2015-03-08, 17:41
Medlem
Japhys avatar
1. Män som sitter bredbent på buss/tunnelbana.

Ja, vi anser att det är bekvämt och om det är så jävla jobbigt, stå upp då för helvete, lilla smulan.

2. Män kör bil mer än kvinnor.

Ja det är vanligare med manliga taxichaufförer, busschaufförer, lastbilschaufförer. Dessutom jobbar män ofta som hantverkare och liknande yrken där man arbetar hemma hos folk. Är det så jävla jobbigt, lär er att rörmokare själva då, istället för att ringa på hjälp när elementet behöver luftas.

3. Män äter mer kött.

ja, det torde knappast komma som en överraskning att män äter mer än kvinnor, såväl kött som annat. Vi har är helt enkelt det starka könet och därför behöver vi mer näring. Nu börjar ju detta förändras, när kvinnor blivit så satans feta av att sitta stilla hela dagarna och fläska upp sig, så snart går ni väl om oss på matfronten. Bara en tidsfråga.

4. Män låter mer (ja faktiskt har jag läst en hel del som anser att män pratar för högt).

Skaffa öronproppar. När kvinnor tjuter i högan sky till varandra så man bara har lust att be dem hålla käften för att de inte KAN sluta snattra om pojkvännen, inredningen, snorungen eller liknande. Bara massa jävla pladder hela dagarna. På bussen om morgnarna har jag sån lust att... Nåja.

5. Ja allt annat som de klagar på egentligen. Här kan ju FB:s samlade trupper fylla på.

Diskussionsunderlag: Vad gnäller fruntimren på som får er att inse att det där med hela lönen, halva makten kanske inte var en sån bra idé när allt kommer omkring? Och varför har kvinnor, under årtusendena alltid haft detta evinnerliga behov av att gnälla och tjata på oss män. Varför är de så oerhört intoleranta?
Citera
2015-03-08, 17:46
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
1. Män som sitter bredbent på buss/tunnelbana.

Ja, vi anser att det är bekvämt och om det är så jävla jobbigt, stå upp då för helvete, lilla smulan.
Så länge du sitter själv är det lugnt. Problemet är när benen kommer in på utrymmer som är till för passageraren bredvid. Varför ska den som sitter bredvid dig behöva hålla ihop knäna helt för att du inte håller dina ben inom det utrymmet?

Det här behöver man inte vara feminist för att störa sig på.
Citera
2015-03-08, 17:55
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Så länge du sitter själv är det lugnt. Problemet är när benen kommer in på utrymmer som är till för passageraren bredvid. Varför ska den som sitter bredvid dig behöva hålla ihop knäna helt för att du inte håller dina ben inom det utrymmet?

Men en feminist startar en blogg om det hela där kvinnor fotar män som sitter bredbent. De skriver om det i kvällstidningar. De tjatar om det så det står härliga till. Ett rimligare alternativ är ju att be personen samla ihop sig lite. Det brukar liksom vara mer konstruktivt.

Men det finns en tråd för de som vill debattera det fenomenet. Denna tråd är mer till för att diskutera hur löjligt det blir med kvinnors överskott på klagoenergi när det handlar om manliga egenheter.

Jag säger som informationschefen Ulrika Mebius för Skånetrafiken: Det stora problemet är folk (läs kvinnor) som ställer sina väskor (läs handväskor) på sätet bredvid. Men det kanske man inte kan irritera sig på om man är feminist. Då kan man ju be dem flytta på väskan, istället för att gå runt och älta. Vilket är en typisk kvinnlig egenskap.
Citera
2015-03-08, 17:58
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Citat:

Instämmer. Det tillhör allmänt hyfs att inte sitta som ett jävla mongo när det är ont om platser i kollektivtrafiken. Om det finns många lediga platser får du sitta exakt hur du vill.

När det debatterades om Genusplogning på tv kunde jag inte hålla flabbet borta. Givetvis skall stora vägar med mycket trafik prioriteras först sedan mindre vägar och sist trottoarer. Sen satt det nån miljömupp som krävde att trottoarerna skulle plogas först eftersom bror-duktig minsann cyklade till jobbet 365 dagar om året. Kul för dig men nu bor ju inte alla i stan.
Citera
2015-03-08, 18:08
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrolerhatt
Instämmer. Det tillhör allmänt hyfs att inte sitta som ett jävla mongo när det är ont om platser i kollektivtrafiken. Om det finns många lediga platser får du sitta exakt hur du vill.

När det debatterades om Genusplogning på tv kunde jag inte hålla flabbet borta. Givetvis skall stora vägar med mycket trafik prioriteras först sedan mindre vägar och sist trottoarer. Sen satt det nån miljömupp som krävde att trottoarerna skulle plogas först eftersom bror-duktig minsann cyklade till jobbet 365 dagar om året. Kul för dig men nu bor ju inte alla i stan.
Genusplogning är ju ett fenomen. Man undrar lite hur de har tänkt här. Personligen drabbas jag inte, då jag åker buss till jobbet, tidigt som fan. Men genusplogning innebär ju indirekt att feminister har gått och irriterat sig på att bilvägar blir plogade innan trottoarerna, utan en enda tanke på att plogaren själv måste ta sig till jobbet. Underliga djur de däringa feministerna.
Citera
2015-03-08, 19:31
Medlem
Citat:

Grejjen är att feminister anser att det ligger i det 'manliga förtrycket av kvinnor' som bredbenheten sitter, istället sitter det i den manliga biologin. Dels för att vi har en kuk, dels för att vi har annan bäckenstruktur som gör att män o kvinnor inte sitter likadant. Och sist beror det även på att stolsätena är anpassade efter kortare personer. Testa själv att sitta på en barnstorl, dina ben viker sig åt sidan.

