2015-03-08, 20:17
Medlem
Takus avatar
Normalt så ogillar jag feminister för i praktiken är de bara hipsters.

När det kommer till kvinnor som faktiskt inte får stöd av media. De som bryter mot lagen för att upprätthålla sina rättigheter har jag stor respekt för.

Rai Ko Ris är ett bra exempel
https://www.youtube.com/watch?v=P6jzOxLZ9ZU

Marjinal är ett Indonesiskt band som ignorerar sharia-lagar och hjälper hemlösa och gatubarn
https://www.youtube.com/watch?v=kgrQkpe6mpY
Senast redigerad av Taku 2015-03-08 kl. 20:29.
Citera
2015-03-08, 20:23
Medlem
Xqizs avatar
http://fnurra.com/2015/03/07/svenska-feminister-ar-fegisar/

Läsvärt..
Citera
2015-03-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Så länge du sitter själv är det lugnt. Problemet är när benen kommer in på utrymmer som är till för passageraren bredvid. Varför ska den som sitter bredvid dig behöva hålla ihop knäna helt för att du inte håller dina ben inom det utrymmet?

Det här behöver man inte vara feminist för att störa sig på.

Men hör aldrig samma sak om feta.
Citera
2015-03-08, 20:36
Medlem
Takus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xqiz

Läsvärt..

Exakt min poäng. "Västvärldens" feminister inser inte att de lever efter protokoll som skapats av sina mästare och riktar ilska mot det som går emot deras ideologi (protokoll). Den som jobbar bäst för den ideologin får privilegier och status. Thats it.. Har ingenting med jämställdhet att göra. Medlemmar som blir exploaterade utan att veta om det. Hjärntvätt på högsta nivå xD
Citera
2015-03-08, 20:58
Medlem
EMNEMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xqiz

Läsvärt..

Det är det jag är inne på, de vill ha mer rättigheter men färre skyldigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Men hör aldrig samma sak om feta.

Inget de kan göra åt saken förutom att träna och det känns lite överdrivet om de måste börja göra armhävningar i gången mellan sätena.
Citera
2015-03-08, 21:03
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekochpotatis
Det har inte alltid varit så att kvinnan attackerar mannen så frekvent och hatiskt som nu i västvärlden. I Ryssland till exempel så klagar inte kvinnor lika mycket eller hatar män, där får kvinnor vara kvinnor och män får vara män.

Det finns politiska och främst sionistiska lobbyister som förespråkar och ligger bakom feminism, av den enkla anledningen att splittra upp kärnfamiljen och skapa osämja bland könen. Det är bara i "vita" länder feminism har uppstått i denna höga grad för att de vill försvaga samhället. Förstör du familjen så förstör du grunden till samhället.

Jo, detta är On topic eftersom frågeställningen var "Varför är de så oerhört intoleranta?". Det är feminismen som har gjort dem så oerhört intoleranta och de krafter (sionister) som ligger bakom. I det kommunistiska manifestet som skapades av kusinen till Rotschild: Karl Marx (eller hans riktiga namn: Moses Mordecai Marx Levy.) står det skrivet: "Abolition of the traditional family consisting of a man, a woman and children" och "Women should not focus on family and children anymore, in their own words: Communism wants "to do away with the status of women as mere instruments of production."

Vårt samhälle ser ut så här och detta är varför kvinnan är så intolerant och hatisk mot män. Deras föräldrar skildes, de har kollat på tv-serier och filmer som riktar hat mot den vita mannen, de väljer den enklaste vägen och västvärlden har sekulariserats genom avkristandet av västvärlden ledd av sionister. "Abolition of Christianity and morality." - Kommunistiska manifestet.
klart du är on topic. Förstår inte hur någon kan tycka annat. Klart värdefullt bidrag. Majoriteten av de internationellt tonsättande feministerna är judinnor, uppbackade av penningstinna judiska män. Titta bara på femen och Soros.
Citera
2015-03-08, 21:30
Medlem
Pontaans avatar
Jag är nästan 2 meter lång, så jag måste sitta bredbent i vissa säten på bussen för att få plats. De får gärna gnälla hur mycket de vill on detta, en riktig icke-fråga. Om de ska ha jämnställdhet så finns det fan så mycket viktigare frågor.

