• 1
  • 2
2015-03-03, 19:57
Bannlyst
Hej.

Det är så att jag är en kille som är mellan 20-25 år gammal och jag har alltid känt att jag har otur här i livet i allt jag gör.Men under senaste tiden blir det mer och mer tydligt att jag känner på mig att jag inte har något här i livet.Jag har bokstavligen otur i allt med alla,överallt.

Rent otur bara.Har fått höra från flera personer under senaste tiden att jag har otur,riktigt otur,folk märker vilken otur jag har med mig i allt,Mitt liv börjar kännas som en dröm på något sätt,hur kan det vara möjligt att man har så otur?

Ni kanske undrar vad jag har otur i? svaret är allt...bokstavligen allt.Exempel är att skolan är rent åt helvete,inget jobb,inga pengar,familjeproblem,ser inte bra ut,oskuld och mycket mer.Har inget här i livet känner jag,och har bara otur i allt jag gör,inget blir som man tänkt sig.

Ni fattar inte hur jag känner mig inombords just nu,jag mår så dåligt så det känns omänskligt,ändå när jag ser någon kompis ute och hälsar så ler jag och låtsas som allt är okej på något sätt.

Hur man kan ha så otur här i livet? Man har allt emot sig och inget med sig?
Senast redigerad av Slizken 2015-03-03 kl. 20:00.
Citera
2015-03-03, 20:02
Medlem
Det verkar mest som du sitter och tycker synd om dig själv. Det är vad man gör det till.

Har du för höga krav i varadagen? Kan du jobba på Mcdonalds? Tjejer, sikta inte på 10'orna, så får du ligga grabben.

Ta dig i kragen och ta tag i livet. YOLO!

Här kommer liten motivation.

https://www.youtube.com/watch?v=CDFC16ptx-0
Citera
2015-03-03, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arkina
Det verkar mest som du sitter och tycker synd om dig själv. Det är vad man gör det till.

Har du för höga krav i varadagen? Kan du jobba på Mcdonalds? Tjejer, sikta inte på 10'orna, så får du ligga grabben.

Ta dig i kragen och ta tag i livet. YOLO!

Här kommer liten motivation.

https://www.youtube.com/watch?v=CDFC16ptx-0

Nej du har nog missförstått det...jag har en extremt mycket otur i livet,vissa har påpekat det.Det märks klart och tydligt.Jag skulle kunna jobba med vad som helst just nu,har sökt jobb överallt men inte fått något.Tjejer e inte så mycket tänker på för har för otur när de gäller tjejer.Men det är så mycket annat,jag har otur i allt iprincip.
Citera
2015-03-03, 20:05
Medlem
Eftersom jag inte är särskilt skrockfull av mig så har jag svårt att köpa att allt skulle bero på otur. Sannolikt så finns det en förklaring till att du känner så.

Fast det är ju svårt att svara på eftersom vi inte har några konkreta exempel. Du behöver någon att reda ut detta med personligen. En psykolog kan hjälpa dig med råd och att identifiera orsaken.

Att folk och du själv påpekar att du "alltid har otur" är sannolikt för att det har blivit en big deal.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Konfirmeringsbias

Kanske behöver du vissa livsstilsförändringar?
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2015-03-03 kl. 20:09.
Citera
2015-03-03, 20:15
Medlem
Versus-s avatar
Tror inte att det är otur som ger dig problem, för det är det sällan. Det är antagligen inte otur som gör det svårt för dig att skaffa jobb eller tjej, det är du som är problemet. Om du inte ser bra ut gör du något åt det. Om du inte har ett jobb gör du något åt det. Och om du tror att otur står i vägen för din framgång ändrar du din inställning, för den är fel. Dig själv kan du alltid ändra på, omgivningen är svårare att kontrollera.

Sluta beskylla "otur" när det är du som är problemet. Och glöm inte att allt går att ändra på.
Senast redigerad av Versus- 2015-03-03 kl. 20:21.
Citera
2015-03-03, 20:16
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slizken
Hej.

Det är så att jag är en kille som är mellan 20-25 år gammal och jag har alltid känt att jag har otur här i livet i allt jag gör.Men under senaste tiden blir det mer och mer tydligt att jag känner på mig att jag inte har något här i livet.Jag har bokstavligen otur i allt med alla,överallt.

Rent otur bara.Har fått höra från flera personer under senaste tiden att jag har otur,riktigt otur,folk märker vilken otur jag har med mig i allt,Mitt liv börjar kännas som en dröm på något sätt,hur kan det vara möjligt att man har så otur?

