2015-03-08, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
1. Män som sitter bredbent på buss/tunnelbana.

Ja, vi anser att det är bekvämt och om det är så jävla jobbigt, stå upp då för helvete, lilla smulan.

2. Män kör bil mer än kvinnor.

Ja det är vanligare med manliga taxichaufförer, busschaufförer, lastbilschaufförer. Dessutom jobbar män ofta som hantverkare och liknande yrken där man arbetar hemma hos folk. Är det så jävla jobbigt, lär er att rörmokare själva då, istället för att ringa på hjälp när elementet behöver luftas.

3. Män äter mer kött.

ja, det torde knappast komma som en överraskning att män äter mer än kvinnor, såväl kött som annat. Vi har är helt enkelt det starka könet och därför behöver vi mer näring. Nu börjar ju detta förändras, när kvinnor blivit så satans feta av att sitta stilla hela dagarna och fläska upp sig, så snart går ni väl om oss på matfronten. Bara en tidsfråga.

4. Män låter mer (ja faktiskt har jag läst en hel del som anser att män pratar för högt).

Skaffa öronproppar. När kvinnor tjuter i högan sky till varandra så man bara har lust att be dem hålla käften för att de inte KAN sluta snattra om pojkvännen, inredningen, snorungen eller liknande. Bara massa jävla pladder hela dagarna. På bussen om morgnarna har jag sån lust att... Nåja.

5. Ja allt annat som de klagar på egentligen. Här kan ju FB:s samlade trupper fylla på.

Diskussionsunderlag: Vad gnäller fruntimren på som får er att inse att det där med hela lönen, halva makten kanske inte var en sån bra idé när allt kommer omkring? Och varför har kvinnor, under årtusendena alltid haft detta evinnerliga behov av att gnälla och tjata på oss män. Varför är de så oerhört intoleranta?

Tycker mig kunna utläsa någon typ av kvinnohat mellan raderna. Hur kommer det sig att feminister/kvinnor gör dig så förbannad?
Citera
2015-03-08, 22:39
Bannlyst
Tröttsamma jävlar, de vill bara ha mer rättigheter men färre skyldigheter, som någon annan skrev.

Citat:
Ursprungligen postat av Xqiz
http://fnurra.com/2015/03/07/svenska-feminister-ar-fegisar/

Läsvärt..

Denna sprids som en löpeld via min fb i alla fall, skönt med lite omväxling för hjärnan, känner jag spontant.

Citat:
Mycket av löneskillnaden män / kvinnor beror på deltidsarbete och yrkesval.
Också emot kvotering - kan själv!!!!
Citat:
På mitt jobb får dom samma lön för samma jobb. Kör du sopor får du lika mycket som en manlig i lön. Kan väl inte jämföra 2 olika arbeten lönemässigt?

Men allt grundar sig ändå i patriarkatet, så vad gör man.
Citera
2015-03-08, 22:48
Medlem
usrids avatar
Feminister stör sig på att män är djur.
Citera
2015-03-08, 22:53
Medlem
Undrar om inte till och med den radikalfeministiska programledaren Anna Hedenmo för en stund satte den svenska feminismen och det ständiga klagandet på svenska män åt sidan då Agenda i kväll visade ett klipp ur den skrämmande dokumentären om hur män i Indien ser på kvinnor i allmänhet och våldtäkt i synnerhet. Till och med en högutbildad indisk advokat framförde sanslösa åsikter om vad en indisk ung kvinna får göra och inte göra, och hävdade bestämt att hon i stort sett tigger om att bli våldtagen om hon går ut efter halv sju på kvällen utan någon nära släkting som beskydd. Pojkvän duger absolut inte som sällskap i detta fallet.
Med den dokumentären som referensram existerar det ingen som helst ojämställdhet i Sverige. Dokumentären har för övrigt förbjudits av den indiska regeringen att visas i landet.
Finns att se på svt.se. Börjar en dryg minut in i programmet.

http://www.svt.se/agenda/se-program/agenda-agenda-9?autostart=true
Citera
2015-03-08, 22:59
Medlem
intespringas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Nu råkar jag själv ha kuk och dessutom åkte jag på testikelvred som efter operation gör att min pung är än mer ivägen än tidigare. Det går alldeles utmärkt att sitta som en normal jävla människa utan att skreva. Herregud.

När jag läser din text kan jag inte låta bli att tänka att det kanske inte är en slump att du drabbats av pungvred. I huvudet dyker bilder upp på testiklar som blir varma, mosas och tvinar sig pga diverse benkorsande och knäknipande...

