2015-03-05, 21:35
Avstängd
OliverCromwells avatar
Kollade precis på debatten mellan Paula Bieler från SD och Anders Lindberg från Aftonbladet i SVT Rapport.

Bieler var ruskigt bra!

Men SVT påstod en massa felaktigheter, så jag blev förbannad! SVT påstod att Kent Ekeroth startat Avpixlat utan någon som helst bevis! WTF! Är inte det förtal? Solklar fällning hos Granskningsnämnden (men det lär så klart inte ske).
Citera
2015-03-05, 21:49
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Kollade precis på debatten mellan Paula Bieler från SD och Anders Lindberg från Aftonbladet i SVT Rapport.

Bieler var ruskigt bra!

Men SVT påstod en massa felaktigheter, så jag blev förbannad! SVT påstod att Kent Ekeroth startat Avpixlat utan någon som helst bevis! WTF! Är inte det förtal? Solklar fällning hos Granskningsnämnden (men det lär så klart inte ske).

Såg också inslaget.
Något som förvånade mig var att Paula fick sista ordet och då blev Ander Lindberg riktigt frustrerad
Dock är jag inte insatt i Kent Ekeroths förhållande till avpixlat.
Citera
2015-03-05, 21:50
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Som ingång till detta intervjuades en Fatima Gun Elisabeth Raza, muslimsk konvertit från Katrineholm. Jag hittar fan inget bra ställe att fråga detta på, men finns det någon från trakten som känner till henne?

Jag fick direkt ett intryck av att hon inte var riktigt frisk, och jag vill ju inte kalla henne lögnare men hennes historier lät tämligen osannolika. Eller finns det ett så öppet förakt för muslimska äldre konvertitkvinnor i Katrineholm, att de måste planera vilken väg de ska gå till affären för att slippa trakasserier?

Att Aktuellt lyfter fram detta sanningsvittne var något förbluffande, men hon kanske är the real deal?

Apropå Anders Lindberg så tror jag att det absolut bästa är att gå till motattack istället för att hamna i försvarsställning. Kalla AB för hatsajt, ställ honom till svara för allt som skrivits i kommentarer, ställ honom till svara för vad antisemiten Ehsan Fadakar skrivit och för mobbingen som Fredrik Virtanen utsatt Peter Birro för. Bieler gjorde en OK insats utan att glänsa, hon behöver träna på att tro på det hon själv säger.
Citera
2015-03-05, 21:57
Medlem
Klosss avatar
Tyckte tyvärr att Paula Bieler var alltför slätstruken. Redan efter Anders Lindbergs två första meningar skulle hon har avbrutit honom och bett honom kamma sig för han inledde med två feta lögner. (att SD hetsade mot Romer med sina valaffisher i tunnelbanan under valrörelsen och att SD sagt att muslimer är Sveriges största hot) den första var bevisligen ingen hets eller nämnde ens Romer och den andra var Aftonbladets egen formulering.

Efter detta fortsatte Anders Lindberg med en strid ström ogrundade påståenden och halmgubbar där man måste ha invändningar mot nästan varje mening han uttalade. Sedan hänvisade han till den mängd hatmejl han får när han skriver om SD och att han minsann är jättekritisk mot moderaterna och andra med men då på sin höjd blir kontaktad av någon partisekreterare. Jo säkert, överdriften till trots, Anders Lindberg men då anklagar du inte andra partier för att vara rasistiska, odemokratiska, främlingsfientliga, hatiska, grymma, hjärtlösa, hotfulla, djävulens avföda och att äta småbarn i gryningen. Det är en stor skillnad på hur du hetsar mot SD jämfört med andra partier, och som man ropar får man bekant svar. Anders Lindberg är själv en enda stor hatmånglare och det med en stor fet plattform. Ta och kamma dig Anders Lindberg.
Senast redigerad av Kloss 2015-03-05 kl. 22:00.
Citera
2015-03-05, 22:00
Medlem
det.sociala.arvets avatar
Jag reagerade också på att Fatima verkar lite väl utsatt i lilla Katrineholm. Eller så är Katrineholm ett riktigt rasistnäste. Själv sätter jag mina pengar på att Fatima hittar på även om hon kanske tror sig själv.