Ni kanske undrar vad jag har otur i? svaret är allt...bokstavligen allt.Exempel är att skolan är rent åt helvete,inget jobb,inga pengar,familjeproblem,ser inte bra ut,oskuld och mycket mer.Har inget här i livet känner jag,och har bara otur i allt jag gör,inget blir som man tänkt sig.

Ni fattar inte hur jag känner mig inombords just nu,jag mår så dåligt så det känns omänskligt,ändå när jag ser någon kompis ute och hälsar så ler jag och låtsas som allt är okej på något sätt.

Är du helt säker på att det handlar om otur? är du kanske rädd? Inte tror på dig själv och vet ens kanske vad du vill och tycker om.
Ibland kan man tro en sak för att slippa ta tag i det riktiga problemet och det handlar då inte om att du vet om att du döljer det riktiga problemet, du ser det inte helt enkelt.
Sätt dig ner och kartlägg dig själv vem du är som person. Blyg? rädd? osäker? framfusig? med mera.
Oftast handla det om att man inte känner igen sig själv egentligen.
Du kanske behöver hjälp med frågor om dig själv och träna dig att se dig själv. Då är det bra om du går och pratar hos någon. Upptäcka dig själv så att säga.
Citera
2015-03-03, 20:26
Medlem
stevie1971s avatar
Ja, det är precis som när Zlatan spelar fotboll - han har bara tur! Värsta turgossen!
Citera
2015-03-03, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slizken
Hej.

Enligt matten så om nån människa har mycket tur så kommer nån annan människa ha mer otur för alla människor har inte alltid turen med sig.
Men turen och oturen förändras genom tiden för har du mycket otur så kommer det förr eller senare ändras.
Men du verkar gå runt och tänka väldigt mycket att du har otur och när du tänker på att du har otur hela tiden så snappar din hjärna upp det lilla minska för att bevisa din otur.
Tyvärr så fungerar hjärnan på det sättet för psyket styr den störta delen av dig som människa.
Så när du går runt och tänker på det hela tiden så är det du bara kommer tänka och se oturen.
Du har ju inte direkt "otur" med oskulden, skolan och jobb för det är upp helt till dig själv som människa och hur du är för att fixa det.
Det där med oskulden, skolan och jobb är ju som det jag precis sa innan att du tänker att du har otur hela tiden för dom 3 punkterna har inget med din otur att göra utom bara dig själv som människa.
Otur är mera punka på bilen, skär dig i handen när du hackar lök, vinner aldrig på triss som ingen annan heller gör.
Citera
2015-03-03, 20:31
Medlem
Bluebeast72s avatar
Städjobb...check

Gneta på en hora i köpenhamn...check

byta umgänge, klädstil o börja träna....check

o fan, plötsligt ser inte livet så jävligt ut. Följ mina råd ovan o må bättre summer 2015
Citera
2015-03-03, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Är du helt säker på att det handlar om otur? är du kanske rädd? Inte tror på dig själv och vet ens kanske vad du vill och tycker om.
Ibland kan man tro en sak för att slippa ta tag i det riktiga problemet och det handlar då inte om att du vet om att du döljer det riktiga problemet, du ser det inte helt enkelt.
Sätt dig ner och kartlägg dig själv vem du är som person. Blyg? rädd? osäker? framfusig? med mera.
Oftast handla det om att man inte känner igen sig själv egentligen.
Du kanske behöver hjälp med frågor om dig själv och träna dig att se dig själv. Då är det bra om du går och pratar hos någon. Upptäcka dig själv så att säga.

Kan säga att efter att jag gått genom så har jag nog inte självförtroendet på min sida,är väldigt konflikträdd,försöker att tro på mig själv men blir lite svårt ibland.Men jag har gått genom så mycket,jag lider iprincip varje dag,mår så extremt dåligt,vet inte vad jag ska ta mig till eller göra.

Vem skulle jag kunna prata med? en psykolog? det kostar säkert väldigt mycket pengar,sen så tror jag inte de hjälper så mycket.
Citera
2015-03-03, 20:35
Medlem
InCognitiums avatar
Jag är inte kristen, men Jesus var något på spåren när han sa: "As you believe, so shall it be done unto you". Pessimism genererar otur. Pessimism är inlärt och kan därigenom läras av.
Citera
2015-03-03, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Städjobb...check

Gneta på en hora i köpenhamn...check

byta umgänge, klädstil o börja träna....check

o fan, plötsligt ser inte livet så jävligt ut. Följ mina råd ovan o må bättre summer 2015

Har sökt städjobb men de vill att man ska ha utbildning för de,trodde aldrig att man var tvungen att ha någon utbildning för att vara enbart en städare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in