2015-03-06, 23:46
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Vad sägs om män eller kvinnor som vill ha en relation som präglas av just vuxet umgänge och som inte vill bli sedda som avelsdjur av män eller kvinnor som är desperata efter föräldraskap?

Själv kan jag tycka att en singelmamma är väldigt stimulerande sällskap ur just det perspektivet. Oftast är de "klara" med barnafödandet. De har spritt sina gener och är inte så jävla hetsiga över en tickande biologisk klocka som tjejer slm inte blivit mödrar än brukar vara. I deras sällskap kan man få känna sig som en partner istället för en "potentiell pappa".

Vad är det som är så konstigt med det?
För att ansvar undkommer man inte om man söker en partner med barn ur det perspektivet så ökar ansvaret. Barnet finns redan. En barnlös kille är mer intressant i min föreställningsvärld dels som partner och dels att jag själv slipper ansvara över ytterliggare människa(minst) som inte valt situationen. Dessutom indikerar singel med barn på att inte kunna ta god hand om vuxna relationer ens med barn med i bilden. Ingen frisk människa söker specificerat efter ensamstående partners med barn, lika lite som fullt friska föräldrar med barn inte skyltar med barnen för att få en partner. (ja, jag tycker bara idén med ensam mamma söker är osund)

Många killar diskuterar öppet och vuxet det med att skaffa barn utan svammel om avelsdjur. Inte som att majoriteten av oss kvinnor lurar män till ofrivilligt fadersskap.
Citera
2015-03-06, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teddyB_VBG
Så du tycker Ts är konstig men själv vill du skaffa barn med en annan person än din tilltänkta framtida partner?
Åren går, bra män växer inte på träd. Ska jag välja att leva barnlös för att jag har svårare att finna en bra karl än bli gravid? Bara för att jag kan avstå förhållanden och sex under lång tid betyder det inte att inte jag har en biologisk klocka. Och jag vill inte tvingas tillbringa mitt liv med en jubelidiot exempelvis, bara för att det är en karl som kan erbjuda mig ett barn. Att kvinnor på ensam hand kan skaffa, föda och uppfostra ett barn och välja att göra det är inte jänställt med män som söker kvinnor med barn, då är det barn de söker via ett förhållandet. Motiveringen att de inte vill bli pappor ger det en jävligt sjuk twist. Och ja, det är fan inte normalt. Normalt vore att söka en partner utan att det innebar något problem om den sedan visade sig ha barn sedan tidigare, men att ha det som kriterium... vad är det för typer som enbart letar singel föräldrar :/
Citera
2015-03-07, 00:10
Bannlyst
Du verkar vara lite konstigt lagd, pga. din dragning till singelmammor, och ditt behov av deras barn. Du är needy att få ta del av andras barn. Finner det hela rätt sjukt. Och tror du kommer skrämma bort dina offer med den inställningen.
Citera
2015-03-07, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W3s
Vad har du för problem? Jag har barn men av vissa anledningar vill jag inte ha ett till, läs ordentligt innan du skriver.
Missade ordet till, kom ihåg att det finns dem som sitter på nätet trots koncentrations störningar, liksom språk osv. Det var inte framlagt tydligt och lät jävligt konstigt när man som mig missade ordet till. Men har du barn så är det skitbra att du söker kvinnor som redan har barn. Då håller du dig till kategorin där du passar. Hur svårt kan det vara om du har barn? Varit i en lekpark? På en buss? Ett lekland? Etcetera, etcetera..
Det kryllar av ställen för vuxen med barn.
Citera
2015-03-07, 00:19
Bannlyst
Ett tips kan vara att approacha barnet istället för mamman. Gå till en lekpark och locka barnet med godis. Det kan du göra varje gång du stöter på barnet ifall det är en granne tex, erbjud barnet skjuts till skolan. Då kommer det bli mycket lättare att få kontakt med mamman.
Senast redigerad av Agaton1 2015-03-07 kl. 00:22.
Citera
2015-03-07, 00:20
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Normalt vore att söka en partner utan att det innebar något problem om den sedan visade sig ha barn sedan tidigare, men att ha det som kriterium... vad är det för typer som enbart letar singel föräldrar :/
Tja, de som själva är singelföräldrar t ex. När mina barn var yngre skulle jag aldrig ha kommit på tanken att inleda något med en barnlös tjej, eftersom det är få sådana som till fullo förstår vad det innebär att vara förälder och har den mognad som krävs för att hantera ett sådant förhållande.
Citera
2015-03-07, 01:10
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Åren går, bra män växer inte på träd. Ska jag välja att leva barnlös för att jag har svårare att finna en bra karl än bli gravid? Bara för att jag kan avstå förhållanden och sex under lång tid betyder det inte att inte jag har en biologisk klocka. Och jag vill inte tvingas tillbringa mitt liv med en jubelidiot exempelvis, bara för att det är en karl som kan erbjuda mig ett barn. Att kvinnor på ensam hand kan skaffa, föda och uppfostra ett barn och välja att göra det är inte jänställt med män som söker kvinnor med barn, då är det barn de söker via ett förhållandet. Motiveringen att de inte vill bli pappor ger det en jävligt sjuk twist. Och ja, det är fan inte normalt. Normalt vore att söka en partner utan att det innebar något problem om den sedan visade sig ha barn sedan tidigare, men att ha det som kriterium... vad är det för typer som enbart letar singel föräldrar :/

Motiveringen kan vara som Ts beskrivit i tråden att han gillar dynamiken med småbarn i bilden utan att själv behöva avla fram en egen nya avkomma!

