2024-08-08, 18:16
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Det kan stämma.

Nya bottenrekord idag, jag kommer att köpa på mig lite mer. Köpte en del på 12nok och det var ju ett tydligt felköp. kanske köp på 10NOK är det med. Vem vet, det kanske tar slut för NAS nu... men jag tror principiellt på ett mindre skandinaviskt bolag så jag satsar. Det är ju vinsten jag lägger in nu så förlust är inte hela världen, ren spekulationsaktie för mig.

Tror forfarande på en kurs en bit över 20NOK inom en tvåårsperiod. Men vad vet jag?

Eller så köper du någon annan aktie?
Citera
2024-08-08, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Varför då menar du?
Citera
2024-08-08, 19:01
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Varför då menar du?

För att Investor sannolikt blir en bättre investering över tid.
Citera
2024-08-08, 19:07
Medlem
Citat:
För att Investor sannolikt blir en bättre investering över tid.
Absolut har du rätt i det!
Citera
2024-08-08, 19:13
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Absolut har du rätt i det!

Dessutom får man utdelning, något som aldrig lär hända med NAS
Citera
2024-08-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Dessutom får man utdelning, något som aldrig lär hända med NAS
Helt rätt igen! Jag har bara ett blygsamt innehav i bolaget och det är mest för att jag vill äga och förväntningar mig ingen vinst igentligen.
Citera
2024-09-25, 15:57
Medlem
Citat:

Köpordern på 8.5 var inte så tokig men de är ju inte sålda än så... hursom ser min NAS portfölj riktigt bra ut i siffrorna för tillfället. Men den där tanken att de skall upp 100% från idag kanske är en osannolikhet.
Citera
2024-12-04, 22:37
Medlem
Ni som följt mig ett tag vet att jag ligger runt 20%+ på NAS portföljen, efter ett tapp på 80% för ett tag sedan. En ganska rejäl uppsida då Tappet kom när jag köpt för 22kr och aktien nu står i knappt 11. Jag har klassiskt hållt stenkoll på volativiteten och köpt runt 9 och sålt på 12-16 i mindre poster för att hämta igen.

Frågan är: Skall jag dumpa den här portföljen nu? Börsindex är slaget med någon procent eller två, inte mer.

Och min tro är fortfarande att NAS kommer överleva på sikt och på 5år eller så ha ökat 100-150% från nu.

Hela portföljen är ren spekulation, jag skrev av den mentalt när aktien gick från 20+ till 1kr för några år sedan. Värdet på portföljen idag motsvarar en vecka i alperna med familjen ungefär, inte småpotatis men inte något att luta sig emot.

Råd mottages tacksamt.
Citera
2024-12-04, 23:18
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Ni som följt mig ett tag vet att jag ligger runt 20%+ på NAS portföljen, efter ett tapp på 80% för ett tag sedan. En ganska rejäl uppsida då Tappet kom när jag köpt för 22kr och aktien nu står i knappt 11. Jag har klassiskt hållt stenkoll på volativiteten och köpt runt 9 och sålt på 12-16 i mindre poster för att hämta igen.

Frågan är: Skall jag dumpa den här portföljen nu? Börsindex är slaget med någon procent eller två, inte mer.

Och min tro är fortfarande att NAS kommer överleva på sikt och på 5år eller så ha ökat 100-150% från nu.

Hela portföljen är ren spekulation, jag skrev av den mentalt när aktien gick från 20+ till 1kr för några år sedan. Värdet på portföljen idag motsvarar en vecka i alperna med familjen ungefär, inte småpotatis men inte något att luta sig emot.

Råd mottages tacksamt.

Du skriver att du tror att de ska överleva, och i så fall lär ju kursen knappast stå lägre än i dag med tanke på historiken. Att de skulle ligga och pendla runt tian känns inte heller så troligt. Fågel eller fisk. Det passar inte alla att dras med den osäkerheten som såna där innehav medför. Trist också att kolla portföljutvecklingen och allt som oftast ha ett sänke som drar ner snittet. Men är man en gambler, så ... vilket många verkar vara. Drygt 50 000 ägare bara hos Avanza. Och de går ju faktiskt med vinst.
Citera
2025-09-14, 12:33
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaussarTrudeau
Vilken raket! 🚀🚀🚀🚀🚀 Alla baissare är på suicide watch. Nu blir det flyga av!

Det var 2020-12.02 det och sedan dess har denna kassaskåpssäkra investering rört sig från som högst 76 nok ner till dagens 16 nok.
Citera
2025-09-14, 12:39
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Stor risk att skiten konkar men ofta blir man belönad rikligt om man chansar. Jag noterade att det var någon stor kapitalstark köpare som dammsög marknaden på aktier under en viss nivå och jag valde hänga på.

Fast nu blev det precis tvärt om mot vad denna pwrson gissade 2020.
Ingen konkurs och en urusel affär för småspararna som skulle tokfynda billiga aktier.

Jämför med SBB där horder av småsparare tror stenhårt att det är ett kap att köpa SBB bara för att den rasat från 60 kr till 5 kr.
Det vet att Leiv, VD:n, kommer rädda bolaget och det har de rätt i men de anar inte att det är de nuvarande aktieägarna som kommer bli blåsta i processen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in