• 1
  • 2
2015-03-06, 15:34
Medlem
r det ngon hr som tv konton hos Nordea respektive Handelsbanken samtidigt? Handelsbanken r frjvliga d de krver att man sger upp alla vriga konton och blir 100 % engagerad som deras kund. Varfr d? Jag har lst runt lite och sett att mnga mnniskor utan problem haft konton hos flera banker samtidigt, vad har Handelsbanken fr problem egentligen?
Citera
2015-03-06, 15:45
Medlem
BernardLoutres avatar
Inget problem, jag har konto hos Handelsbanken, Nordea och Avanza. Jag verfr ofta pengar bankerna och ingen har sagt nt.
Citera
2015-03-06, 15:53
Medlem
Har aldrig hrt att en bank skulle hindra ngon frn att vara kund hos ngon annan. Det r vl bara vid boln som de grna vill att man ska bli helkund. Jag har konto hos Handelsbanken, Ica-banken samt Avanza och det r inga problem.
Citera
2015-03-06, 16:41
Medlem
Blondiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Har aldrig hrt att en bank skulle hindra ngon frn att vara kund hos ngon annan. Det r vl bara vid boln som de grna vill att man ska bli helkund. Jag har konto hos Handelsbanken, Ica-banken samt Avanza och det r inga problem.

Olika p olika orter. Hos mig tar inte handelsbanken in nya kunder som bara vill ppna ett konto.
Citera
2015-03-06, 16:46
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Jag har fyra banker varav Handelsbanken r en. Jag funderar dock p att sluta f in lnen dr fr deras app knns s frlegad nu.
Citera
2015-03-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
Jag har fyra banker varav Handelsbanken r en. Jag funderar dock p att sluta f in lnen dr fr deras app knns s frlegad nu.

Jag tycker appen r helt underbar, den har ersatt internetbanken till stor del fr mig. Vad r det du tycker knns frlegat?
Citera
2015-03-06, 17:16
Medlem
Mycket mrkligt det hr. Jag har privatkonton och utfr inga renden av srskild natur; trots det envisas HB med att jag slnger ver allt frn Nordea till dem. Det r vl upp till mig vad jag gr med mitt konto p HB? Jag kanske vill ha in lnen p ett annat konto eller dylikt, det r vl inget de ska lgga nsan i blt med?
Citera
2015-03-06, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evanescent
Mycket mrkligt det hr. Jag har privatkonton och utfr inga renden av srskild natur; trots det envisas HB med att jag slnger ver allt frn Nordea till dem. Det r vl upp till mig vad jag gr med mitt konto p HB? Jag kanske vill ha in lnen p ett annat konto eller dylikt, det r vl inget de ska lgga nsan i blt med?

Hur har det hr tvnget tagit sig uttryck? Har de aktivt kontaktat dig och bett dig flytta allting till dem? Har de sagt att du inte fr vara kvar som kund om du inte gr det?
Citera
2015-03-06, 21:34
Medlem
gniff754s avatar
En del banker erbjuder bra villkor om man r "helkund" och d vill de att man skall ha allt hos dem, ln, kort, fonder mm. Men frgar dem vad de rknar som till exempelvis ln kan de ofta inte svara. Gller det till exempel ln rcker det till exempel ofta att man har en regelbunden verfring till kontot. Datorn som avgr om du r helkund eller ej har svrt att avgra vad pengarna kommer ifrn.
Citera
2015-03-06, 21:52
Medlem
svengrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evanescent
r det ngon hr som tv konton hos Nordea respektive Handelsbanken samtidigt? Handelsbanken r frjvliga d de krver att man sger upp alla vriga konton och blir 100 % engagerad som deras kund. Varfr d? Jag har lst runt lite och sett att mnga mnniskor utan problem haft konton hos flera banker samtidigt, vad har Handelsbanken fr problem egentligen?

Dom har ingen aning hos vilka banker du r kund hos, Du kan ha hur mnga banker du vill.
Citera
2015-03-07, 12:39
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Dom har ingen aning hos vilka banker du r kund hos, Du kan ha hur mnga banker du vill.
N men sger man att man har en annan bank s vill de att man avslutar dr, vet flera banker som frgar detta idag och drfr sger man bara att man redan har avslutat det gamla kontot istllet.
Citera
2015-03-07, 12:44
Medlem
RedXs avatar
Det finns absolut inget stt fr Bank A att hindra dig frn att samtidigt vara kund i Bank B. Se Handelsbankens ultimatum som ett slags "gentlemens agreement" snarare n ett absolut krav. Du avgr sjlv om du vill flja det och banken kommer fr det frsta knappast ens att frska flja upp det och fr de andra har de ingen praktisk mjlighet att ta reda p vilka vriga banker du har affrer med d dina uppgifter som kund skyddas av banksekretessen.

Tycker du inte om deras krav s kan du vlja ngon av de andra bankerna i stllet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in