När din klocka tickat ut och du står där med en unge, vilken typ av man tror du vill ha dig då?
Jo en kille som söker en kvinna som har barn men själv inga vill ha!
TS är din knight in shining armor
Citera
2015-03-07, 01:34
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
För att ansvar undkommer man inte om man söker en partner med barn ur det perspektivet så ökar ansvaret. Barnet finns redan. En barnlös kille är mer intressant i min föreställningsvärld dels som partner och dels att jag själv slipper ansvara över ytterliggare människa(minst) som inte valt situationen. Dessutom indikerar singel med barn på att inte kunna ta god hand om vuxna relationer ens med barn med i bilden. Ingen frisk människa söker specificerat efter ensamstående partners med barn, lika lite som fullt friska föräldrar med barn inte skyltar med barnen för att få en partner. (ja, jag tycker bara idén med ensam mamma söker är osund)

Många killar diskuterar öppet och vuxet det med att skaffa barn utan svammel om avelsdjur. Inte som att majoriteten av oss kvinnor lurar män till ofrivilligt fadersskap.

Vadå? Hur blir te.x jag "ansvarig" för någon annans barn bara för att jag råkar dejta barnets mamma?

Du kommer bara med en massa trams.

Och din subjektiva definition av friskhet eller frånvaro av denna känns inte särskilt intressant i sammanhanget. Du är ingen auktoritet på ämnet.

Sen att du uttalar dig om andras förmåga om att kunna ta god hand om vuxna relationer: det ska komma från rätt käft, i och med att din biologiska klocka också tickar och du enligt egen utsago imte har lyckats yngla.av dig än.
Citera
2015-03-07, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Vadå? Hur blir te.x jag "ansvarig" för någon annans barn bara för att jag råkar dejta barnets mamma?

Du kommer bara med en massa trams.

Och din subjektiva definition av friskhet eller frånvaro av denna känns inte särskilt intressant i sammanhanget. Du är ingen auktoritet på ämnet.

Sen att du uttalar dig om andras förmåga om att kunna ta god hand om vuxna relationer: det ska komma från rätt käft, i och med att din biologiska klocka också tickar och du enligt egen utsago imte har lyckats yngla.av dig än.
Det är svårt att yngla av sig utan sex. Har inte legat på 3 år och vill inte påstå att jag haft ett jätte aktivt sexliv. Jag har inte inlett någon varaktig relation, det säger däremot ingenting om förmågan att klara av vuxna relationer. Men ja, jag har varit ensam så pass länge att jag lärt mig att jag kan ha mycket höga krav på en eventuell partner, allt vad jag klarat har jag klarat av på egen hand. Och tråkigt nog har många singel killar barn. Jag har inte klarat mig själv ensam utan partner/vän stöd för att ta hand om andras misslyckanden. Inte, för att jag inte kan, tvärtom jag har haft hand om barn hela mitt liv och klarar det sedan tidig ålder av det mycket bra. Just därför hoppar jag över eventuell karl med barn. Har jag klarat mig hittills ensam intresserar jag mig inte för andra hands sorteringen. Det är ju inte män som sedan tidigare tillfört mig, mitt liv och mina behov något och jag vill naturligtvis inte "hjälpa" andra genom deras liv. Däremot kommer det en dag i framtiden kanske, som karlarnas ungar är +20 minst och om jag då själv är singel skulle kunna börja överväga slå ihop mina påsar med någon som sedan tidigare har barn. Förutsatt att de är vuxna
Citera
2015-03-07, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teddyB_VBG
Motiveringen kan vara som Ts beskrivit i tråden att han gillar dynamiken med småbarn i bilden utan att själv behöva avla fram en egen nya avkomma!

När din klocka tickat ut och du står där med en unge, vilken typ av man tror du vill ha dig då?
Jo en kille som söker en kvinna som har barn men själv inga vill ha!
TS är din knight in shining armor
Den dagen den sorgen, men inte innan iaf, innan jag själv har barn är TS blott gårdagens rester.
Citera
2015-03-07, 11:37
Medlem
Fler än jag som tycker att den här tråden spårat ur?
Citera
2015-03-07, 12:11
Medlem
Sluta sök efter 18-25åringar som gillar att festa och följa sminkbloggar så ska du se att du kommer att simma i singelmammor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in