Men eftersom det är biologi och feminister förklarat krig mot biologi så är det inget de är intresserade av.
Citera
2015-03-08, 19:40
Medlem
Feminismen är en konst i att framstå som löjlig. Alla feminister är löjliga då de ser dolt förtryck och tror att patriarkatet existerar. Dessa människor tror på sagor och det är självklart när 90% av samtliga kvinnor tror på astrologi, spåtanter och kinesologi. Feminismen är bara ytterligare en anledning till att inte ta dess utövare på allvar. Jag älskar starka och fritänkande samt intelligenta kvinnor vilket är den direkta motsatsen till feminister.
Citera
2015-03-08, 19:50
Medlem
franges avatar
Att feminister/kvinnor inte får gå rakt fram på gatan för att män inte viker undan, utan männen minsann kolliderar med kvinnorna om inte de flyttar på sig.

(FB) Feminist viker inte undan för män på gatan - experiment

http://www.metro.se/nyheter/michaela-gor-feministiskt-experiment-viker-inte-undan-for-man-pa-gatan/EVHocb!m5NAciq1KT9R/
Citera
2015-03-08, 19:50
Medlem
Takus avatar
angående nr 3 svarar jag : https://www.youtube.com/watch?v=BTmjlyk63Pc

Även om jag inte håller med snubben till 100% så håller jag med om att folk äter FÖR jävla mycket kött. Han har många bra(och hårda) argument.

Den tjocka karaktären heter White, förekommer ofta och är inte en representant för just köttätare.
Samma med resten av hans karaktärer. Väldigt underhållande youtubare

ALSO https://www.youtube.com/watch?v=qPibb5NVRl8
Senast redigerad av Taku 2015-03-08 kl. 19:53.
Citera
2015-03-08, 19:56
Medlem
EMNEMs avatar
Nu har jag inget exempel men tänkte bara säga att de fokuserar ju endast på de områden där de har det sämre. När det var allmän värnplikt (för killar endast), hur många av dessa tror ni klagade då? Tror ni de hade klagat om det var ombytta roller?

De inser inte att med rättigheter kommer även skyldigheter.

Kom på en sak medan jag skrev: att de måste göra sig fina då all reklam förtrycker och sexualiserar kvinnor. De fattar dock inte att reklamen gör detsamma med män fast män bryr sig inte lika mycket.

Det är feminister som skapar sina egna problem, inte patriarkatet.
Citera
2015-03-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Diskussionsunderlag: Vad gnäller fruntimren på som får er att inse att det där med hela lönen, halva makten kanske inte var en sån bra idé när allt kommer omkring? Och varför har kvinnor, under årtusendena alltid haft detta evinnerliga behov av att gnälla och tjata på oss män. Varför är de så oerhört intoleranta?

Det har inte alltid varit så att kvinnan attackerar mannen så frekvent och hatiskt som nu i västvärlden. I Ryssland till exempel så klagar inte kvinnor lika mycket eller hatar män, där får kvinnor vara kvinnor och män får vara män.

Det finns politiska och främst sionistiska lobbyister som förespråkar och ligger bakom feminism, av den enkla anledningen att splittra upp kärnfamiljen och skapa osämja bland könen. Det är bara i "vita" länder feminism har uppstått i denna höga grad för att de vill försvaga samhället. Förstör du familjen så förstör du grunden till samhället.

Jo, detta är On topic eftersom frågeställningen var "Varför är de så oerhört intoleranta?". Det är feminismen som har gjort dem så oerhört intoleranta och de krafter (sionister) som ligger bakom. I det kommunistiska manifestet som skapades av kusinen till Rotschild: Karl Marx (eller hans riktiga namn: Moses Mordecai Marx Levy.) står det skrivet: "Abolition of the traditional family consisting of a man, a woman and children" och "Women should not focus on family and children anymore, in their own words: Communism wants "to do away with the status of women as mere instruments of production."

Vårt samhälle ser ut så här och detta är varför kvinnan är så intolerant och hatisk mot män. Deras föräldrar skildes, de har kollat på tv-serier och filmer som riktar hat mot den vita mannen, de väljer den enklaste vägen och västvärlden har sekulariserats genom avkristandet av västvärlden ledd av sionister. "Abolition of Christianity and morality." - Kommunistiska manifestet.
Citera
2015-03-08, 20:06
Medlem
EMNEMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekochpotatis
Det har inte alltid varit så att kvinnan attackerar mannen så frekvent och hatiskt som nu i västvärlden. I Ryssland till exempel så klagar inte kvinnor lika mycket eller hatar män, där får kvinnor vara kvinnor och män får vara män.

Det finns politiska och främst sionistiska lobbyister som förespråkar och ligger bakom feminism, av den enkla anledningen att splittra upp kärnfamiljen och skapa osämja bland könen. Det är bara i "vita" länder feminism har uppstått i denna höga grad för att de vill försvaga samhället. Förstör du familjen så förstör du grunden till samhället.

Själv tror jag inte på konspirationsteorier om att sionister styr hela västvärlden men det är en annan diskussion. Jag tror att vi i väst har levt gott under en lång period så att ickeproblem börjat ses som problem (de är fortfarande ickeproblem).

Snart dyker det väl upp en debattartikel av Gudrun Schyman där hon förklarar att mäns skor är större för att det ska göra mer ont för kvinnor att bli trampade på än tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in