Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-06, 03:26
  #1
Medlem
EvilGs avatar
Det finns trådar om allt mellan vilka rullpapper man föredrar till om man kan äta rullpapper. Därför tänkte jag att det hade varit på sin plats att ha en stor diskussionstråd om rullpapper och relaterat specifikt så kan man ha en stor diskussionstråd och referenstråd om man har en fråga som eventuellt har blivit besvarad i tråden.

Jag kan börja med ventilation av mina tankar angående ämnet och kanske svara på någon fråga. Självklart är dessa inte ämnade att vara någon sorts utgångspunkt för diskussioner, men ingenting hindrar en att skriva något om det.

Höjer Hamréns varningsfinger för OCB Crystal. Skitpapper. Svårt att se skillnaden mellan det vanliga pappret och vart man ska slicka. Den brinner också för snabbt enligt mig. Utöver detta har jag tappat meck när jag rullat med denna - vilket aldrig händer med andra papper.
Däremot kan jag rekommendera OCB Slim-pappren (premium och "virgin papers") med inkluderande roach. Standardpapper för min del, lätta att få tag på och framförallt får man en bra och jämn fyr på pappret. Det är också en slentrianmässig vanesak att köpa dessa papper. En liten cool sak med OCB är att man får ett tufft meddelande någonstans i slutet som i princip påminner en om att man ska inhandla nya rullpapper
Tätt efter kommer OCB Rolls, för de som är lite mer rutinerade på rullningsfronten. Finessen med Rolls är att man kan välja längden på sin "soon-to-be-born" spliff. Å andra sidan måste man fixa roach på annat håll.

Roach ja... Jag brukar oftast köpa rullpapper där roachs ingår. För någon dag sedan köpte jag ett paket med enbart roachs. Ser ut som en bok när man leker med den - det är lite händigt att ha en sådan ändå. Också bra att ha när man är nyfiken på någon sorts rullpapper som inte har roachs inkluderade eller ovannämnde Rolls. Kostade 10-12 kronor av märket "Futurola". Avlångt klippta roachs. Bra att ha till hands.
Annars är det lätt att göra roachs av cigarettpaket, bokmärken, visitkort m.m. Allting som är hårdare än "vanligt papper" går att göra roach av!


Frågor, åsikter, argument om rullpaper och allt omkring är välkommet! Kör på!

OBS:
Detta är inte en tråd om pipor, bongar, vaporizers m.m.

Edit:
Lite mindre språklig korrektur bara.
__________________
Senast redigerad av EvilG 2015-03-06 kl. 03:29.
Citera
2015-03-06, 03:30
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Jag kör med OCB, mest för att det är antingen det eller Rizla Silver som finns här. Rizla fungerar så klart dom också, dom är till och med trevliga men det är en sån vanesak med OCB. Tycker dock bäst om RAWs roaches så brukar köpa dom när jag ser dom någonstans.
Citera
2015-03-06, 03:54
  #3
Medlem
Frostflakess avatar
OCB eller RAW
Citera
2015-03-06, 04:13
  #4
Medlem
dunderhokens avatar
OCB helt klart. Helst på rulle så man kan göra så långa/stora man vill, snabbt och enkelt
__________________
Senast redigerad av dunderhoken 2015-03-06 kl. 04:16.
Citera
2015-03-06, 08:28
  #5
Medlem
vanilljs avatar
RIZZLA röda är min värsta mardröm...

Smakar starkt som faaan.. är korta och brinner något galet fort..

Förstår inte folk som ¨hellre¨ röker röda rizzla än andra sorters papper
Citera
2015-03-06, 08:56
  #6
Medlem
telepatis avatar
OCB eller RAW med filter.

Hatar också röda rizla.
Citera
2015-03-06, 10:52
  #7
Medlem
Robotboyoos avatar
ocb4life. Tycker raw är lite svårare att rulla med
Citera
2015-03-06, 12:00
  #8
Medlem
Alltid vart OCB i alla tider.. Men, köpte på mig några RAW-paket för några veckor sedan och måste säga att jag gillar dem.

Perforerade filter som blir koniska när man rullar ihop dem, ingen livsändrande funktion men klart bättre. Gillar även att de är oblekta. Dock är paketen uppbyggda på ett väldigt konstigt sätt.. Dels för att det ska gå och göra ett meckbord av dem (som inte blir super bra direkt) så paketen är typ dubbelt så stora. Plus att filtrena är urstansade ur fyrkantiga papper, så det blir sjukt mycket "spill" i onödan.

Den lille trädkramaren i mig gråter en skvätt varje gång jag ser detta onödiga upplägg.
Citera
2015-03-06, 13:30
  #9
Medlem
superbajss avatar
köper alltid Smoking papper. Smoking blue är nice, extra breda så det är lättare att riva av överflödigt papper. Roach så föredrar jag de vanliga istället för oblekta.
finns ett märke som alla bör avstå och det är Cassis. Riktigt b-papper med filter som blir fyrkantiga när man rullar
Citera
2015-03-06, 14:27
  #10
Medlem
Leffe1337s avatar
Mixar såklart med OCB Helst OCB-Rolls.

Har rökt en del med juicy jay roll, brinner bättre än OCB.

Har en fråga till er rullare, hur gör ni för att få stora och conade spliffar på vanliga ocb papper (den vanliga storleken).

Mina blir oftast för smala och kan bli för hårt packade då jag är envis och vill ha i allt meck
Citera
2015-03-06, 15:49
  #11
Medlem
superbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe1337
Har en fråga till er rullare, hur gör ni för att få stora och conade spliffar på vanliga ocb papper (den vanliga storleken).

Mina blir oftast för smala och kan bli för hårt packade då jag är envis och vill ha i allt meck

testa rulla med ett större filter, filtret avgör tjockleken på jointen. För att få till en bra cone så gäller det att lägga ut mecket på rätt sätt, mindre meck vid filter sidan och mer mot toppen.
Du kan även få till riktigt snygga cones om du klipper filtret på detta vis;
http://i.imgur.com/so91xar.png
Citera
2015-03-09, 09:13
  #12
Medlem
Jag rullar oftast med OCB eller som vi kallar dem här, "jerry" papper, dessa http://www.rollingpapersexpress.com/...ollar-bill.jpg då dem är standard vars jag bor.
Annars brukar vi beställa RAW, olika OCB, Pure Hemp etc.
Måste säga att OCB's oblekta hampa papper är väldigt nice.
Avskyr verkligen att rulla och röka med rizzla men vad alla borde lära sig är att rulla backflips, gör mycket större skillnad på smaken än vad man tror.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback