Jag har spenderat halva mitt liv på att försöka bemästra tekniken på denna skitövning, men varje gång jag tror mig ha fått grepp om det kommer det ut en ny jävla youtube-video med ett nytt sätt att utföra övningen på

Jag vill bara hänga mig i chinsstången varje gång jag ser rodd på schemat alltså, fyfan.
Det finns cirka tre miljoner lika sätt att utföra övningen på, vilken lutning man ska ha på ryggen och vilket grepp man ska använda sig utav. Vilket av dem man än prövar slutar det med att man står o skriker ut alla världens svordomar för att sedan förbanna övningen för all framtid. Jag har till och med frågat gymmets PT om hjälp, men det visar sig att han hade lika mycket kunskap som en överkörd babian.
Hur ska man kunna ta en övning som har fler utföranden än Taylor Swift haft älskare, seriöst? Går det att skippa denna övning helt utan att bli utskrattad av gymmets självutnämnda experter eller ska jag helt enkelt leva med skammen att aldrig kunna utföra denna övningen på ett korrekt sätt?