Citat:
Ursprungligen postat av
arnold2k5
Fast du tar upp mer plats än nödvändigt och många män verkar tycka de e rimligt.
Äldre män kliver alltid in framför en, skuffar sig fram osv i kollektivtrafiken som att dom minnsan är viktigare än alla andra. (Drabbar även mig som relativt ung kille)
Som ung kille kanske du inte förstår att gamlingar helst sitter ned innan bussen åker iväg, för att slippa trilla eftersom de inte har samma balansförmåga och trillar lättare och slår sig. Vanligt hyfs säger att man aktar sig helt enkelt och överlåter sin plats till äldre, så är det bara.
Apropå "skrevandet", det sker naturligt. Handlar inte om att man väljer att ta upp stor plats men det sker bara eftersom sätena inte är byggda för män av någon anledning. Skulle jag sitta med benen tätt ihop så sitter jag ändå med axel-mot-axel med passageraren bredvid och då skulle väl kvinnorna klaga på att män har för breda axlar.
Citat:
Nu handlar det ju inte om hantverkare eller busschaffisar utan om okynneskörande och lathet till/från jobbet när kollektivtrafik fungerar lika bra.
Är det inte bra om män kör bil? Då slipper de ju ta upp alla platser på bussen och kvinnor slipper alla skrevande män. Att köra bil till jobbet är enklare, det är billigare i längden och tar mindre tid. I alla fall för mig.
Citat:
Lite skön härskarteknik om tjockisar. fräscht.
Återigen handlar de inte om att män äter mer mat än kvinnor utan om att män i större utsträckning väljer kött varje dag. Herregud.
Vad är problemet med att män äter kött varje dag? Kött = protein = nyttigt. Eller ska vi alla konvertera till veganer och käka soja. Dags att variera kosten, pojk.
Citat:
Vad ger män rätten att ta upp så mycket av det offentliga rummet? De e fruktansvärt med vuxna människor som tar sig rätten att breda ut sig för mycket. Prata med din vän och bara din vän och låt resten av rummet slippa dig, tack!
Vadå? Vem ska bestämma vilka man får tala till eller inte tala till? Vad är problemet med att det sker lite oväsen i offentligheten? Hur mycket stör det dig i längden och varför då? Ska vi alla sitta tysta, prydliga och käka en varierad kost som inte består av kött? Vafan, ska vi gå och bli hipsters allihop? Bara skära av kulorna och ge bort dem direkt...vilket leder mig in på nästa svaromål.
Citat:
Ursprungligen postat av
arnold2k5
Nu råkar jag själv ha kuk och dessutom åkte jag på testikelvred som efter operation gör att min pung är än mer ivägen än tidigare. Det går alldeles utmärkt att sitta som en normal jävla människa utan att skreva. Herregud.
Med tanke på hur du skriver så är det lätt att ta dig för en kvinna. Varför går du i svarsmål, hoppas du få napp bland feministerna eller vad är det frågan om? Vad hände med din manlighet? Försvann den i samband med att testiklarna vred sig?
För att tillföra tråden något:
Att feminister klagar på gatunamn, alldeles för många manliga namn på gatorna. Fruktansvärt pinsamt.
Att feminister klagar på att det är en "man" som pryder trafiklyktorna och skyltar vid övergångsställen och inte en gumma.
Att feminister klagar på att det är för få kvinnor i historieböckerna. Och därför ska man såklart ändra historieböckerna för att få in fler kvinnor, för det är ju vetenskapligt och vettigt. Skit i att barnen ska få en gedigen kunskap om historien, lär dem om kvinnor istället för det tycker ju feministerna är vettigt.
Att det är för få "riktiga kvinnor i reklam. Alltså överviktiga kvinnor, att de inte ska få skämmas för deras kroppar utan det ska vara okej att vara överviktig. Skitbra!! Lär ungdomarna att det gör inget att man är ohälsosam, till den grad att man kan dra på sig trevliga sjukdomar såsom diabetes, skit i det. Det är ju viktigare att feta kvinnor enligt feminister ska få känna att de är okej som de är.