OnT: Paula Bieler var OK, men där finns utrymme för förbättring.
Citera
2015-03-05, 22:04
Medlem
Dimaks avatar
Jag har aldrig sett en invandrare blir utsatt för hot pga av personen är från ett annat land, Eller jo för 15 år sen men inte nu. aldrig hört att någon har spottat eller sparkat något invandrare heller pga av personens påbrå! ALDRIG. dock har jag sett rasism mot Svenskar och Asiater.
Citera
2015-03-05, 22:11
Medlem
Dessa kulturmarxister förstår inte att det är näthat att kalla andra för facister och rasister. Jag är övertygad om att Anders Lindberg tycker det är värre att vara rasist än att vara en hora, ändå funderar han inte en sekund över att kalla någon rasist. Jag skulle vilja höra honom förklara varför det är mer ok att kalla någon rasist än för hora. Varje gång dessa clowner(nu näthata jag själv) använder negativa epitet istället för sakliga argument så näthatar de, kanske dags för dem att börja inse det snart.

Om någon som inte köper den feministiska ideologin började kalla alla åsiktsmotståndare för horor istället för att presentera sakliga argument hade Anders Lindberg inte haft några problem att förstå varför mejlkorgen svämma över med hård kritik från folk som blir upprörda att argument inte bemöts sakligt utan med negativa epitet. När han själv bemöter all kritik med att kalla alla för rasister så förstår han inte alls varför folk blir upprörda.
Citera
2015-03-05, 22:18
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell

Bieler var ruskigt bra!

.

Bieler är en av få kvinnor i riksdagen som jag imponeras av.
Apropå näthat, vi ska inte straffas för våra åsikter utan för våra gärningar.
Senast redigerad av Spersson 2015-03-05 kl. 22:20.
Citera
2015-03-05, 22:19
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Jag har aldrig sett en invandrare blir utsatt för hot pga av personen är från ett annat land, Eller jo för 15 år sen men inte nu. aldrig hört att någon har spottat eller sparkat något invandrare heller pga av personens påbrå! ALDRIG. dock har jag sett rasism mot Svenskar och Asiater.
Jag har heller inte hört talas om någon invandrare som utsatts för hatbrott, även om det naturligtvis sker ibland. Dock tror jag att hatbrottshetsen i media just nu är ett påhitt, för att smeta rasism och skam på vita svenskar. Vad medias syfte egentligen är, vet jag dock inte? Kanske är det i grunden ett försök att få ner stödet för SD?
Citera
2015-03-05, 22:25
Medlem
Finns det på play?
Citera
2015-03-05, 22:25
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Tyckte tyvärr att Paula Bieler var alltför slätstruken. Redan efter Anders Lindbergs två första meningar skulle hon har avbrutit honom och bett honom kamma sig för han inledde med två feta lögner. (att SD hetsade mot Romer med sina valaffisher i tunnelbanan under valrörelsen och att SD sagt att muslimer är Sveriges största hot) den första var bevisligen ingen hets eller nämnde ens Romer och den andra var Aftonbladets egen formulering.

Efter detta fortsatte Anders Lindberg med en strid ström ogrundade påståenden och halmgubbar där man måste ha invändningar mot nästan varje mening han uttalade. Sedan hänvisade han till den mängd hatmejl han får när han skriver om SD och att han minsann är jättekritisk mot moderaterna och andra med men då på sin höjd blir kontaktad av någon partisekreterare. Jo säkert, överdriften till trots, Anders Lindberg men då anklagar du inte andra partier för att vara rasistiska, odemokratiska, främlingsfientliga, hatiska, grymma, hjärtlösa, hotfulla, djävulens avföda och att äta småbarn i gryningen. Det är en stor skillnad på hur du hetsar mot SD jämfört med andra partier, och som man ropar får man bekant svar. Anders Lindberg är själv en enda stor hatmånglare och det med en stor fet plattform. Ta och kamma dig Anders Lindberg.

Jag håller fullständigt med.
Det här jävla tjatet har pågått i åratal nu, och det finns ingen anledning att stå och mjäka som en liten flicka.. Hon kunde lika gärna ha kontrat med den lika "relevanta" kopplingen att Aftonbladet är en kommunistisk propagandatidning som står bakom morden på miljontals oliktänkade eftersom de har Åsa Linderborg som kulturchef vilken öppet hyllar massmördaren Stalin med sin röda armé.

Paula Bieler är förbannat blek och borde inte stå i Rapport och ursäkta sig överhuvudtaget.
Citera
2015-03-05, 22:26
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliten987
Finns det på play?

Polarn säger att han ska lägga ut den på YouTube. Men han orkar inte nu. Får bli imorgon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in