Jag stör mig på kvinnor som sitter själva längst ut vid ett säte på bussen. Sen flyttar de inte ens på sig när alla andra platser är upptagna. Jävla kvinnosvin.
Citera
2015-03-08, 21:36
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
1. Män som sitter bredbent på buss/tunnelbana.

Ja, vi anser att det är bekvämt och om det är så jävla jobbigt, stå upp då för helvete, lilla smulan.

Fast du tar upp mer plats än nödvändigt och många män verkar tycka de e rimligt.
Äldre män kliver alltid in framför en, skuffar sig fram osv i kollektivtrafiken som att dom minnsan är viktigare än alla andra. (Drabbar även mig som relativt ung kille)

Citat:
2. Män kör bil mer än kvinnor.

Ja det är vanligare med manliga taxichaufförer, busschaufförer, lastbilschaufförer. Dessutom jobbar män ofta som hantverkare och liknande yrken där man arbetar hemma hos folk. Är det så jävla jobbigt, lär er att rörmokare själva då, istället för att ringa på hjälp när elementet behöver luftas.

Nu handlar det ju inte om hantverkare eller busschaffisar utan om okynneskörande och lathet till/från jobbet när kollektivtrafik fungerar lika bra.

Citat:
3. Män äter mer kött.

ja, det torde knappast komma som en överraskning att män äter mer än kvinnor, såväl kött som annat. Vi har är helt enkelt det starka könet och därför behöver vi mer näring. Nu börjar ju detta förändras, när kvinnor blivit så satans feta av att sitta stilla hela dagarna och fläska upp sig, så snart går ni väl om oss på matfronten. Bara en tidsfråga.

Lite skön härskarteknik om tjockisar. fräscht.
Återigen handlar de inte om att män äter mer mat än kvinnor utan om att män i större utsträckning väljer kött varje dag. Herregud.

Citat:
4. Män låter mer (ja faktiskt har jag läst en hel del som anser att män pratar för högt).

Skaffa öronproppar. När kvinnor tjuter i högan sky till varandra så man bara har lust att be dem hålla käften för att de inte KAN sluta snattra om pojkvännen, inredningen, snorungen eller liknande. Bara massa jävla pladder hela dagarna. På bussen om morgnarna har jag sån lust att... Nåja.

Vad ger män rätten att ta upp så mycket av det offentliga rummet? De e fruktansvärt med vuxna människor som tar sig rätten att breda ut sig för mycket. Prata med din vän och bara din vän och låt resten av rummet slippa dig, tack!

Citat:
5. Ja allt annat som de klagar på egentligen. Här kan ju FB:s samlade trupper fylla på.

Diskussionsunderlag: Vad gnäller fruntimren på som får er att inse att det där med hela lönen, halva makten kanske inte var en sån bra idé när allt kommer omkring? Och varför har kvinnor, under årtusendena alltid haft detta evinnerliga behov av att gnälla och tjata på oss män. Varför är de så oerhört intoleranta?

Du låter ju lika gnällig själv.
Citera
2015-03-08, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontaan
Jag är nästan 2 meter lång, så jag måste sitta bredbent i vissa säten på bussen för att få plats. De får gärna gnälla hur mycket de vill on detta, en riktig icke-fråga. Om de ska ha jämnställdhet så finns det fan så mycket viktigare frågor.

Jag stör mig på kvinnor som sitter själva längst ut vid ett säte på bussen. Sen flyttar de inte ens på sig när alla andra platser är upptagna. Jävla kvinnosvin.
ja det är fult som fan. Om man står bredvid så är man minst lika puckad. Det är ju bara att fråga om fettokvinnan har betalt för två platser eller om honan kan tänka sig att hoppa in.
Citera
2015-03-08, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Så länge du sitter själv är det lugnt. Problemet är när benen kommer in på utrymmer som är till för passageraren bredvid. Varför ska den som sitter bredvid dig behöva hålla ihop knäna helt för att du inte håller dina ben inom det utrymmet?

Det här behöver man inte vara feminist för att störa sig på.

Du vet om att män har en kuk mellan benen som måste luftas eller? Det är otroligt äckligt och obekvämt att sitta ihop med benen som en liten nätt flicka.
Citera
2015-03-08, 22:13
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Du vet om att män har en kuk mellan benen som måste luftas eller? Det är otroligt äckligt och obekvämt att sitta ihop med benen som en liten nätt flicka.

