Citat:
Ursprungligen postat av
ulvan

bra att du reagerade jag tror det kan ha blivit otydligt i mitt tidigare inlägg

Jag vet att det finns mobiltrafik mellan MGM1 och MGM2, det har ju varit offentligt sedan länge, men jag menade mellan MGM3 och MGM1-MGM2. För eventuell mobiltrafik mellan MGM1-MGM2 och MGM3 tror jag inte har kommenterats av t ex åklagaren. DVS det finns väl ingen offentlig uppgift på att polisen bundit MGM3 till bröderna genom mobiltrafik. Däremot finns det väl påstående om att MGM4(?) var inringd från Lysekil (men den uppgiften är väl inte "offentlig/verifierad" än).
En dumpad/gömd mobil i skogen? Hur kan MGM ha kommit på något sådant? Kan han ha tappat den där? En mobil som är bränd borde man väl plocka isär/slå sönder (och dumpa delarna i olika sopnedkast) och klippa simkortet i smådelar. Vem vill bli bunden till Mord? Men mobilen kanske var "dyr" så den som gömde den kanske inte ville så sönder en dyr mobil eller att man fick för sig att spara den för att visa att man "bara" var medhjälpare och inte "huvudman". Har för fått för mig att mer etablerade kriminella/knarkpersoner byter mobil och nummer ofta och slänger den gamla telefonen när de byter men att en del dumsnåla/orutinerade spar mobilen då de inte vill slänga den av den ena eller andra anledningen.
Det är väl inte helt uteslutet att det kan vara en mobil som polisen fann i skogen, men jag tror det var något annat nåt som man inte kan slå sönder eller elda upp. Men någon av MGM1-4 kanske tillfälligt dumpade något där mitt i natten och tänkte gå tillbaka dit sen med syfte att ändra gömställe, men fick aldrig möjlighet till det.
Det är precis detta som är frågan? Hur har kontakt funnits mellan bröderna/brodern och MGM3?
Eftersom att utredningen uppenbarligen aldrig hittade någon indikation gentemot MGM3, för ens efter 15 dagar, men då på helt annan grund dessutom (narkotikabrott i förbifarten och ev tabbande vid förhör)
Inget har släppts ang vad som binder MGM3 till dådet. Inte mer än dom nya rubriceringarna med kopplingar till trippelmorden.
Dessa nya rubriceringar faller även samman väldigt snyggt med detta:
Minns att skribenten Goxosha123 skrev att MGM3 träffat M*rk under kvällen och överlämnat pengar samt ev vapen?
MGM3´s nya tillägg finns med kommentaren att han dagarna innan hanterat vapen som kan ha koppling till trippelmorden.
Brodern/bröderna och MGM3 borde således haft kontakt med varandra under fredagskvällen. Kontakt som bör ha hittats i någon broders egna telefon ganska direkt efter gripande. Med direkt menas inte 15 dagar..
Så,, hur har dom kommunicerat på kvällen innan dåden?
Som tillägg kan nämnas att jag själv innehar en oregistrerad telefon, kopplad genom en växel. Nästintill omöjlig att spåra om man inte är polis eller har numret. Det är inga stora pengar att investera och det behövs inte mycket smartness för att inse värdet i att ha en sådan telefon, speciellt när man pysslar med ärenden som resulterar i dessa rubriceringar...