Citat:
Ursprungligen postat av
April62
Jag förstår inte riktigt vad du menar att det dröjde länge?
De två huvudmisstänkta greps ovanligt fort. Även om MGM3 var känd kan det vara ett smart drag att vänta med ett gripande till fler förhör med andra personer genomförts. Detta för att inte ställa till oro i "lägret".
Iom att BO´s mobiler fanns, med tillräcklig info, så var det väl inte snabbare än förväntat ang MGM1+2. Bröderna var tydligen snabba med att bekräfta att de haft en kontakt med BO (visste väl att detta skulle återfinnas).
----> Detta är i sig intressant - gav de sig till känna med den infon till polisen själva? Spontant? Hade väl vart nåt att berätta innan söndag em om nära vänner har mördats...
<------
Vad beträffar MGM3 så skriver jag:
Jag tror inte de återfann nåt
signifikant bindande till mordet via brödernas privata mobiler. Därför tar det längre tid (15 dagar innan han anhålls)
Alltså: Javisst kan de ha hittat honom i kontakter, nåt enstaka sms.. Jag motsätter mig inte det du skriver.
Ska spalta upp så det blir tydligare.
Jag diskuterar däremot utifrån frågeställningen *eventuella extra mobiltelefoner*.
Varför? Jo, pga följande:
# Vid Dalaberg har det hittats mobil(er) enligt tråduppgift. Om dessa var av värde vet ingen.
# Jag funderar då om det fanns
en extra telefon som kommunikation mellan MGM1+2 samt MGM3.
# Jag funderar kring kontakter via denna mobil
vid eventuella narkotikaaffärer.
..Och nu handlar det även om grovt vapenbrott och grovt narkotikabrott. Via vad? Funnit vapen? Funnit en gömma? Funnit en mobil med tyngre information?
# Jag funderar om en sån mobil då kan vara kontakten dem emellan för att mötas på kvällen innan mordet.
På nåt jäkla sätt lär de ha kommunicerat innan brottet sker. Hur?