Nu råkar jag själv ha kuk och dessutom åkte jag på testikelvred som efter operation gör att min pung är än mer ivägen än tidigare. Det går alldeles utmärkt att sitta som en normal jävla människa utan att skreva. Herregud.
Citera
2015-03-08, 22:28
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Fast du tar upp mer plats än nödvändigt och många män verkar tycka de e rimligt.
Äldre män kliver alltid in framför en, skuffar sig fram osv i kollektivtrafiken som att dom minnsan är viktigare än alla andra. (Drabbar även mig som relativt ung kille)

Som ung kille kanske du inte förstår att gamlingar helst sitter ned innan bussen åker iväg, för att slippa trilla eftersom de inte har samma balansförmåga och trillar lättare och slår sig. Vanligt hyfs säger att man aktar sig helt enkelt och överlåter sin plats till äldre, så är det bara.

Apropå "skrevandet", det sker naturligt. Handlar inte om att man väljer att ta upp stor plats men det sker bara eftersom sätena inte är byggda för män av någon anledning. Skulle jag sitta med benen tätt ihop så sitter jag ändå med axel-mot-axel med passageraren bredvid och då skulle väl kvinnorna klaga på att män har för breda axlar.

Citat:
Nu handlar det ju inte om hantverkare eller busschaffisar utan om okynneskörande och lathet till/från jobbet när kollektivtrafik fungerar lika bra.

Är det inte bra om män kör bil? Då slipper de ju ta upp alla platser på bussen och kvinnor slipper alla skrevande män. Att köra bil till jobbet är enklare, det är billigare i längden och tar mindre tid. I alla fall för mig.
Citat:
Lite skön härskarteknik om tjockisar. fräscht.
Återigen handlar de inte om att män äter mer mat än kvinnor utan om att män i större utsträckning väljer kött varje dag. Herregud.

Vad är problemet med att män äter kött varje dag? Kött = protein = nyttigt. Eller ska vi alla konvertera till veganer och käka soja. Dags att variera kosten, pojk.

Citat:
Vad ger män rätten att ta upp så mycket av det offentliga rummet? De e fruktansvärt med vuxna människor som tar sig rätten att breda ut sig för mycket. Prata med din vän och bara din vän och låt resten av rummet slippa dig, tack!

Vadå? Vem ska bestämma vilka man får tala till eller inte tala till? Vad är problemet med att det sker lite oväsen i offentligheten? Hur mycket stör det dig i längden och varför då? Ska vi alla sitta tysta, prydliga och käka en varierad kost som inte består av kött? Vafan, ska vi gå och bli hipsters allihop? Bara skära av kulorna och ge bort dem direkt...vilket leder mig in på nästa svaromål.

Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Nu råkar jag själv ha kuk och dessutom åkte jag på testikelvred som efter operation gör att min pung är än mer ivägen än tidigare. Det går alldeles utmärkt att sitta som en normal jävla människa utan att skreva. Herregud.

Med tanke på hur du skriver så är det lätt att ta dig för en kvinna. Varför går du i svarsmål, hoppas du få napp bland feministerna eller vad är det frågan om? Vad hände med din manlighet? Försvann den i samband med att testiklarna vred sig?

För att tillföra tråden något:

Att feminister klagar på gatunamn, alldeles för många manliga namn på gatorna. Fruktansvärt pinsamt.

Att feminister klagar på att det är en "man" som pryder trafiklyktorna och skyltar vid övergångsställen och inte en gumma.

Att feminister klagar på att det är för få kvinnor i historieböckerna. Och därför ska man såklart ändra historieböckerna för att få in fler kvinnor, för det är ju vetenskapligt och vettigt. Skit i att barnen ska få en gedigen kunskap om historien, lär dem om kvinnor istället för det tycker ju feministerna är vettigt.

Att det är för få "riktiga kvinnor i reklam. Alltså överviktiga kvinnor, att de inte ska få skämmas för deras kroppar utan det ska vara okej att vara överviktig. Skitbra!! Lär ungdomarna att det gör inget att man är ohälsosam, till den grad att man kan dra på sig trevliga sjukdomar såsom diabetes, skit i det. Det är ju viktigare att feta kvinnor enligt feminister ska få känna att de är okej som de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in