Jag saknar kod till ett av mina visakort och behöver därför tillsammans med id-kort istället signera mina köp. Vid 2 (!!) tillfällen inom loppet av bara 1 månad har jag nu stött på intressanta bemötanden av kassapersonal när det kommer till dessa köp.
Vet inte om jag ska nämna namn på detta ställe, men en gubbe i kassan på en bar/restaurang i sthlm skrev under på raden där
jag skulle skrivit under. Han förfalskade alltså min underskrift vid mitt köp! Jag ifrågasatte, men han skrattade och log "det är okej". Det är då fan inte okej!!
Och senast igår på Burger King sergelstorg insisterade kassapersonalen på att jag inte ens
behövde skriva på. Jag vägrade, jag gav mig inte. Jag stod och dividerade fram och tillbaka med burger king-gubben innan han till slut "gav med sig" och "lät" mig signera mitt eget köp.
Jag är svinförbannad över att dessa företag inte respekterat kassahållningen, eller framför allt min ekonomi och mig som individ! Jag ringde till min bank men de sa att de inte kan göra någonting.
Om någon är intresserad av etnicitet på dessa kassa-arbetare kan jag kompletera med det.