Citat:
Ursprungligen postat av
Kaiser Chief
Som ingång till detta intervjuades en Fatima Gun Elisabeth Raza, muslimsk konvertit från Katrineholm. Jag hittar fan inget bra ställe att fråga detta på, men finns det någon från trakten som känner till henne?
Jag fick direkt ett intryck av att hon inte var riktigt frisk, och jag vill ju inte kalla henne lögnare men hennes historier lät tämligen osannolika. Eller finns det ett så öppet förakt för muslimska äldre konvertitkvinnor i Katrineholm, att de måste planera vilken väg de ska gå till affären för att slippa trakasserier?
Att Aktuellt lyfter fram detta sanningsvittne var något förbluffande, men hon kanske är the real deal?
Reagerade också på att Aktuellt på bästa sändningstid i 5-10min lyfter fram en person som varje normal människa kan se inte är helt psykiskt stabil och ingen egen undersökning av sanningshalten görs heller. Såna här fall har en tendens att tystas ner av media då det inte visar sig stämma i efterhand. Tyvärr anar jag att sanningshalten är oväsentlig, utan det är propagandan som är det viktiga: 2000 miljoner muslimer är förtrycka och trakasserade av 7 miljoner trångsynta etniska svenskar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kaiser Chief
Apropå Anders Lindberg så tror jag att det absolut bästa är att gå till motattack istället för att hamna i försvarsställning. Kalla AB för hatsajt, ställ honom till svara för allt som skrivits i kommentarer, ställ honom till svara för vad antisemiten Ehsan Fadakar skrivit och för mobbingen som Fredrik Virtanen utsatt Peter Birro för. Bieler gjorde en OK insats utan att glänsa, hon behöver träna på att tro på det hon själv säger.
Paula Bieler var inte dålig, men heller inte bra (hennes texter jag läst har varit välformulerade, men hon behöver mer debatträning). Hon behöver bara vända på steken och påpeka att Aftonbladet själva är Sveriges största näthatar site och att deras egen svans består av AFA, Expo osv som är mer eller mindre sanktionerade av Aftonbladet.
Någon på oberoende SVT har även uppenbarligen studerat sublima propagandatekniker från Sovjetunionen, då man såg till att det fanns ett hakkors i bakgrunden till inslaget/debatten.
Slutligen misstänker jag starkt att Anders Lindberg med fru bor i en villa i ett svenskt villaområde där mångkulturen är trevligast på lagom avstånd.