Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-05, 01:52
  #1
Medlem
apedaps avatar
Tjena fb!


Jag fick mig en tankeställare idag. Jag rullar alltid med tobak bara av reflex. Men varför gör man det?
Brinner det bättre? Smakar det bättre?
Let me know
Citera
2015-03-05, 02:03
  #2
Avstängd
folvidons avatar
dels blir det betydligt mildare styrka dvs mindre chans att hosta mot rent. många gånger kan gräs vara lite fuktigt när man köpt det och då hjälper tobaken det att brinna bättre. är man flera på en spliff så räcker den längre än en joint. försök rulla en haschjoint liksom med enbart hasch

finns många anledningar.
Citera
2015-03-05, 02:08
  #3
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apedap
Tjena fb!


Jag fick mig en tankeställare idag. Jag rullar alltid med tobak bara av reflex. Men varför gör man det?
Brinner det bättre? Smakar det bättre?
Let me know

Blanda med sea weed
Citera
2015-03-05, 02:39
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Tobak brinner mycket bättre än gräs så lite tobak gör bara spliffen mer lättrökt.

Har för övrigt fått förklarat för mig att en spliff är just när man har blandat med tobak medans en joint är bara gräs.
Citera
2015-03-05, 02:54
  #5
Medlem
420Ainaslayers avatar
Jag gör det för att det brinner bättre och för att jag tycker det blir för små jointar om man meckar upp en 0.5a rent!
Citera
2015-03-05, 03:19
  #6
Avstängd
folvidons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Tobak brinner mycket bättre än gräs så lite tobak gör bara spliffen mer lättrökt.

Har för övrigt fått förklarat för mig att en spliff är just när man har blandat med tobak medans en joint är bara gräs.

du visste alltså inte den mest basala kunskapen om skillnaden på en Spliff och en Joint? jag tror tobak brinner bättre för att det är strimlat och torrt. rätt kurerat och torkat gräs brinner alldeles ypperligt.

för övrigt så är det ju mycket mer hälsosamt att röka Joint om man ska röka flera år.
Citera
2015-03-05, 03:30
  #7
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Det brinner bättre, fungerar även som utfyllnad för gräset så man inte behöver göra alldeles för feta gåsar, plånboken mår bättre av det.
Citera
2015-03-05, 03:31
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
du visste alltså inte den mest basala kunskapen om skillnaden på en Spliff och en Joint? jag tror tobak brinner bättre för att det är strimlat och torrt. rätt kurerat och torkat gräs brinner alldeles ypperligt.

för övrigt så är det ju mycket mer hälsosamt att röka Joint om man ska röka flera år.
Jo, det var rätt många år sen jag lärde mig det men i bra många år trodde jag att det var samma sak. I Europa är ju en spliff alla varianter av handrullade, tobak eller inte.
Citera
2015-03-05, 03:46
  #9
Medlem
max02s avatar
Varför håller ni på med sånt här? Ett tips: Hitta en hobby.
Citera
2015-03-05, 04:28
  #10
Medlem
apedaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Varför håller ni på med sånt här? Ett tips: Hitta en hobby.

Tja, förutom mitt intresse för racing och fotboll så DJ:ar och producerar jag musik. Annars jobbar jag.

Själv?
Citera
2015-03-05, 04:35
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Varför håller ni på med sånt här? Ett tips: Hitta en hobby.
Varför? För att jag gillar hur det får mig att må. Är du en renlevnadsmänniska eller?
Förutom att läsa, laga mat, spela tv-spel, innebandy, kultur i största allmänhet och så menar du?
Ett tips: häng i forumdelar du är intresserad av istället för att komma hit och dryga dig, det blir alla gladare av.
Citera
2015-03-05, 05:12
  #12
Medlem
Frostflakess avatar
Ett super bra alternativ är att köra med knaster! Så mycket mjukare och skonsamare mot lungorna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback