2024-08-08, 18:16
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Det kan stmma.

Nya bottenrekord idag, jag kommer att kpa p mig lite mer. Kpte en del p 12nok och det var ju ett tydligt felkp. kanske kp p 10NOK r det med. Vem vet, det kanske tar slut fr NAS nu... men jag tror principiellt p ett mindre skandinaviskt bolag s jag satsar. Det r ju vinsten jag lgger in nu s frlust r inte hela vrlden, ren spekulationsaktie fr mig.

Tror forfarande p en kurs en bit ver 20NOK inom en tvrsperiod. Men vad vet jag?

Eller s kper du ngon annan aktie?
Citera
2024-08-08, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Varfr d menar du?
Citera
2024-08-08, 19:01
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Varfr d menar du?

Fr att Investor sannolikt blir en bttre investering ver tid.
Citera
2024-08-08, 19:07
Medlem
Citat:
Fr att Investor sannolikt blir en bttre investering ver tid.
Absolut har du rtt i det!
Citera
2024-08-08, 19:13
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Absolut har du rtt i det!

Dessutom fr man utdelning, ngot som aldrig lr hnda med NAS
Citera
2024-08-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Dessutom fr man utdelning, ngot som aldrig lr hnda med NAS
Helt rtt igen! Jag har bara ett blygsamt innehav i bolaget och det r mest fr att jag vill ga och frvntningar mig ingen vinst igentligen.
Citera
2024-09-25, 15:57
Medlem
Citat:

Kpordern p 8.5 var inte s tokig men de r ju inte slda n s... hursom ser min NAS portflj riktigt bra ut i siffrorna fr tillfllet. Men den dr tanken att de skall upp 100% frn idag kanske r en osannolikhet.
Citera
2024-12-04, 22:37
Medlem
Ni som fljt mig ett tag vet att jag ligger runt 20%+ p NAS portfljen, efter ett tapp p 80% fr ett tag sedan. En ganska rejl uppsida d Tappet kom nr jag kpt fr 22kr och aktien nu str i knappt 11. Jag har klassiskt hllt stenkoll p volativiteten och kpt runt 9 och slt p 12-16 i mindre poster fr att hmta igen.

Frgan r: Skall jag dumpa den hr portfljen nu? Brsindex r slaget med ngon procent eller tv, inte mer.

Och min tro r fortfarande att NAS kommer verleva p sikt och p 5r eller s ha kat 100-150% frn nu.

Hela portfljen r ren spekulation, jag skrev av den mentalt nr aktien gick frn 20+ till 1kr fr ngra r sedan. Vrdet p portfljen idag motsvarar en vecka i alperna med familjen ungefr, inte smpotatis men inte ngot att luta sig emot.

Rd mottages tacksamt.
Citera
2024-12-04, 23:18
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Ni som fljt mig ett tag vet att jag ligger runt 20%+ p NAS portfljen, efter ett tapp p 80% fr ett tag sedan. En ganska rejl uppsida d Tappet kom nr jag kpt fr 22kr och aktien nu str i knappt 11. Jag har klassiskt hllt stenkoll p volativiteten och kpt runt 9 och slt p 12-16 i mindre poster fr att hmta igen.

Frgan r: Skall jag dumpa den hr portfljen nu? Brsindex r slaget med ngon procent eller tv, inte mer.

Och min tro r fortfarande att NAS kommer verleva p sikt och p 5r eller s ha kat 100-150% frn nu.

Hela portfljen r ren spekulation, jag skrev av den mentalt nr aktien gick frn 20+ till 1kr fr ngra r sedan. Vrdet p portfljen idag motsvarar en vecka i alperna med familjen ungefr, inte smpotatis men inte ngot att luta sig emot.

Rd mottages tacksamt.

Du skriver att du tror att de ska verleva, och i s fall lr ju kursen knappast st lgre n i dag med tanke p historiken. Att de skulle ligga och pendla runt tian knns inte heller s troligt. Fgel eller fisk. Det passar inte alla att dras med den oskerheten som sna dr innehav medfr. Trist ocks att kolla portfljutvecklingen och allt som oftast ha ett snke som drar ner snittet. Men r man en gambler, s ... vilket mnga verkar vara. Drygt 50 000 gare bara hos Avanza. Och de gr ju faktiskt med vinst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in