2021-05-26, 15:00
Medlem
Farbror Fazers avatar
Sluta nu, jag har 1500 i Norwegian och kommer casha ut några hundra lök om ett par decennier
Citera
2021-05-27, 09:38
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
detta är min absolut sämsta investering nånsin. Ligger 230 000 back.

Beklagar, hoppas du har mycket andra aktier också?

Hur mycket back ligger du nu då?
Aktiekursen har i princip rasat 50% idag och är nu nere på lite lite drygt 10 kr.

Undrar hur många som bränt sig på denna aktie?

Det finns smartare sätt att lära sig om risker med aktiehandel än att satsa på uppenbara skitaktier.
Citera
2021-05-27, 10:25
Medlem
Förstår inte varför folk köpt denna aktien den senaste tiden?
Citera
2021-05-27, 10:35
Medlem
Beaver14s avatar
Avanza Bank och Nordnet Bank är de största ägarna i Norwegian, tillsammans ca 24 %

Jag sålde mina 3 stamaktier till 40kr (till en saftig % förlust, i kronor överkomlig). Får mina 3 nyemissionsaktier nu. De sitter jag på tills det blir konken.
Citera
2021-05-27, 10:54
Medlem
Ok läget just nu. Aktien ligger på drygt 12:- (löjligt övervärderad - dyrare än SAS, mycket dyrare än Finnair), men jag lyckades komma in på under 11 och sålde sedan till en liten vinst.

Hade planerat att gå all in på 6:- kl 9:00 och sedan sälja vid 10:-, men börsen handelstoppades tidigt och när jag kom in så var priset 10,50. Surt, men det är svårt att slå robotarna och proffsen.

Vet inte om jag vågar satsa på att köra en vända till. Kursen kan stiga igen när börsidioterna vaknar och går all in, men jag vågar inte chansa på det. Jag har inte nerver nog för denna bransch helt enkelt.
Citera
2021-05-27, 12:08
Medlem
stockcocks avatar
659 miljoner nya aktier. Det luktar lite RS inom snar framtid.
Citera
2021-05-27, 12:10
Medlem
stockcocks avatar
-
Citera
2021-05-27, 12:10
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heir-of-Melnibone
Ok läget just nu. Aktien ligger på drygt 12:- (löjligt övervärderad - dyrare än SAS, mycket dyrare än Finnair), men jag lyckades komma in på under 11 och sålde sedan till en liten vinst.

Hade planerat att gå all in på 6:- kl 9:00 och sedan sälja vid 10:-, men börsen handelstoppades tidigt och när jag kom in så var priset 10,50. Surt, men det är svårt att slå robotarna och proffsen.

Vet inte om jag vågar satsa på att köra en vända till. Kursen kan stiga igen när börsidioterna vaknar och går all in, men jag vågar inte chansa på det. Jag har inte nerver nog för denna bransch helt enkelt.

Du ska nog ta och lära dig hur man räknar ut börsvärdet innan du yttrar dig, börsidioten.
Citera
2021-05-27, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Du ska nog ta och lära dig hur man räknar ut börsvärdet innan du yttrar dig, börsidioten.

Ok jag gjorde en överslagsräkning och kom fram till drygt 14 miljarder för Norwegian som högst och just nu 13.8 för SAS. Någon decimal fel, men vem bryr sig om det? De är i stort sett lika baserad på dagshögsta.

I alla fall motstog jag frestelsen att köpa och kan nu lugn invänta botten och sedan går jag in!
Citera
2021-05-27, 14:38
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heir-of-Melnibone
Ok jag gjorde en överslagsräkning och kom fram till drygt 14 miljarder för Norwegian som högst och just nu 13.8 för SAS. Någon decimal fel, men vem bryr sig om det? De är i stort sett lika baserad på dagshögsta.

I alla fall motstog jag frestelsen att köpa och kan nu lugn invänta botten och sedan går jag in!

Nu blir det svårt att räkna ut ett vettigt BV innan kursen konsoliderat efter massiva utspädningen, men det jag syftar på är att det inte är korrekt att titta enbart på ett kursvärde för att validera och jämföra bolag med varandra kring huruvida dessa är övervärderade, eller inte. Där får man titta på BV, antalet utestående aktier och aktuell kurs.

Utspädningen är heller inte klar, det brukar inte vara så att man släpper hela 650 miljoner aktier direkt, utan pö om pö.

Med största sannolikhet kommer vi att inom snar framtid att se en omvänd split igen. Innan året är slut. Någon som vill spela på detta? Tar bets i DM.
Citera
2021-05-28, 15:47
Medlem
Sqeptisks avatar
Nu över 60 000 aktieägare enbart på Avanza. Vad är det som lockar folk att satsa sina surt förvärvade i en högst sannolik förlustaffär? Dessutom är fler framtida nyemissioner planerade. Å dom kommer knappast att ge sig förrän den sista kronan är tagen från småspararens ficka
Startade som ett entusiastiskt hobbyprojekt, expanderade som ett pyramidspel och avslutar som en aktiescam?
Citera
2021-05-28, 16:51
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Nu över 60 000 aktieägare enbart på Avanza. Vad är det som lockar folk att satsa sina surt förvärvade i en högst sannolik förlustaffär? Dessutom är fler framtida nyemissioner planerade. Å dom kommer knappast att ge sig förrän den sista kronan är tagen från småspararens ficka
Startade som ett entusiastiskt hobbyprojekt, expanderade som ett pyramidspel och avslutar som en aktiescam?

Det är väl knappast NAS som lurar småspararna, man lurar sig själva. Man kollar kursen och ser att den är ner 99% och tänker att här finns en hacka att tjäna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in