Rätt eller fel så är oron som väcks påtaglig och budskapet tydligt: Skreva på! ;-)
Citera
2015-03-08, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Undrar om inte till och med den radikalfeministiska programledaren Anna Hedenmo för en stund satte den svenska feminismen och det ständiga klagandet på svenska män åt sidan då Agenda i kväll visade ett klipp ur den skrämmande dokumentären om hur män i Indien ser på kvinnor i allmänhet och våldtäkt i synnerhet. Till och med en högutbildad indisk advokat framförde sanslösa åsikter om vad en indisk ung kvinna får göra och inte göra, och hävdade bestämt att hon i stort sett tigger om att bli våldtagen om hon går ut efter halv sju på kvällen utan någon nära släkting som beskydd. Pojkvän duger absolut inte som sällskap i detta fallet.
Med den dokumentären som referensram existerar det ingen som helst ojämställdhet i Sverige. Dokumentären har för övrigt förbjudits av den indiska regeringen att visas i landet.
Finns att se på svt.se. Börjar en dryg minut in i programmet.

http://www.svt.se/agenda/se-program/agenda-agenda-9?autostart=true

Det var mannens försvarsadvokat som uttalade sig. Tyvärr så har Svensson en djävligt dryg egenskap i form av att alltid se andra kulturer som något negativt förutom när de befinner sig i Sverige. Det är ett djävla hycklande för en kultur kommer alltid vara densamma som på hemmaplan - dock väljer man att titta åt andra håller så fort något sker på svensk mark.

Man kan likna detta med hänsyn taget till kultur som att en inbrottstjuv ser en person lämna sitt hus olåst - då är det fritt fram att stjäla. I Indien så är en kvinna som är ute på kvällen utan man ett lätt offer att våldta. Principen är densamma fast kulturen annorlunda. Vår kultur går inte att applicera på den Indiska och vice versa och därför är hela programmet döfött om man bortser från medias statsfeministiska sätt att belägga svenska män med skuld för det som händer på en annan kontinent. På hemmaplan är det svårt att hitta orättvisor så därför måste man fokusera på u-länder för att ens kunna hävda något problem.
Senast redigerad av Cuneiforme 2015-03-08 kl. 23:36.
Citera
2015-03-08, 23:35
Medlem
FJLGs avatar
Att barnkläder är uppdelade efter kön.
Citera
2015-03-08, 23:58
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Men hör aldrig samma sak om feta.
En fet person kan inte där och då göra något åt det, men visst kan jag tycka att det inte är en rättighet att ha två säten för att man är fet.

Citat:
Ursprungligen postat av Pontaan
Jag är nästan 2 meter lång, så jag måste sitta bredbent i vissa säten på bussen för att få plats. De får gärna gnälla hur mycket de vill on detta, en riktig icke-fråga. Om de ska ha jämnställdhet så finns det fan så mycket viktigare frågor.
Om du inte får plats annars är det naturligtvis en helt annan sak. Däremot är det väldigt många män (kan inte minnas en enda kvinna) som sitter och skrevar helt utan anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
.
Bra sammanfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Du vet om att män har en kuk mellan benen som måste luftas eller? Det är otroligt äckligt och obekvämt att sitta ihop med benen som en liten nätt flicka.
Jag har då aldrig upplevt problem med kuken för att jag inte inkräktar på medpassagerarens utrymme. Det finns dessutom mellanlägen. Man behöver inte ha knäna en halvmeter isär för att de inte ska nudda varandra.
Citera
2015-03-09, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Jag har då aldrig upplevt problem med kuken för att jag inte inkräktar på medpassagerarens utrymme. Det finns dessutom mellanlägen. Man behöver inte ha knäna en halvmeter isär för att de inte ska nudda varandra.

Haha men är det här verkligen ett problem?

Jag tror "feministerna" sällan konfronterar dessa män, istället riktar man kameran mot pungen och slänger ut bilderna på diverse sociala medier och hetsjakten är ett faktum.

Varför tar man inte hänsyn till att män generellt är större? Bredare axlar? Borde väl spela in på samma sätt tycker man.
Senast redigerad av Kokosbollar 2015-03-09 kl. 00:23.
Citera
2015-03-09, 00:46
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
Haha men är det här verkligen ett problem?

Jag tror "feministerna" sällan konfronterar dessa män, istället riktar man kameran mot pungen och slänger ut bilderna på diverse sociala medier och hetsjakten är ett faktum.
Jag skulle tro att problemet handlar om att väldigt många män ser det som helt ok att breda ut sig och tycka att det är upp till andra att säga till.

Citat:
Varför tar man inte hänsyn till att män generellt är större? Bredare axlar? Borde väl spela in på samma sätt tycker man.
Är inte skillnaden rätt jävla uppenbar? Du kan välja att sitta bredbent eller ej.
Citera
2015-03-09, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Jag skulle tro att problemet handlar om att väldigt många män ser det som helt ok att breda ut sig och tycka att det är upp till andra att säga till.

Är inte skillnaden rätt jävla uppenbar? Du kan välja att sitta bredbent eller ej.

Så det är ett problem i samhället? "väldigt många män" skriver du. Varför gör "alla män" detta? För att jävlas?

Ditt skrev ligger nog ute på internet skaru se, sluta låtsas som att du inte tar plats. Jävla man.
Citera
2015-03-09, 01:29
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
Så det är ett problem i samhället? "väldigt många män" skriver du. Varför gör "alla män" detta? För att jävlas?
Observera att jag skriver vad jag tror att någon som är insatt skulle svara. Jag har inte själv funderat så mycket på om jag personligen anser det vara ett problem.

Det handlar inte om skrevandet som en enskild företeelse, utan att det är ett i raden av många exempel på hur män tar plats i samhället, och nej, det är inte för att jävlas. De flesta tänker nog inte ens på det.

Citat:
Ditt skrev ligger nog ute på internet skaru se, sluta låtsas som att du inte tar plats. Jävla man.
Butthurt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in