• 1
  • 2
2015-03-07, 20:23
Medlem
svengrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
N men sger man att man har en annan bank s vill de att man avslutar dr, vet flera banker som frgar detta idag och drfr sger man bara att man redan har avslutat det gamla kontot istllet.

Visst r det som du sger att dom frgar men det r knappast ett krav.
Skulle Volvo vgra slja dig en bil fr att du redan ger en Mitsubishi eller ICA frbjuda dig att handla i andra matbutiker n ICA bara fr att du har ett ICA kundkort?

Bankerna kan dra t helvete med sna dr krav, Om dom nmner ngot snt igen s sg till dom att du ska diskutera frgan med din konsumentvgledare eller s kontaktar du konkurrensverket.
Senast redigerad av svengran 2015-03-07 kl. 20:30.
Citera
2015-04-09, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Hur har det hr tvnget tagit sig uttryck? Har de aktivt kontaktat dig och bett dig flytta allting till dem? Har de sagt att du inte fr vara kvar som kund om du inte gr det?

Jag var frbi kontoret och skulle bestlla ny kod. Nr de sg att kontot var tomt (den smllen fick man dessvrre ta) s kom frgan upp, varp jag blev ombedd att fra ver allt jag har frn Nordea till HB. Dock har jag sen dess inte lyft ett finger och s lnge har man ju sluppit ngra som helst pminnelser som tur r.
Citera
2015-04-09, 17:48
Medlem
svengrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evanescent
Jag var frbi kontoret och skulle bestlla ny kod. Nr de sg att kontot var tomt (den smllen fick man dessvrre ta) s kom frgan upp, varp jag blev ombedd att fra ver allt jag har frn Nordea till HB. Dock har jag sen dess inte lyft ett finger och s lnge har man ju sluppit ngra som helst pminnelser som tur r.

Vilka idioter Handelsbanken r

Strunta i vad dom sger det kommer inte hnda ngot, Du kan ju ha 10kr eller ngot p kontot s att det anvnds.
Citera
2015-04-13, 12:37
Medlem
Ja verkligen. Fr bli ngot t det hllet ja
Citera
2015-04-14, 11:05
Medlem
Jag har konton hos de flesta banker (SHB, SEB, Skandiabanken, Nordea, Swedbank, Avanza, Hoist, Marginalen, Ikano). S lnge man skter allt online s lr nog f ha synpunkter p hur man frdelar sitt kapital. Just eftersom bankerna har blivit lite snla med att ta in nya kunder s r det bra att ha kvar ett visst engagemang hos bankerna om man vill flytta vissa delar.

Det bankerna kan se r hur mnga transaktioner man gra, om man gr mycket verfringar till andra banker osv. De kan p grund av banksekretessen inte veta vad du har fr engagemang hos andra banker om du inte sjlv berttar. Ln och krediter r annorlunda fr det syns p kreditupplysning.
Citera
2015-04-15, 17:33
Medlem
Sanningen r att jag p sistone inte petat nmnvrt mycket i mitt HB-konto, vilket de verkar gilla att klaga p. Dessutom sger de alltid att de "vill" att man ska lta ln, studiebidrag e.d. trilla in i HB-kontot. Varfr skulle det ang dem hur jag beslutar det?
Senast redigerad av Evanescent 2015-04-15 kl. 17:57.
Citera
2015-04-15, 18:27
Medlem
svengrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evanescent
Sanningen r att jag p sistone inte petat nmnvrt mycket i mitt HB-konto, vilket de verkar gilla att klaga p. Dessutom sger de alltid att de "vill" att man ska lta ln, studiebidrag e.d. trilla in i HB-kontot. Varfr skulle det ang dem hur jag beslutar det?

Sg till dem att d fr dom erbjuda bttre villkor, Varfr ska du flytta dit alla pengar om du gr frlust p det?
Citera
2015-04-16, 13:32
Medlem
Hur menar du med "frlust"? Ngon frlust tror jag inte att det r; jag fredrar bara Nordea snppet mer n Handelsbanken, vilket uppenbarligen r till deras frtret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in