Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-04, 22:48
  #1
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Bara snabbfråga....har kollat några trådar men hittar ingenting direkt som stämmer in på mina ''funderingar''...

Det är så att jag kanske reser uppåt i sverige om ett tag. De har INGENTING så undrar om man kan stoppa med sig lite kola eller tjo i BHn utan att någon kontrollerar en? Sist jag flög lyckades jag sno med mig pumpar och kanyler i BHn. Blev dock kontrollerad för jag tjöt i kontroll grejen MEN dom röde mig inte ens i närheten av brösten.

Tänkte att kokain och tjack är ju inte nå metalliskt så det lär ju inte tjuta i kontrollerna alls...Men undrar vad dom ser om dom ens ser något? Är otroligt rädd att åka fast även om jag inte har några mängder.

Tacksam för snabba svar!
Citera
2015-03-04, 22:52
  #2
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaeYeonGoo
Bara snabbfråga....har kollat några trådar men hittar ingenting direkt som stämmer in på mina ''funderingar''...

Det är så att jag kanske reser uppåt i sverige om ett tag. De har INGENTING så undrar om man kan stoppa med sig lite kola eller tjo i BHn utan att någon kontrollerar en? Sist jag flög lyckades jag sno med mig pumpar och kanyler i BHn. Blev dock kontrollerad för jag tjöt i kontroll grejen MEN dom röde mig inte ens i närheten av brösten.

Tänkte att kokain och tjack är ju inte nå metalliskt så det lär ju inte tjuta i kontrollerna alls...Men undrar vad dom ser om dom ens ser något? Är otroligt rädd att åka fast även om jag inte har några mängder.

Tacksam för snabba svar!
En metalldetektor är endast en metalldetektor. Det är ingen magisk röntgenmaskin.
Citera
2015-03-04, 22:52
  #3
Medlem
ex69-dtrs avatar
Så länge det inte finns hundar på flygplatsen så är det lugnt.
Citera
2015-03-05, 00:15
  #4
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Det kommer det troligtvis inte göra. Kommer åka från arlanda till någon skithåla som knappt har flyg regelbundet :P

Nice, har varit orolig att jag kanske måste vara nykter hela månaden jag är bortrest...Ska troligtvis på en massa fester så tänkte boosta upp det. Tack så jättemycket!
Citera
2015-03-05, 01:56
  #5
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaeYeonGoo
Det kommer det troligtvis inte göra. Kommer åka från arlanda till någon skithåla som knappt har flyg regelbundet :P

Nice, har varit orolig att jag kanske måste vara nykter hela månaden jag är bortrest...Ska troligtvis på en massa fester så tänkte boosta upp det. Tack så jättemycket!
posta grejerna rekbrev till den adress du ska till.garanterat att det kommer fram på max 2 dagar inrikes.
Citera
2015-03-10, 17:16
  #6
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Det vågar jag absolut inte göra. Min mamma har en tendens att öppna mina brev..
Citera
2015-03-10, 18:22
  #7
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaeYeonGoo
Det vågar jag absolut inte göra. Min mamma har en tendens att öppna mina brev..

Ett rekbrev kan ingen öppna, du får bara en blankett att du har ett brev att hämta ut hos närmaste postombud.
Citera
2015-03-10, 18:26
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaeYeonGoo
Det vågar jag absolut inte göra. Min mamma har en tendens att öppna mina brev..

Påminn din mor om detta.

Den som olovligen bereder sig tillgång till ett meddelande, som ett post- eller telebefordringsföretag förmedlar som postförsändelse eller i ett elektroniskt kommunikationsnät, döms för brytande av post- eller telehemlighet till böter eller fängelse i högst två år. Lag (2012:280).
Citera
2015-03-13, 21:41
  #9
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Så ni tror inte att det är okey att bara gömma det på sig där de inte kommer ''känna'' på mig om metall detektorn tjuter? Har aldrig i mitt liv sett hundar på en flygplats...

Läst runt i en del trådar och de flesta säger att det är tullen som brukar ha hundar och man ska akta sig för. Jag flyger ju inte utomlands så känns rätt lugnt? Är ändå smått rädd för att de ska sno mina saker. Men så länge jag är nykter och beter mig normalt borde de väl inte misstänka något.
Citera
2015-03-14, 15:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaeYeonGoo
Så ni tror inte att det är okey att bara gömma det på sig där de inte kommer ''känna'' på mig om metall detektorn tjuter? Har aldrig i mitt liv sett hundar på en flygplats...

Läst runt i en del trådar och de flesta säger att det är tullen som brukar ha hundar och man ska akta sig för. Jag flyger ju inte utomlands så känns rätt lugnt? Är ändå smått rädd för att de ska sno mina saker. Men så länge jag är nykter och beter mig normalt borde de väl inte misstänka något.

Du behöver inte oroa dig, det kommer gå bra
Citera
2015-03-14, 15:27
  #11
Medlem
Mommejrs avatar
Är nog inga problem alls, kommer nog gå bra. Stoppa det i din BH bara, eller i resåren/trosorna. Eventuellt kör upp det i röven, dock så känns det ju aningen onödigt att stoppa nått i röven då du förmodlingen inte hade tänkt att ta med dig så mkt ? nej men säkraste korten när det gäller dina kläder är ju BHN/trosorna iaf. Där kommer dom inte röra dig. Så vidare dom inte har en hög misstanksgrad eller nått.
Citera
2015-03-14, 16:05
  #12
Medlem
lah-mis avatar
Helt lugnt inom landet. Jag flög inrikes med ett par kartor Tramadol, la dem bara i necessären bland smink och ett paket Ipren. De kollar inte, inga hundar. Är du nojig kör på att förvara det i BH:n.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback