Citat:
Ursprungligen postat av
mainstreaminfluent
För att ansvar undkommer man inte om man söker en partner med barn ur det perspektivet så ökar ansvaret. Barnet finns redan. En barnlös kille är mer intressant i min föreställningsvärld dels som partner och dels att jag själv slipper ansvara över ytterliggare människa(minst) som inte valt situationen. Dessutom indikerar singel med barn på att inte kunna ta god hand om vuxna relationer ens med barn med i bilden. Ingen frisk människa söker specificerat efter ensamstående partners med barn, lika lite som fullt friska föräldrar med barn inte skyltar med barnen för att få en partner. (ja, jag tycker bara idén med ensam mamma söker är osund)
Många killar diskuterar öppet och vuxet det med att skaffa barn utan svammel om avelsdjur. Inte som att majoriteten av oss kvinnor lurar män till ofrivilligt fadersskap.
Vadå? Hur blir te.x jag "ansvarig" för någon annans barn bara för att jag råkar dejta barnets mamma?
Du kommer bara med en massa trams.
Och din subjektiva definition av friskhet eller frånvaro av denna känns inte särskilt intressant i sammanhanget. Du är ingen auktoritet på ämnet.
Sen att du uttalar dig om andras förmåga om att kunna ta god hand om vuxna relationer: det ska komma från rätt käft, i och med att din biologiska klocka också tickar och du enligt egen utsago imte har lyckats yngla.av dig än.