara trevligt att spendera loss lite först
2015-06-08, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenT
Tittat skattekontot och som för alla andra så ligger jag på noll, men det samma står för kronofogden (dvs 0).
Har en skuld som ligger hos KF och väntar på påskrift, men har skjutit på det just för att slippa tvångsbetala.

Tror ni jag får fullt belopp tillbaka eller uppdateras det tills imorgon och KF tar sin del?

Skattekonto uppdateras först imorgon
2015-06-08, 12:09
Medlem
quaresmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Ska bli spännande om mina avdrag gick igenom
Det kan du väl redan kolla på skatteverkets hemsida?
2015-06-08, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quaresma
Det kan du väl redan kolla på skatteverkets hemsida?

Skattekonto uppdateras imorgon så nä det går inte
2015-06-08, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Skattekonto uppdateras imorgon så nä det går inte

Skattebeskedet är klart. Logga in på "skattebesked" hos Skatteverket så ser du om dina avdrag gått igenom.

Edit: Svarade fel person
2015-06-08, 12:26
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadel
Skattebeskedet är klart. Logga in på "skattebesked" hos Skatteverket så ser du om dina avdrag gått igenom.

Edit: Svarade fel person
Kan först se imorgon, skattebesked var det första innan jag gjorde ändringar. Det är dessa jag vill se om de går igenom eller inte.
2015-06-08, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Kan först se imorgon, skattebesked var det första innan jag gjorde ändringar. Det är dessa jag vill se om de går igenom eller inte.

Nej, det är det slutliga skattebeskedet jag syftar på. Det fastslogs nu under helgen och är tillgängligt om man loggar in på "skattebesked".
2015-06-08, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadel
Nej, det är det slutliga skattebeskedet jag syftar på. Det fastslogs nu under helgen och är tillgängligt om man loggar in på "skattebesked".

Nu var det skattekonto vi sa uppdateras imorgon , skattebeskedet står det ej hur mycket man får tillbaka
2015-06-08, 12:38
Medlem
Många sidospår från vad jag uppfattar vara huvudfrågan- ngn som fått en insätrning från masen? I så fall vilken bank.
Har fristående sparbank och de lyser (ännu) med sin frånvaro...
2015-06-08, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Nu var det skattekonto vi sa uppdateras imorgon , skattebeskedet står det ej hur mycket man får tillbaka

Fast där står summan av den slutliga skatten. Då är det ju inte vidare svårt att räkna ut hur mycket man får tillbaka.
2015-06-08, 12:43
Medlem
quaresmas avatar
Fick 3000 kr mindre än preliminärt skattebelopp jag hade innan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in